2 צפייה בגלריה
יורם נחום וכלי הרכב התקול. "אני נלחם על עקרונותיי" | צילום: יאיר שגיא
יורם נחום וכלי הרכב התקול. "אני נלחם על עקרונותיי" | צילום: יאיר שגיא
יורם נחום וכלי הרכב התקול. "אני נלחם על עקרונותיי" | צילום: יאיר שגיא
יותר משנה חונה מחוץ לסניף מרצדס-בנץ בהרצליה ג'יפ מרצדס לבן. על גג הרכב שלט ענק, המכריז: "ספינת הדגל טבעה". על גבי הרכב מודבקים שלטים בולטים: "ברכב זה שנקנה חדש מהחברה יש פגם בגיר, שאחריות החברה אינה מכסה". אם גם אתם ראיתם ותהיתם לפשר הדבר, מדובר במחאה מאחוריה עומד יורם נחום, תושב חדרה, בעל הרכב, אשר לטענתו קנה כלי רכב תקול. "אני נלחם על עקרונותיי", הוא מסביר.
נוסף על המחאה נגד סניף מרצדס בהרצליה, פתח נחום אתר אינטרנט ששמו 'כלמובלוף', בקונוטציה ליבואנית מרצדס בישראל, חברת כלמוביל. האתר מציג כתבות מהתקשורת, מידע ותלונות נגד היבואנית, ומציין את מספר הימים שכלי הרכב עומד מול סניף מרצדס. נכון לכתיבת שורות אלה, כמעט 500 ימים.
"בשנת 2016 קניתי ג'יפ מרצדס חדש מהחברה, עם אחריות, בעלות של חצי מיליון שקלים", מספר נחום. "מהיום הראשון התגלתה תקלה ברכב, הוא כבה לי באמצע הנסיעה. במוסך ביצעו תיקון כלשהו בגיר של הרכב, בלי ידיעתי. התקלה רק החמירה את המצב, היו נזילות מהגיר והרכב לא נסע. מיד פניתי למרצדס, וביקשתי לבטל את העסקה. אז התחילו מחלוקות. הם לא רצו לבטל את העסקה, והפצירו בי להכניס את הרכב שוב למוסך. אז החליפו את ראש המנוע והרכב נשאר עדיין תקול. הדרישות שלי לבטל את העסקה העלו חרס, ולכן פתחתי במחאה, והעמדתי את הרכב מול סניף חברת מרצדס בהרצליה. עברו מאז 16 חודשים, ואין לי כוונה להזיז את הרכב. אני כבר ויתרתי על האוטו, רכשתי לעצמי אוטו חדש, אבל אמשיך במחאתי, כדי שמי שרוצה לקנות את הרכב, יחשוב פעמיים".
חברת כלמוביל הגישה עתירה מינהלית נגד עיריית הרצליה ונגד נחום, בדרישה לפנות את הרכב. העתירה הוגשה לבית המשפט לעניינים מינהלתיים בתל אביב. עניינה של עתירה זו לחייב את עיריית הרצליה, להפעיל את מלוא סמכותה כרשות מקומית, ולפנות את כלי הרכב מהחניון של החברה בהרצליה, או לחלופין להסיר את השילוט שהודבק על הרכב.
לטענת חברת כלמוביל על פי כתב העתירה, מטרתו של נחום היא להפעיל לחץ פסול על החברה כדי שהיא תיענה לדרישותיו. החברה מציינת כי לדרישותיו של נחום אין כל בסיס. לראיה, טוענת החברה, נחום לא בחר להפנות את טענותיו נגד החברה באמצעות מערכת המשפט, אלא בחר לעשות זאת בצורה שפוגעת בשמה הטוב. החברה טוענת נגד העירייה ונגד אגף פיקוח ואכיפה, כי אינם פועלים נגד נחום, אף על פי שמדובר בכלי רכב נטוש, הנמצא בחניון ציבורי. החברה מאשימה את העירייה, על שאינה פועלת על פי חוקי העזר שלה עצמה, כדוגמת השארת רכב ברשות הרבים, פיקוח על מודעות ושלטים ושילוט אסור. החברה דורשת לפנות את כלי הרכב או להסיר את השילוט, ולפצותה בהוצאות המשפטיות.
2 צפייה בגלריה
הרכב שחונה מול הסוכנות | צילום: פרטי
הרכב שחונה מול הסוכנות | צילום: פרטי
הרכב שחונה מול הסוכנות | צילום: פרטי
בתגובה לעתירה הסבירה עיריית הרצליה, כי הגישה נגד נחום כשבעה כתבי אישום, ורשמה לו 12 דוחות חניה. עוד ציינה, כי כלי הרכב חונה כחוק במפרץ כחול-לבן, וכי מדובר ברכב נכה. לטענת העירייה, אין לחברת כלמוביל סמכות להתערב בשיקולי המדיניות שלה.
בפסק הדין של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, צילה צפת, נקבע, כי העתירה תימחק בלי צו הוצאות, והומלץ כי הצדדים יפתרו את הסכסוך בהליך אזרחי.
"זאת האמת שלי, אני נלחם על עקרונותיי", מסביר נחום את מחאתו. "קניתי רכב תקול, ואני דורש את כספי בחזרה, ולא שקל יותר. אני מאמין שחברה שמכבדת את עצמה לא היתה מרשה למחאה הזאת להתקיים יותר משנה".
מכלמוביל נמסר כי החברה משכה בשלב זה את העתירה לאור המלצת בית המשפט מאחר ומתנהלים כרגע הליכים כנגד בעל הרכב על ידי עיריית הרצליה שטרם מוצו.