מכירים את הזוגות האלה, שכל הזמן מעלים לפייסבוק סטטוסים של אוהבים? היא כותבת על כך שבעלה הפתיע אותה עם זר פרחים, הוא כותב על המדהימה שלו שפינקה אותו עם ארוחה רומנטית.
הוא מכנה אותה נסיכה שלי. היא מכתירה אותו כמלך האחד והיחיד. בקיצור, שיתוף ציבורי של טלנובלה למתקדמים.
אם תשאלו אותי באופן אישי, אני תמיד בעד מחוות רומנטיות. הן לא חייבות להיות גרנדיוזיות, מספיקה התייחסות סמלית, כזו שתעיד על דאגה, אכפתיות, חברות ואהבה.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
הבעיה היא שבעידן הרשתות החברתיות התפתחה תחרות בין זוגות, לעיתים גלויה ולעיתים סמויה: כל אחד מעלה פוסט ראוותני ככל האפשר, ומיחצ"ן את המחווה הרומנטית שהוא או היא עשו או קיבלו.
אם לדוגמה אישה מסוימת מעלה לפייסבוק תמונה, היישר מתוך המלון המפואר שאליו לקח אותה בן הזוג (בהפתעה, כמובן, אלא מה), אז החברה שלה, שבן זוגה "בסך הכל" העניק לה זר פרחים, מרגישה פתאום פחות נאהבת, פחות מוערכת, פחות מושקעת.
חברים, זה ממש לא צריך להיות כך. אהבה לא נמדדת בחומריות, וגם לא בטקסטים רומנטיים מעוררי השתאות בתפוצת כל העולם ואשתו.
מסקנה: הפייסבוק לא מעיד על טיב הקשר בין בני הזוג כהוא זה. כל אחד יודע בתוך עמקי ליבו ונשמתו מהי מערכת היחסים שלו עם בן או בת הזוג שלו.
כל אחד יודע אם הוא מצוי בזוגיות טובה, בריאה, מוצלחת ועד כמה, ואורכם של הפוסטים, ותדירות המילה 'מהממת' המופיעה בהם, לא מעידה על מה שיש בתוך הקנקן. אלא רק על איך שהוא נראה מבחוץ.
השורה התחתונה: חברים, אפשר להוריד דופק כשאוחזים בנייד, להנמיך צפיות מהרשתות החברתיות, להוריד את המסך על השואו ולהפסיק להשתפך בפומבי.
במקום כל זה אתם מוזמנים להתמקד בזוגיות האמיתית שלכם מבלי לערוך השוואות. השקיעו במערכת היחסים האישית. לשם אתם אמורים ליצוק את האנרגיות.
ומהנקודה הזו, הפרטית, הזוגיות שלכם רק תפרח.
הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית למעלה מ-26 שנה ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר". טלפון: 06-6565000
www.doo-lev.co.il