בואו נעשה ניסוי: תשאלו כמה רווקים ורווקות למה הם עדיין לבד. מה תהיה התשובה הפופולארית ביותר?
אני מבטיחה לכם שרובם יענו שכל ה"שווים" כבר תפוסים. כלומר: אמנם יש היצע מטורף של פנויים-פנויות בשוק, אבל המחשבה היא שהם לא כל כך "שווים".
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
תתפלאו: רוב הרווקים והרווקות הם אנשים שיש להם את כל הסיבות לא להישאר ברווקותם, לפחות על הנייר. יש להם הכל – יופי, השכלה, חיי חברה עשירים וקריירה מצליחה.
כל מי שמכיר אותם היה בטוח שהם יינשאו כבר מזמן. אחרי הכל, לא חסרים להם חברים, ידידים, מכרים ומחזרים. והנה, תעלומה: איך יתכן שהם עדיין לבד?
אם הייתי מקבלת שקל על כל פעם ששמעתי את המשפט "כל הבחורים השווים כבר תפוסים", הייתי היום מיליונרית. אני יכולה לומר לכם שהבעיה של רווקות בגיל שלושים ומעלה היא לא היצע הגברים בשוק. זאת בעיה ממש שולית. הקושי האמיתי שלהן נעוץ באורח החיים ובסדרי העדיפויות שלהן.
במקרים רבים מדובר בנשים שהיו מוצפות בצעירותן בהצעות לקשר זוגי, והן פשוט התרגלו שגברים רודפים אחריהן. הן הבינו שהן נחשבות למציאה בעולם הזוגיות, לכן אפשרו לעצמן לפסול אינספור אפשרויות שנקרו בדרכן, כיוון שהאמינו שהאביר על הסוס הלבן יגיע מתישהו (והוא יהיה חתיך עולמי, עשיר, חכם, מצחיק, יודע לפנק, יודע להקשיב, יודע לתת... כן?).
מבחינתן, אין מה למהר, כי הזוגיות תחכה להן תמיד. לכן עדיף שבינתיים ינצלו את הזמן, יעשו חיים, יפתחו קריירה וישקיעו בעיקר בעצמן.
ואכן, אותן נשים עשו הכל בחיים חוץ מדבר אחד – חיפוש בן זוג והשקיעו מאמץ ראוי במציאתו. בשלב מסוים כל זה מתנפץ להן בפנים, כשמגיעה הידיעה האכזרית שעם היופי, ההשכלה והקסם שלהן – הגיל עשה את שלו. כמה מן התכונות הטובות, שהיו נכסים יקרים בצעירותן, מתחילות לאבד מערכן.
אולי זה נשמע לא מאוד פמיניסטי, אבל מה לעשות, מניסיוני, זוהי המציאות.
אז מה עושים?
נשים יקרות, פתחו את הראש והרחיבו אופקים בכל הקשור למציאת בן זוג. אני נגד התפשרות או בכלל נגד העיסוק במילה "פשרה". תתפשרי על נעליים, תתפשרי על שמלה, לא על הזוגיות שלך.
בעיניי, זוגיות היא הדבר החשוב ביותר בחיים, ומי שמתחתנת עם מישהו בשל פשרה, סביר להניח שתהיה אומללה כל חייה.
אבל, עם זאת, אני בהחלט אומרת: אם את לא רוצה למצוא את עצמך בעוד עשר שנים לבד, כדאי לך לתת צ'אנס אמיתי לבחורים שלא בהכרח מתאימים ל"רשימת המכולת" שאיתה את מתהלכת.
זה מפתיע ומצחיק, אבל לאורך השנים גיליתי שבמקרים רבים הזוגות החזקים ששורדים הם דווקא אלה שכל אחד מבני הזוג הוא אנטיתזה ל"רשימת המכולת" של זולתו.
בדרכך אל הדייט הבא זכרי: לעיתים דווקא אלה שלא היו מעלים על דעתם לצאת זה עם זה, בסוף מוצאים יחד אושר רב.
הראלה ישי, שדכנית עם ניסיון של למעלה מ-25 שנה ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר". לאתר של הראלה לחצו כאן