2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
המשק הישראלי שרוי עדיין בטלטלה עזה. בעוד שעסקים רבים החלו לפתוח את דלתותיהם ולנסות לחזור לשגרה, עסקים אחרים עדיין סגורים ומחכים לאישור הרשמי לפתיחתם.
עם פתיחת העסק מחדש ולא משנה אם מדובר באולם אירועים, מסעדה או אפילו צימר יחשוב הבעלים: "איך אני מחזיר את הלקוחות אלי?" עבור רוב העסקים, שאינם משופעים בתקציבי ענק, הדרך הפשוטה ביותר להגיע לקהל היא באמצעות פרסום ברשתות החברתיות. אולם, זה נהיה קשה יותר ויותר והתקציבים שמנווטים לשם עולים בהדרגה ובשלב מסוים כבר לא בטוח שהם מצדיקים את ההוצאה. בנוסף, בואו נודה על האמת, הפיד של כולנו כבר עמוס בפרסומות ואנו, לרוב, כבר מתעלמים.
2 צפייה בגלריה
רוני הרש
רוני הרש
רוני הרש
(יח"צ)
אז מה כן? דווקא יחסי ציבור יכולים ליצור הבדל משמעותי כעת. רוב האנשים לא יודעים כמה הם חשופים ליחסי ציבור. כלי תקשורת רבים מקבלים ומפרסמים מדי יום ידיעות שהתקבלו מאנשי יח"צ. מקולקציית בגדים חדשה ועד קולקציית העוגות לשבועות. מידיעות על סלב כזו או אחרת שמשתמשת בעגלת תינוקות ועד היעד החדש שכתב מסוים ביקר בו (בהזמנת איש יח"צ, כמובן).
ועדיין, אנשים רבים חוששים מיחסי ציבור. הם לא מבינים מה זה בדיוק, חוששים שזה יקר מדי ובאופן כללי – יותר פשוט לפרסם מודעה ולראות אותה בעיתון. ראשית, מטרת יחסי הציבור היא להוציא את הידיעות החיוביות עליכם – החוצה, לתקשורת. לאיזו תקשורת? זה כבר תלוי בעסק שלכם. אם יש לכם צימר, איש היח"צ יכוון למדורי התיירות, אם יש לכם מסעדה העדיפות תהיה למדורי האוכל. הכוונה ביחסי ציבור היא ליצור המשכיות. כלומר, להוציא ידיעות חיוביות כל הזמן על המקום. חידושים, מתכונים של השף (במקרה של מסעדה), במידה ואתם עו"ד או רו"ח ניתן להוציא מאמרים והסברים על נושאים שעל סדר היום ולפרשן אותם ועוד ועוד. ככל שתסבירו טוב יותר לאיש היח"צ שתבחרו מה אתם רוצים להשיג כך ייקל עליו לדעת לאיזו מדיה לפנות.
אז איך בוחרים? ראשית, לפי תחומי העיסוק. יש משרדים שמתמחים בנושאים ספציפיים ויש כאלו שמציעים קשת נושאים רחבה יותר. ערכו מחקר – שאלו חברים, בחנו את האתרים ואת עמודי הפייסבוק, בחנו מה הם העלו לרשת, איזה פרסומים, מי הלקוחות ועוד. ככל שתדעו יותר תוכלו להבין טוב יותר, עוד טרם הפגישה אם המשרד מתאים לכם. רק אחרי שסיננתם את כל המידע – קבעו פגישה והתרשמו ישירות. אם בחרתם משרד והתחלתם לעבוד, תנו למשרד היח"צ לפחות 3 חודשים ניסיון. זמן זה מספק על מנת לראות האם יש כימיה ביניכם והאם יש תוצאות טובות. ושיהיה בהצלחה!
הכותב הוא רוני הרש, מומחה בתקשורת ואסטרטגיה.