2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
'עננת חוסר הוודאות' המרחפת מעל ראשנו יוצרת את אפקט הפחד, אשר מטלטל את הבורסה ומביא לנטישת משקיעים כחלק מתופעת העדר. כשמשקיע לא מקבל שיערוך יומי למצב תיק ההשקעות שלו הוא נוטה שלא לעשות טעויות ולא למכור בחופזה ובהפסד. ישנן חלופות נכונות יותר לעת הזו, שאינן נשענות על מניות נסחרות, ולכן הן אדישות יחסית ואינן מושפעות באופן ישיר מהתנודות בבורסה ומצניחת השווקים. אלה יכולות להיות אטרקטיביות עבור כל משקיע. כשיש גשם - כולם נרטבים, אבל בחירה באפיקי השקעה נכונים, כמו הסטה של חלק מתיק ההשקעות ל"השקעות אלטרנטיביות", לעיתים אפילו בסכומים של אלפי או עשרות אלפי שקלים בלבד, היא חלופה נכונה לאור העובדה שהשקעות אלה אינן נסחרות ובדרך כלל מיועדות למימוש בעוד כשנתיים-עד חמש שנים.
2 צפייה בגלריה
לירן פלג
לירן פלג
לירן פלג
(יח"צ)


קיימים היום מגון מיזמים פרטיים שהציבור הרחב יכול להשקיע בהם, החל ממיזמים טכנולוגיים בתחום הרפואה, ובפרט בתחום הרפואה מרחוק שתופסת תאוצה בעידן הקורונה, וכלה במיזמים שאינם נסחרים בתחום הנדל"ן. כשהאלטרנטיבה לכסף היא פיקדונות בנקאיים או עו"ש בריבית אפסית, דווקא השקעה לאלו מאיתנו בעלי אורך הרוח, המשקיעים לטווח הרחוק ואינם זקוקים לכסף הנזיל בטווח המיידי, חלופות אלו אטרקטיביות מתמיד.
אם בכל זאת הצורך בכסף נזיל הוא קיומי אני מציע לבחון חלופות אחרות כגון הלוואות שונות כולל הלוואות בערבות מדינה שמוצעות היום בתנאים משופרים בגלל המצב לטובת צרכי תזרים. גם בנושא המשכנתאות, הבנקים יצאו באמירה על הקפאת המשכנתא לשלושה חודשים. בשורה התחתונה, אנחנו נוטים להסכים עם בנק ישראל שככל הנראה לא הולכים למצב של מיתון עמוק ומתמשך, ולכן בתקופה הנראית לעין מומלץ שלא לנקוט במהלכים חדים ולהמתין לצמיחתו של השוק מחדש. כמו שמשברים לימדו אותנו כבר בעבר, משבר הוא גם הזדמנות, ולאחר משבר השוק צומח אף יותר.
הכותב הוא לירן פלג, שותף מייסד ומנכ"ל פלטפורמת ההשקעות טוגדר (Together), המשלבת השקעות ממשקיעים והשקעות המונים מהציבור הרחב.