כתבה: ליהיא גלמן רם.
רון אוחיון, סוחר עתיקות ובעל גלריה לאומנות ביפו, ואלמוג אבגי, בעל תואר ראשון במינהל עסקים והתמחות בחשבונאות, הכירו בשכונה בצפון יפו. לפני כשלוש שנים נסעו השניים למרכז אתונה לבחון את שוק הנדל"ן ובמקביל ליהנות מיריד אומנות בינלאומי ה'דוקומנטה'.
"לנו בשכונת אקסרחיה, וכבר בלילה הראשון ראינו והרגשנו דמיון בין צפון יפו ושוק הפשפשים לאקסרכיה", מספרים השניים. "רחובות מצוירים בגרפיטי משובח, בתי קפה וברים אלטרנטיביים בכל פינה, מעצבים צעירים, גלריות לאומנות, חנויות יד שנייה ותקליטים, ואמרנו אחד לשני זה זה, הגענו לבית השני שלנו".
מה שדחף את השניים להשקיע בשוק הנדל"ן המקומי היה שוק משכנתאות לא פעיל, מחירים נמוכים למ"ר, עלות הבנייה, ותשואות שוטפות עדיפות לעומת שוק השכירות בישראל. כל זאת בשילוב עם סיפי כניסה נמוכים והעובדה שמדובר במדינה שחברה באיחוד האירופאי.
* ממריאים להצלחה: ביוון נבנה בית
* כנס אתונה של ידיעות תקשורת יתקיים בסוף השבוע
1 צפייה בגלריה
שכונה באתונה. אילוסטרציה. צילום: shutterstock
שכונה באתונה. אילוסטרציה. צילום: shutterstock
שכונה באתונה. אילוסטרציה. צילום: shutterstock
"זיהינו הזדמנות בהשבחת נכסים קיימים מכיוון שמרכז העיר רווי מאוד, כמות הקרקעות אפסית וחלקים גדולים ממנו מיושנים או אינם ראויים למגורים. בהשקעותינו בדקנו את המרכז ההיסטורי ואת השכונות הסובבות אותו. פילחנו את השכונות המתפתחות והיקרות מבחינה כלכלית, חברתית ותרבותית ונשארנו מוקסמים מהאווירה ומהמיקום המרכזי ביותר של שכונת אקסרחיה והחלטנו לרכוש דירה בלב השכונה. שיפצנו אותה ולאחר חודשיים מכרנו ברווח גדול. מרגע זה הבנו שאנחנו עושים דבר נכון והתחלנו לפעול במהירות לרכוש עבורנו ועבור משקיעים נכסים בשכונה".
רון אוחיון ואלמוג איבגי ייקחו חלק בפאנל "הדירה היוונית שלי" שיתקיים במסגרת כנס ידיעות תקשורת באתונה.