טיסות קורונה: איציק גרבר, טייס ראשי בצי 777 של אל על מהוד השרון, פיקד על טיסת חילוץ המטיילים שנתקעו בדרום אמריקה, בין היתר בפרו. ברגעים אלו הוא נמצא בדרכו להביא ישראלים שנתקעו באוסטרליה והודו.
איציק גרבר. "כנפי נשרים 2020"איציק גרבר. "כנפי נשרים 2020"
איציק גרבר. "כנפי נשרים 2020"
(צילום: אל על)
כזכור, ביום רביעי שעבר יצאה רכבת אווירית של חברת אל על, לחילוץ המטיילים הישראלים מפרו. חברת אל על נענתה לאתגר והחליטה לבצע את המשימה. לצורך כך גייסה החברה את שותפיה העסקיים וחברות מובילות במשק להוצאת שלושה מטוסי חילוץ.
מדובר ביעד אליו לא טסה אל על מעולם ואורך הטיסה הינו למעלה מ-16 שעות. מדובר בטיסה הרצופה, הארוכה בתולדות אל על. הלחץ על משרד החוץ התגבר בעקבות הכרזת מצב חירום ועוצר בפרו בגלל הקורונה. ההרשמה לטיסות התבצע דרך חדר המצב של משרד החוץ והם אלה שיקבעו את רשימות הטסים בכל טיסה. בנוסף, מאחר ולא מדובר בטיסה מסחרית, ובנוסף, אל על אינה טסה לדרום אמריקה – החליט גונן אוסישקין, מנכ”ל אל על, לבצע את הטיסות ללא רווח, ללא כל תשלום מצד המטיילים.
עם נחיתתו ארצה ביום שישי האחרון, ולאחר 39 שעות מתישות והבאת כל הישראלים, הגיע הקברניט לסוף שבוע ארוך של מנוחה וכבר הבוקר (שלישי) הוא נמצא בדרכו להביא ישראלים נוספים. גרבר: "טסנו בנחישות, חיבקנו בחום, הנחתנו ברכות. המלאכה הושלמה. תודה עצומה על שותפות מופלאה בשטח עם כל הדיילים, המכונאים, הטייסים, המשגרים וסגל תחנת ישראל, היום (שלישי א.א) שוב מטוס אל על בדרך לפרת׳ אוסטרליה, מחממים מנועים לסאו פאולו, מומבאי ודלהי גם. מחזירים ישראלים מדרום אפריקה ועוד היד נטויה. קיבוץ גלויות על כנפי נשרים 2020".
יש לציין, כי לא מדובר בטיסות המרגשות היחידות שמפקד עליהן גרבר. לפני כשנה, הנחית גרבר, לראשונה מאז מבצע אנטבה, מטוס אל על בטיסה מסחרית בשדה התעופה באוגנדה.