כל מי שזקוק בימים אלה לחיוך יכול לקבל אותו מהחמ"ל המיוחד שחמוש בכובעים צבעוניים ובאפים אדומים: 80 ליצנים רפואיים מתנדבים שזמינים סביב השעון ועורכים מאות שיחות וידאו לכל דורש – ילדים ומבוגרים, חולים ובריאים וכל מי שזקוק לאספקה של אנרגיה חיובית וחיוכים און ליין.
אחד המתנדבים הוא רביב כהן ("רביב הליצן החביב" בשבילכם) מהוד השרון, שהצטרף לצוותי הליצנים הרפואיים מטעם "שמחת הלב" לפני ארבע שנים. "עברתי הכשרה מקצועית בכל הקשור לליצנות, אמפטיה ונתינה", הוא מספר. "למדנו אלתורים, משחק, וכמובן, לעשות שטויות מקסימות עם בלונים וקסמים מצחיקים. אני מתנדב בעיקר אצל מבוגרים, בבתי אבות לתשושי נפש, וכמובן גם עם ילדים בעלי קשיים פיזיים".
1 צפייה בגלריה
רביב כהן
רביב כהן
רביב כהן
(צילום פרטי)
כהן (38) מספר שבתקופה האחרונה, מאז התפשטות הקורנה, נאסר עליו ועל חבריו להתנדב בבתי חולים או בכל מקום שעלול לסכן בהידבקות – אותו ואת האחרים. "כששמעתי על מיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך", מיד הצטרפתי", הוא אומר. "באמצעות שיחות וידאו אנחנו יוצרים קשר עם כל מי שזקוק לעידוד ולחיוך. הרעיון הוא להסיט את תשומת הלב לעולם יותר שמח ולהראות לאנשים שהכל אפשרי גם בשלט רחוק, ובעיקר, שכדאי לשמוח. אנחנו מגיעים לכל המגזרים והגילאים בלי יוצא מין הכלל. גם את אלו שלא יכולים לחגוג ימי הולדת עם החברים אנחנו משמחים, ושולחים להם ברכות חמות ומצחיקות בשיחות וואטסאפ או בזום".
השבוע "ביקר" כהן עם ליצן רפואי נוסף בכיתה ו' והעלה חיוכים, באדיבות הזום, על פניהם של התלמידים, המורה והיועצת. "היה כיף, בלגאן וממש שמח. התלמידים סיפרו איך עוברים עליהם ימי הסגר ואיך הם משגעים את המשפחה בבית. זאת הייתה התרגשות מדהימה, כמו בכל התנדבות".
מאחורי מיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך" עומד דוד בן פורת, ליצן רפואי שלאחרונה השתחרר מצה"ל, ומיטב זהר, סטודנטית לחינוך מיוחד. "היום חייבים לעשות שמח איפה שרק אפשר, ובהיעדר אפשרות להסתובב באופן פיזי ולהצחיק אנשים, החלטנו לעבור לשיחות וידאו ולטלפונים הניידים", אומר בן פורת. "ככה הצלחנו להגיע לכולם: קשישים שנותרו לבד בבית, בעלי צרכים מיוחדים, מאושפזים בבתי חולים, שוהים בבידוד, חוסים בפנימיות, ילדי רווחה, אנשים שסובלים מחרדות, ילדים שמסיבת יום ההולדת שלהם בוטלה וגם לבני זוג שנאלצו להסתפק בחתונה מאוד מצומצמת".
מי שמעוניין להיעזר בשירותי הליצנים, עבורו או עבור מכריו, יכול להשאיר פרטים בטלפון: 0559418346.