תהלוכות עדלאידע, רחבי הארץ
העדלאידע בחולון מתקיימת השנה בסימן קרנבל עם למעלה מ-50 מיצגים אמנותיים ומקוריים ועם כ-4,500 משתתפים, בהם להקות, אקרובטים, תזמורות, תיאטראות רחוב, אמני קרקס, רוכבי גלגיליות, מתופפים, רקדנים ורקדניות ועוד. חמישי, החל מהשעה 12:00.
העדלאידע בפתח תקוה תתקיים בסימן קרנבל בג'ונגל, לאורך רחוב חיים עוזר, כיכר המייסדים ורחבת העירייה ותכלול סדנאות יצירה, מופע של להקות מקומיות, כוכבי טלוויזיה כמו סמי הכבאי, תותית, מופע תיפוף, דמויות שטח, מתחמי יצירה ועוד. חמישי, 21.3, החל מהשעה 9:00.
ה"בלבולידע" של נתניה תכלול מפגשים הפוכים ולא שגרתיים עם מציצגים, דמויות מתנפחות, ליצנים והופעה מיוחדת של יובל המבולבל. חמישי, 21.3, החל מהשעה 12:00.
העדלאידע הגדולה בהרצליה תצא בסימן חגיגת יום הולדת מגן בן שפר ותמשיך עד לבמה המרכזית ב"שער העיר" עם מופעים של מני ממנטרה ויהונתן מרגי. מתי? חמישי, 21.3, החל מהשעה 10:00.
7 צפייה בגלריה
צילום: דוברות עיריית הרצליה
צילום: דוברות עיריית הרצליה
צילום: דוברות עיריית הרצליה
תלמידי בית הספר לחינוך סביבתי במדרשת שדה בוקר מקיימים גם השנה את העדלאידע המדברית הסביבתית ויצעדו בתהלוכה שתתקיים במתחם המדרשה. המצעד יציג את המבנים והמיצגים המושקעים שהוכנו על ידי השכבות השונות לרגל האירוע מחומרים מתכלים, ובנוסף יכלול תחפושות מיוחדות, מופעים, ריקודים, יריד אמנויות של אמני האזור, פינות יצירה ועוד. שישי, 22.3, החל מהשעה 12:00.
פורים מהאגדות בגן האם בחיפה
גן האם יהפוך לגן קסום מהאגדות עם הדמויות האהובות עמי ותמי, סינדרלה ועוד. האירוע ילווה במופעי קרקס של גיבורות על, דוכני משחק, סדנת בלונים, סדנת בועות, סדנת הולה-הופ ועוד מגוון שעשועי פורים. במופע מרכזי – ההצגה ספר הג’ונגל בכיכובה של ענבלי בא-לי. חמישי, 21.3, בין השעות 10:00-14:00. הכניסה חופשית.
קרנבל פורים בקניון שער הצפון בקרית אתא
כוכבי הילדים, שי ורועי ומיכל הקטנה, קוסמים, ליצנים, רקדנים ואנשי בלונים וביתני הפעלה עם משחקים נושאי פרסים מגיעים לקניון שער הצפון לחגיגת פורים. רביעי-חמישי, 20-21.3, בין השעות 11:00-19:00. הכניסה חופשית.
פסטיבל הגיקים הראשון בישראל, אושילנד, כפר סבא
פסטיבל אושיקון, פסטיבל קומיקס, גיימינג ואנימה שנוצר כמחווה לכנסי ה"קומיקון" הגדולים, מגיע למתחם אושילנד. בפסטיבל ישתתפו אנשים מחופשים לגיבורי על ולדמויות אנימה ומנגה יפנית, יתקיימו הרצאות ופאנלים בנושאי מדע בדיוני, אנימציה, פנטזיה וקומיקס, מופע סטנדאפ לא שגרתי לגיקים, מפגשים עם אמני קומיקס, עמדות גיימינג, מתחם משחקי קופסה ומתחם מציאות מדומה. חמישי-שבת, 21-23.3. הכניסה חופשית.
7 צפייה בגלריה
פסטיבל הגיקים הגדול - אושיקון בפורים, אושילנד כפר סבא. צילום: IGN
פסטיבל הגיקים הגדול - אושיקון בפורים, אושילנד כפר סבא. צילום: IGN
פסטיבל הגיקים הגדול - אושיקון בפורים, אושילנד כפר סבא. צילום: IGN
הפנינג בגן הפסלים במוזיאון הרצליה
מסלול העדלאידע העירונית של הרצליה יסתיים במתחם גן הפסלים של מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית שבו ייחגג "מוזיאון על הדשא", הפנינג פורימי לכל המשפחה. המוזיאון יפעיל את מתחם היצירה המקורי ורחב ההיקף "שדרת המתנות החברתית" בו המשתתפים יוזמנו לקחת חלק, שישמש לפני האירוע ולאחריו כמנוף לקידום יוזמות חברתיות בעיר ולנתינה. בשדרה יתקיימו מגוון סדנאות יצירתיות והפעלות אמנותיות להכנת מיצבים ומתנות חברתיות, סדנאות אמנות, תיפוף, מיצג להגשמת משאלות של אמן הבלונים האקולוגיים "אדון בלון" ועוד. חמישי, 21.3, בין השעות 10:00-14:00. הכניסה חופשית.
פסטיבל ירון פורים, המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב
פסטיבל הצגות לילדים ולכל המשפחה מבית תאטרון אורנה פורת, המתקיים זו הפעם ה-18. בפסטיבל יועלו 25 הצגות שונות לילדים, מתוכן 3 בכורות. באי הפסטיבל ייהנו מחוויה תרבותית שתכלול לצד הצגות התאטרון הפנינג חוצות שיהיה ברחבת המשכן לאמניות הבמה, שיכלול מגוון מופעים איכותיים לכל המשפחה , מתחמי יצירה, דוכני משחקים, אמני רחוב והפתעות נוספות. בין האמנים שיופיעו: מופע ליצנות וקרקס קרוסלה , הרכב מוזיקלי פילמביז , מופע קרקס הכל עגול ועוד. לאחר הצפייה בהצגות יוזמנו המבקרים ללא תשלום נוסף לסיור בין כתלי המוזיאון, בו ייחשפו הילדים ומשפחותיהם ליצירות אמנות. רביעי-חמישי, 20-21.3, בין השעות 9:30-17:30, שישי, 22.3, בין השעות 9:00-14:00. הכניסה להפנינג חוצות חופשית. כרטיסים להצגות בטלפון: 053-9382066.
פורים במתחם ביאליק, תל אביב
חמשוש פורים לילדים בבית ביאליק ובבית העיר: שירי הילדים יתחפשו לכבוד החג! מי יידע לנחש מי זה מי? ומלכת אסתר של הרחוב מזמינה אתכם לעד לא ידע חגיגי. הצטרפו להדרכות ולסדנת יצירה ברוח החג. חמישי-שבת, 21-23.3, בין השעות 10:00-14:00. לכרטיסים: 03-5253403.
פורים על חלל במוזיאון ארץ ישראל, תל אביב
מופע וירטואיזי "מסע בין חלמונים" של אנסמבל עיתים, המשלב תיאטרון, קולנוע ובובות; מרחב אמנות לכל המשפחה, מופעי פלנטריום ועוד הפתעות חלליות. חמישי, 21.3, החל מהשעה 10:30. לפרטים נוספים וכרטיסים: 03-6415244.
פורים בהיכל הקרח Ice Peaks, חולון
חגיגת פורים על הקרח באווירה משעשעת. כולם מוזמנים להחליק, להצטלם, לתייג ולקבל תמונת מגנט במתנה למזכרת. שישי, 22.3, בין השעות 10:00-14:00.
7 צפייה בגלריה
פורים בהיכל הקרח בחולון. צילום: חגי כהן
פורים בהיכל הקרח בחולון. צילום: חגי כהן
פורים בהיכל הקרח בחולון. צילום: חגי כהן
פורים במוזיאון אגם, ראשון לציון
סיורי חג משפחתיים וסדנאות אמנות להכנת רעשנים קינטיים בשלל צבעי הקשת, תחרות תחפושות וויראלית נושאת פרסים בהשראת יצירותיו של יעקב אגם ועמדה ללא תשלום של צילומים פורימיים למזכרת. חמישי-שבת, 21-23.3, החל מהשעה 10:00. לפרטים והרשמה מראש: 03-5555900.
פורים במוזיאון ישראל, ירושלים
מוזיאון ישראל מזמין אתכם לרגע קצר של תהילה גדולה! תערוכת האופנה פותחת את שעריה בפורים למתחפשים ברוח האופנה הישראלית ומציעה למבקרים לעלות על במה מיוחדת בתערוכה ולהציג את תחפושתם. כולם מוזמנים לשמוח וליהנות משפע פעילויות יצירה איכותיות, מהופעה של מארש דונדורמה ומשעות סיפור משעשעות. חמישי-שישי, 21-22.3, החל מהשעה 10:30. הכניסה למוזיאון חינם לילדים.
7 צפייה בגלריה
פורים במוזיאון ישראל. צילום: לורה לכמן
פורים במוזיאון ישראל. צילום: לורה לכמן
פורים במוזיאון ישראל. צילום: לורה לכמן
קרנבל פורים במוזיאון ארצות המקרא, ירושלים
מוזיאון ארצות המקרא יערך משתה אביב מלכותי עם המלך אחשוורוש ואסתר המלכה. את כס המלך יעטרו מבקרי המוזיאון וילדיהם באמצעות אבני חן, זהב וכסף. מלבד הסיורים החווייתיים, ישיק המוזיאון את #Fun2c חוויה שתקים לתחייה את ארצות המקרא כבימי קדם באמצעות משקפי תלת ממד ומציאות מדומה לכל המשפחה. רביעי-שבת, 20-23.3, החל מהשעה 9:30. הכניסה לילדים חינם. לפרטים על הסיורים ולהרשמה: 02-5611066.
כיף להשתקף במוזיאון המדע, ירושלים
הורים וילדים מוזמנים להשתעשע עם מראות מעוותות, מראות קמורות, קעורות וגליליות, ליהנות מסיורים במוצגי מראה ברחבי המוזיאון, לקחת חלק בבניית "מראה מכפילה" וגם לצפות בקסמי מדע. לכבוד פורים יתקיים המופע הליצני "נדמה לי, דומה לי". רביעי-חמישי, 20-21.3, בין השעות 10:00-18:00, שישי, 22.3, בין השעות 10:00-14:00, שבת, 23.3, בין השעות 10:00-16:00.
7 צפייה בגלריה
חגיגת מראות והשתקפויות. צילום: אתי ברינד
חגיגת מראות והשתקפויות. צילום: אתי ברינד
חגיגת מראות והשתקפויות. צילום: אתי ברינד
פורים בגן החיות התנ"כי, ירושלים
בגן החיות התנ"כי יקיימו במהלך חג הפורים חגיגה שמחה וצבעונית עם מופעים מיוחדים, מוזיקה פורימית חיה לכל המשפחה, סדנה מיוחדת ליצירת מסכות ובובות אצבע וכמובן שגם בעלי החיים זוכים ליהנות מהחגיגות עם משלוחי מנות מיוחדים, מלאים בהפתעות מותאמות במיוחד עבורם. באודיטוריום שבמפלס הכניסה תתקיים הסדנה כל יום פורים– על בעלי חיים מסתוריים כמו האוקאפי, הארמדילו והפנגולין "המתחפשים" במהלך כל השנה. רביעי-שישי, 20-22.3. לפרטים נוספים: 02-6750111.
פורים בכיכר ספרא, ירושלים
חגיגת פורים בהשתתפות סטפן, מיכל הקטנה וסטטיק ובן אל, שיופיעו ברחבת הכיכר. מהכיכר ועד מדרחוב בן יהודה יתקיימו מופעים של מוזיקאים וליצנים, יוצגו בובות ענק ויתקיימו אירועי מחול ותיאטרון רחוב ומתחם דינוזאורים בהפקת ענק של חוגגים הפקות עם תערוכת ענק של מיצגי דינוזאורים חשמליים בגדלים שונים, גילוי עצמות, מתחם רכיבה, קיר ציור גרפיטי המציעים חוויה מלמדת ומרתקת לכל המשפחה. שישי, 22.3, בין השעות 9:00-14:00.
פורים בפארק נאות קדומים
איך נראו חיי היום יום של גיבורי המגילה? בסיור בפארק נאות קדומים המבקרים יצאו למסע בזמן בו יגלו את סודות הטיפוח של אסתר המלכה, את בגדי המלכות של מרדכי היהודי, את היין שהמלך אחשוורוש אהב כל כך לשתות בגת עתיקה. בנוסף יוכלו המבקרים להכין קטורת ושקית ריח נעימה לבישום הבית, להתקשט בצמידים הצבועים בצבעים מן הטבע ולעטר הידיים בקישוטי החינה. חמישי, 21.3, שעה 9:00. לפרטים נוספים וכרטיסים: 08-9770770.
7 צפייה בגלריה
פורים בפארק נאות קדומים. צילום: איתי בלסון
פורים בפארק נאות קדומים. צילום: איתי בלסון
פורים בפארק נאות קדומים. צילום: איתי בלסון
מחפשים את בן-גוריון, צריף בן-גוריון, קיבוץ שדה בוקר
הוא הסתובב בחליפות מרשימות וגם במכנסי חאקי קצרים, חבש כובע טמבל בארץ ותרבוש בתורכיה. אין ספק שלדוד בן-גוריון היו "דמויות" רבות. לכבוד חג פורים, החליטו בצריף בן-גוריון בשדה בוקר, להכיר את הצדדים הרבים של ראש הממשלה הראשון, בעזרת המשחק הנוסטלגי בו ניתן להלביש את דמויות בתלבושות שונות בעזרת סקוטצ'ים. את חלק מן התלבושות המקוריות המבקרים גם יוכלו לראות לאחר מכן תלויות בחדר השינה של בן-גוריון, שהוא חלק מן הביקור באתר. חמישי, 21.3, בין השעות 11:00-15:00. לפרטים נוספים: 08-6560469.
7 צפייה בגלריה
פורים בצריף בן גוריון. צילום: צביקה שמעיה
פורים בצריף בן גוריון. צילום: צביקה שמעיה
פורים בצריף בן גוריון. צילום: צביקה שמעיה