מה המחשבה הראשונה שעולה בראשכם כשאתם רואים אתר בנייה? כנראה שלא "יצירת אמנות". רינת דנציגר מהוד השרון חושבת אחרת.
1 צפייה בגלריה
צילומים מתוך התערוכה
צילומים מתוך התערוכה
צילומים מתוך התערוכה
בתערוכת יחיד חדשה ("Inside Out") שהיא מציגה בימים אלה ב"בית ספיר" בכפר סבא שואבת דנציגר השראה ליצירותיה דווקא ממראות שהם אנטיתזה לאסתטיקה, ומציגה בין היתר סדרת ציורים מאתר בנייה.
"מקורות ההשראה שלי הם הטבע והסביבה. נקודת המוצא היא תמיד מראה קונקרטי שבדמיוני הופך למשהו מופשט ואמורפי, בצבעים השונים מן המציאות", מסבירה דנציגר. "תחושת השחרור, הזרימה, החופש, חוסר ההיצמדות למראה המדויק של האובייקט והאנטי־ריאליזם הם המאפיין העיקרי של יצירותיי, בעיניי".
החופש מאפיין לא רק את יצירותיה אלא גם את אופן הבחירה של האובייקטים. כך קרה שתוך כדי תיעוד של מפרץ האנוי בווייטנאם, היא החליטה לצייר דווקא אתר בנייה בישראל. "שלחתי תמונה של המפרץ בהאנוי לחבר של המשפחה שהוא במקרה גם קבלן בנייה", היא מספרת, "והוא שלח לי בחזרה בהומור 'ואני נמצא כאן' עם תמונה של אתר בנייה. באותו רגע ממש היה ברור שזה אובייקט הציור הבא שלי. זה נגמר בסופו של דבר בסדרה של חמישה ציורים מאתר הבנייה, המוצגים בתערוכה".
דנציגר מציגה בתערוכה מקטעים מתוך אתר הבנייה, ולצידם ציורים של פנים הבית ואובייקטים סביבתיים שכולנו פוגשים ביומיום, ההופכים אצלה ליצירות. "היציאה פנימה והחוצה יכולה להתפרש ככניסה לפנים הנפש, ויציאה למהות הפיזית של חיינו וסביבתנו", היא אומרת.
אוצרת התערוכה: אורית לוטרינגר. תערוכת "Inside Out" מוצגת ב"בית ספיר" עד ה־15.9.19.