כמו האח הגדול, חנוכה, גם בסוכות אפשר למצוא שפע של הזדמנויות לסור אל אולם המופעים הקרוב ולחזות בהצגה, שתספק לכם רגע של תרבות וגם אתנחתא מהמולת החוץ והאטרקציות.
פסטיבל ירון ירושלמי - תיאטרון אורנה פורת
תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער יקיים פסטיבל ירון ה-18 על שם הצנחן ירון ירושלמי. באי הפסטיבל ייהנו מחוויה תרבותית משולבת שתכלול מגוון פעילויות לכל המשפחה ברחבת המוזיאון: מתחמי יצירה, דוכני משחקים, אמני רחוב והפתעות נוספות. גם השנה הפסטיבל יקיים את מתחם פשוש המיועד לפעוטות, החל מהצגות תיאטרון ייחודיות לפעוטות ועד למתחם מתקנים ופעילויות עבור הקטנטנים. לאחר הצפייה בהצגות יוזמנו המבקרים ללא תשלום נוסף לסיור בין כתלי המוזיאון בו יחשפו הילדים ומשפחותיהם ליצירות. בין ההצגות: טרופותי, עכבר העיר ועכבר השדה, הנעליים של אדון סימון, שועלון מחפש חברים ועוד. 16-19.10 מוזיאון תל אביב.
2 צפייה בגלריה
טרופותי, תיאטרון אורנה פורת. צילום: כפיר בולוטין
טרופותי, תיאטרון אורנה פורת. צילום: כפיר בולוטין
טרופותי, תיאטרון אורנה פורת. צילום: כפיר בולוטין
פסטיבל צלילי ילדות
זוהי השנה ה- 19 של הפסטיבל בו יעלו הפקות תחת המסר של חיבור, סובלנות, קבלת האחר ודיאלוג בין דורי. הקונצרט המרכזי הוא "מסביב לעולם בשישים דקות", - מסע מוזיקלי המשלב קטעי אנימציה בעריכתו של דוד שליטא, מבכירי יוצרי האנימציה בארץ ואוצר פסטיבל "אנימיקס", מוזיקה חיה של תזמורת סימפונית ועוד. כמו כן, יופיע הרכב "טיפקס" לצד הצגות לילדים, ביניהן: חהן הגנן, הדייג ודג הזהב, לטיול יצאנו, פלפלים ועוד. 15-17.10 תיאטרון חולון.
ההרפתקה הגדולה של סמי הכבאי בקרקס
מסע ההופעות הבינלאומי שלסמי הכבאי הגיבור, מגיע לראשונה לישראל. ההצגה מבוססת על סדרת הילדים האהובה ובמרכזה עומד סמי. הכבאי טוב הלב והאמיץ שתמיד נכון לכל משימה. סמי וחבריו אלביס, פני והמפקח סטיל, יוצאים להציל ולעזור לאנשי הקרקס שהגיעו אל העיירה. בעזרת המון תושיה, מסירות ועבודת צוות הם פותרים כל בעיה ובזכותם אנשי פונטי פנדי וגם הילדים הצופים מבינים עד כמה חשוב להתרחק מסכנה ורוכשים כלים שיעזרו להם לשמור על בטיחות. 15.10 משכן אמנויות הבמה באר שבע, 16.10 מרכז הקונגרסים חיפה, 17-20.10 היכל הדרייב אין תל אביב, 23.10 בנייני האומה ירושלים.
רוק בבית הספר
הלהיט שכבש את ברודווי והווסט אנד לראשונה בישראל. המחזמר, בדיוק כמו הסרט, עוקב אחרי דיואי פין זמר וגיטריסט רוק מוכשר אך כושל, שמופיע בלהקת רוק. דיואי גר בדירה של חברו נד שניבלי וחברתו השתלטנית פאטי. כשחבריו ללהקה מעיפים אותו ומחליפים אותו בגיטריסט אחר, הוא נאלץ למצוא עבודה חדשה. באופן מקרי דיואי עונה לשיחת טלפון המיועדת לחברו נד, ובה הצעה להיות מורה מחליף בבית הספר היוקרתי "הוראס גרין", הוא מתחזה לנד על מנת להשיג את העבודה. כשדיואי מתחיל ללמד את הכיתה, הוא מבין שלתלמידים שלו יש כישרון יוצא דופן לנגינת רוק, ומחליט להקים איתם להקת רוק, מבלי שמנהלת בית הספר גב' מולינס תדע על כך. המחזמר, בכיכובו של טל פרידמן, כולל שירים מוכרים מהסרט כמו גם שירים חדשים שנכתבו במיוחד עבור ההצגה ע"י גדול מלחיני מחזות הזמר אנדרו לויד וובר. 15-18.10, תיאטרון תל אביב.
2 צפייה בגלריה
רוק בבית הספר. צילום: רונן אקרמן
רוק בבית הספר. צילום: רונן אקרמן
רוק בבית הספר. צילום: רונן אקרמן
פסטיבל חיפזון וזהירון
חיפזון וזהירון יוצאים מהטלוויזיה ומקימים את השכונה ואת רחוב העכברוש 33 בפארק הירקון - בפסטיבל שיתקיים בחול המועד סוכות. חגיגה סוחפת וצבעונית הכוללת: מופע מרכזי (על הבמה הראשית) שבו חיפזון וזהירון מארחים את טישו ואת פרלה פרליטה מלהקת הבאגיס. 16-17.10, גני יהושע, פארק הירקון.
קרקס פנטזיה מעולם אחר
אחת מקבוצות הקרקס המובילות מגיעות לסדרת מופעים בחוה"מ סוכות במקום הגבוה בתל אביב-אמפיתיאטרון גג עזריאלי. מופע מלהיב המשלב אקרובטיקה, גמישות מעולם אחר, קטעי קרקס מרהיבים מעולם אחר. 15-17.10 אמפיתיאטרון עזראילי, תל אביב.
קרקס על גלגלים
לאחר סיבוב הופעות עולמי מתגלגל לישראל בסוכות הקרוב "קרקס על גלגלים" חוויה בלתי נשכחת של קטעי אקרובטיקה מדהימים, קטעים אוויריים מעולם אחר של האומנים המובילים מרחבי העולם. 12-21.10 אוהל קרקס הכפר הירוק.
קרקס בראבו - לילה מטורף במוזיאון
מה קורה במוזיאון לאחר רדת החשכה? אולי בלילה... לאחר שכל המבקרים הולכים הביתה, הדמויות והתמונות במוזיאון קמות לחיים? "לילה מוטרף במוזיאון" יגלה לכם את כל סודות הלילה של המוזיאון! - מופע קרקס בינלאומי עם נבחרת אומני קרקס בינלאומיים. 14.10 אולם מופעים גבעת ברנר, 15.10 היכל תיאטרון מוצקין, 16.10 היכל התרבות פתח תקוה, 17.10 היכל התרבות נס ציונה, 18.10 היכל התרבות נתניה, 19.10 גני תקווה, 21.10 היכל אמנויות הבמה הרצליה.