יש עניין לציבור: כחלק מעבודת הוועדה לשוויון מגדרי, מזמינים ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי וחברת המועצה כנרת אלישע כהן את הציבור לתערוכת צילומים מקורית של האמנית לירון ברייר "חוסר עניין לציבור". לירון שגדלה בהוד השרון וכאן גם נפגעה, מציגה לראשונה בהוד השרון ותלווה את התערוכה בהרצאה.
1 צפייה בגלריה
צילום: שחר תמיר
צילום: שחר תמיר
צילום: שחר תמיר
תצלומיה של האמנית לירון ברייר, שיוצגו בתערוכה הם זירות פשע: ברייר־דנציגר צילמה אותם במסע שערכה, מסע אמנותי, אישי וחברתי. התמונה הראשונה שצילמה היתה תמונת הבית שבו היא הותקפה מינית על ידי אבא של חברתה, כשהיתה בת שמונה שנים. בעקבות הצילום הזה היא יצרה קשר עם עוד כ-25 נשים שהותקפו מינית בילדותן ובנעוריהן וצילמה את המקומות שבהם אירעו התקיפות. בחלק מהמקרים התלוו אליה הנשים, במקרים אחרים נתנו לה כתובת והיא הלכה לשם וצילמה. אחר כך בא עוד תהליך ארוך של עיבוד החומרים שנאספו.
"חוסר עניין לציבור" — זה שם התערוכה של ברייר־דנציגר. כשם העילה המשטרתית שניתנה לסגירת התלונה שהגישה בזמנה יחד עם הוריה, כפי שקורה לתלונות רבות אחרות על אלימות מינית.
ברייר: "לפני 26 שנים הגשתי תלונה במשטרה על פגיעה מינית שחוויתי בילדותי. התלונה נסגרה בנימוק של "חוסר עניין לציבור". השם הזה מסמל עבורי הרבה. הוא מסמל את אזלת היד של המשטרה, את קשר השתיקה ואת המערכת המשומנת שגורמת לנו להרגיש אשמים/ות."אומנות היא הדרך בה בחרתי לחקור מהו- `חוסר עניין לציבור`. חקירה זו הובילה אותי למסע אישי ואומנותי שערכתי במשך שנתיים וחצי. בהרצאה מספרת על תהליך היצירה ואופן התגבשותה של התערוכה. סיפור המסע שעברתי ושאליו הצטרפו נשים רבות נוספות שנפגעו מאלימות מינית. בזכות המפגשים איתן ובעזרת המצלמה, חקרתי את הקו הדק שבין זירת פשע משטרתית לזירת פשע אומנותית. בהרצאה אני מדגימה בעזרת האומנות למה כל אחת ואחד מהמאזינים והמאזינות חשובים ליצירת שינוי ולמה הציבור חייב לפעול, כי לציבור יש עניין".