אחד החששות הבולטים אצל סטודנטים הוא היום שאחרי הלימודים, בעת החיפוש אחר תעסוקה. הניסיון לרוב יקבע אם יקבלו אותם לעבודה, והעובדה שרק סיימו ללמוד עלולה להיות בעוכריהם. במכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל פיצחו את הנקודה החשובה ומעניקים לסטודנטים שלהם את הניסיון הדרוש עוד במהלך הלימודים, תוך השתלבות מעשית בשכר בחברות המובילות בכמה מסלולי לימוד נבחרים במסגרת התוכנית הלאומית להכשרת הנדסאים.


4 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל
צילום: באדיבות המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל
צילום: באדיבות המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל
(צילום: באדיבות המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל)

התוכנית, השייכת למשרד העבודה והרווחה בשיתוף עם מה"ט, ג'וינט ישראל, תב"ת, קרן עזריאלי ועמותת צורים, הופעלה בשנה"ל תש"ף לראשונה באריאל במסלולי מכונאות מכטרוניקה ותוכנה ורשמה הצלחה גדולה. הביקוש הרב שבא בעקבותיה, הוביל את המכללה לגשת בפעם השנייה לקול קורא שיצא ולזכות בו.
התוכנית תיושם בתשפ"א במסלולי מכטרוניקה ותעשייה וניהול, שבהם ישלבו הלומדים עבודה בשכר בחברות כמו שטראוס וטמפו. כך יצברו ההנדסאים ניסיון שישמש אותם לאחר סיום הלימודים, ואף תיפתח עבורם דלת להשתלב בחברות שבהן יועסקו. בסיום הלימודים, הם יקבלו באופן ייחודי למכללה הטכנולוגית באריאל תעודת חשמלאי מוסמך (ללומדים במסלול מכטרוניקה) והסמכה למנהל רכב ולוגיסטיקה (ללומדים במסלול תעשייה וניהול). "העולם משתנה במהירות וכך גם הצרכים של התעשייה", אומרים במכללה. "אנחנו קוראים לעוד מעסיקים להצטרף לתוכנית וליהנות מההנדסאים המומחים שלנו".


4 צפייה בגלריה
המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל
המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל
המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל
(תכנון: ברסלבי אדריכלים בע"מ)

מסלולי הלימוד במכללה מחולקים להנדסה טכנולוגית והנדסה אזרחית. בוגריה מסיימים עם התמחות עיונית וגם עם תעודת מומחה במקצועות מובילים כמו הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת חשמל, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת מכונות בהתמחות רכב או מכטרוניקה, הנדסת תוכנה בהתמחות סייבר או תקשורת ואינטרנט, הנדסת מכשור רפואי, ביוטכנולוגיה ביו-רפואית וטכנולוגיות מים. אשכול עיצוב ותקשורת שכולל עיצוב תעשייתי, עיצוב מדיה חדשה, אדריכלות ועיצוב פנים, אדריכלות נוף, וכן הנדסת קול – סאונד. בנוסף למסלולי הנדסאים, נלמדים במכללה גם מסלולי טכנאים ועתודה טכנולוגית (י"ג-י"ד).
לאורך כל תקופת הלימודים נהנים 2000 הסטודנטים של המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל ממיטב התנאים שמציעה האוניברסיטה, שבתוכה היא שוכנת. החיבור מאפשר להנדסאים לעבוד עם ציוד מתקדם, לחקור במעבדות משוכללות, ולחוות חיי קמפוס עשירים ומגוונים. הם לוקחים חלק פעיל בעשייה האקדמית, ולומדים עם צוות המגיע מהתעשייה ומהאקדמיה ומייצר עבורם שילוב הנדרש בשוק התעסוקה. בנוסף, עומד לרשותם מרכז לניהול קריירה המעניק שירותי השמה לכלל הלומדים בקמפוס, ואת התוצאות ניתן לראות בבדמות הבוגרים שהשתלבו בכל שדרות המשק.
בצד הכלכלי, מעניקה המכללה, שהיא השנייה בגדולה בישראל, מלגות קיום של עד 3000 שקל בחודש, 80 אחוז מימון בשנה הראשונה לחיילים משוחררים שלא על חשבון הפיקדון, תוכנית לימוד נרחבת, חונכים, יחס חם ועוד. במכללה מציינים כי הלימודים בתקופת הקורונה התקיימו בהתאם להנחיות, וכך גם במעבדות שאליהן הגיעו הסטודנטים בקבוצות של עד 15 משתתפים.

4 צפייה בגלריה
ד"ר יוכבד פנחסי אדיב
ד"ר יוכבד פנחסי אדיב
ד"ר יוכבד פנחסי אדיב
(צילום: אילן בשור)

כיום נערכים באריאל לשנת הלימודים החדשה, ומציינים כי יש ביקוש שיא למסלולים המשלבים עבודה ולימודים, מתוך מחשבה על התעסוקה העתידית. "את העתיד שלנו אנחנו יכולים לקבוע בעצמנו, ובמכללה הטכנולוגית באריאל קשובים למתרחש ומתאימים את מסלולי הלימוד כך שיהיו כמה שיותר אפקטיביים ותועלתיים לבוגרים. התכונית הלאומית להכשרת הנדסאים, יחד המשאבים שאנחנו מביאים איתנו וגם מקבלים מהאוניברסיטה, מהווים את השילוב המנצח לטובת עתיד תעסוקתי טוב ואיכותי יותר לכל מי שבוחר ללמוד אצלנו", אומרת ד"ר יוכבד פנחסי-אדיב, מנהלת המכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל ויו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות.
עוד פרטים תוכלו למצוא כאן.