עדי פרילינג אנקורי (31) הכריזה השבוע על כוונתה להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות, בשורות הליכוד.
2 צפייה בגלריה
צילום: בן גבריאל
צילום: בן גבריאל
צילום: בן גבריאל
מצד אחד זו הפתעה, אך מי שמכיר אותה מקרוב יודע שזה היה צעד צפוי ברצף של עשייה חברתית בהתנדבות במשך שנים רבות. כך למשל, היא מכהנת כיו''ר עמותת "אנשים ומעשים טובים", הפועלת בין השאר גם לחלוקת ארגזי מזון למאות ניצולי שואה, קשישים ומשפחות ברוכות ילדים בעיר מגוריה הוד השרון ובערים שכנות. במבצע צוק איתן הקימה חמ''ל בביתה, וגייסה למעלה מ – 21 אלף ארגזי מזון לחיילי צה''ל ואף יצאה לחלוקתם בעוטף עזה, תחת שריקות פגזים ופצמ''רים.
זאת ועוד, היא מכהנת בתפקיד סגנית יו"ר "עמותת אלומה" להנצחה והנחלת מורשת השואה והגבורה בישראל. אם לא די בכך, היא ליוותה מאבקים קשוחים נגד עיריית הוד השרון כשעמדה בראש ועד בעלי העסקים בעיר, ואף רשמה הישגים גדולים.
עם הכרזתה, זכתה פרילינג אנקורי לתמיכה מוחלטת מצדו של מזכיר הסניף ארנון אברמוב, ואף קיבלה את ברכתו של היו''ר אילן בדני ושל גורמים משמעותיים רבים בתוך הסניף.
"קיימתי פגישות אישיות עם חברים רבים בסניף הליכוד וקיבלתי מהם הבטחה לתמיכה מלאה. סבב הפגישות שלי בעיצומו ואני בטוחה שאצליח לשכנע את כולם שטובת הסניף והמפלגה הם העומדים לנגד עיניי", היא אומרת בחיוך ובביטחון מלא.
כבר בשבועות הקרובים צפויה פרילינג אנקורי להגיע לסניף הביתי שלה ולנאום בו את נאום הבכורה, וממנו לצאת לכול סניפי הליכוד ברחבי הארץ ולכבוש את הסניפים ובעיקר את הלבבות. בתוך כך נמסר ממטה הבחירות שלה, כי בקרוב מאוד מתוכננת המועמדת הטריה כנס תומכים גדול, שיתקיים בהוד השרון בנוכחות שרים בכירים בליכוד, פעילים ותומכים רבים.
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
פרילינג אנקורי, נשואה ואם לתינוק בן שנה, בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות וניהול משאבי אנוש במכללה האקדמית נתניה, מוכרת לתושבים רבים בהוד השרון מסיבות רבות ומגוונות. בבחירות האחרונות לראשות העירייה היא שובצה במקום השלישי ברשימתה של אביבה גוטרמן שהתמודדה לראשות העירייה. פרילינג אנקורי הביאה אל הקלפי מאות בוחרים והייתה הרוח החיה והרעננה במטה גוטרמן, אך לא זכתה להיבחר למועצת העיר, מאחר שסיעתה זכתה בשני מנדטים בלבד.
למה בחרת להתמודד לכנסת?
"יש לי את הרצון ואת היכולת להגשים את השאיפות שלי בתחומים חברתיים, בעיקר לרווחת הקשישים, להעצמת אוכלוסיות חלשות ואנשים רבים שזקוקים לאוזן קשבת וכתף תומכת. במשך שנים אני פועלת בהתנדבות בעמותות וארגונים למען ניצולי שואה, קשישים ואוכלוסיות רבות ומגוונות הזקוקות לעזרה יומיומית. אני מודעת לקשיים בסיוע להם במסגרות של התנדבות ולכן ברצוני לקדם את העשיה שלי דרך הכנסת".
ולמה בחרת בליכוד?
"לא בחרתי בליכוד, נולדתי לתוכו. סבי היה לוחם בשורות הלח''י. הוא לחם לצדו של יצחק שמיר, ואף היה ממקימי סניף הליכוד בהוד השרון. בהיותי ילדה קטנה מאוד, ישבתי על ברכיו של סבי בישיבות בסניף הליכוד ולמדתי לשיר את המנון הלח''י. אני זוכרת עד היום את הפנים והשמות של אנשים רבים וטובים שרובם כבר אינם בין החיים. סבי וסבתי, דניאל ורות פסמניק, שייבדלו לחיים ארוכים וטובים, עדיין חיים ומלווים אותי בכנסים בהם אני משתתפת. בחודש הבא הם יצטרפו אליי לליכודיאדה באילת וזה מבחינתי רצף אידיאולוגי שממשיך מזה 3 דורות ואנחיל אותו גם לילדיי".
הפריימריס בליכוד ידועים במאבקים מאוד קשים. את חושבת שתצליחי לגבור על מתמודדות מנוסות ממך ובעלות קשרים וממון רב?
"אני מאמינה שהקושי הוא אתגר, זה המוטו שמלווה את העשייה שלי. אני לא חוששת מהתמודדות, אדרבא. בסופו של דבר, מתפקדי הליכוד יצטרכו להחליט איזה רשימה תהיה אטרקטיבית לעם ואיזה מועמדים יפעלו לטובת המדינה".
ובכול זאת, יש לך מימון?
"התקציב שלי לא יחרוג מגבולות הטעם הטוב. אני לא חושבת שאפשר לנצח בחירות בזכות ממון רב. יש דברים שלא ניתן לרכוש בכסף".
ומה בעניין העיתוי, הצטרפת לליכוד בתקופה קצת בעייתית נוכח חקירות משטרה.
"אני בעד פוליטיקה ערכית, אידיאולוגית, נטולת שחיתות. אני בעד פוליטיקה שמשרתת את העם במסירות, בצניעות ובנחישות. אני לא היחידה שרוצה פוליטיקה חפה משחיתות. הליכוד כתנועה שואף לנציגים נקיי כפיים. זה רצון העם ללא קשר לשיוך המפלגתי שלי. אני רוצה להאמין שהמשטרה חוקרת בתום לב וביושר".
ומה לגבי הציבור שמתקומם ומפגין כל שבוע נגד השחיתות?
"ההיפך הוא הנכון, כל בר דעת רואה שההפגנות אינן נגד השחיתות אלא נועדו להפלת שלטון הליכוד. המפגינים אינם נציגי ''הציבור'' כי אם נציגי מחנה מסוים השואף להפלת שלטון נתניהו בכול מחיר. דווקא בימים אלה, צריך לזכור ולהזכיר לכולם שהליכוד הוא מפלגת העם, מפלגת הרוב ואני בטוחה שבבחירות הקרובות נקבל למעלה מ 40 מנדטים".
מה עמדתך על המחלוקת סביב ירושלים כבירת שתי מדינות?
"ירושלים בירת ישראל מאז ולתמיד, ללא שותפים וללא ויתורים".
ומה עם בירת פלסטין?
"אם יוחלט שיש מדינה כזאת, הם יצטרכו למצוא להם בירה במקום אחר, רמאללה זאת בהחלט אפשרות" היא מסכמת בקו ימני לא מתון בעליל.
ובעניין הבחירות המקומיות בהוד השרון, קיבלת הצעות להצטרף לרשימות המתמודדות למועצת העיר, וסירבת. למה?
"סירבתי מכיוון שאני לא חושבת שאוכל להשפיע או לתרום לעיר בצורה משמעותית, במסגרת חברות באחת מהסיעות במועצת העיר. את הסטנדרטים במועצת העיר קובע אך ורק ראש העיר. כדי להשפיע באמת צריך להיות ראש העיר".
אז אפשר להבין מדברייך שתתמודדי לראשות העיר בעתיד?
"אני אוהבת את הוד השרון. כאן נולדתי, כאן הקמתי את ביתי, כאן הכרתי את בעלי וכאן נולד בננו. אני מאמינה שכשאהיה מוכנה לשאת בעול המשימה והאחריות אתמודד ומאמינה שגם אזכה. מי יודע, אוליי יום אחד אהיה ראשת העיר הראשונה של הוד השרון''.