2 צפייה בגלריה
אביבה גוטרמן. צילום: באדיבות גוטרמן
אביבה גוטרמן. צילום: באדיבות גוטרמן
אביבה גוטרמן. צילום: באדיבות גוטרמן
המירוץ לראשות העיר בהוד השרון מתחמם: חברת המועצה אביבה גוטרמן הכריזה השבוע כי תתמודד על ראשות העיר בפעם השנייה ברציפות. וגם שולחת חיצים לעבר מי שהיה מספר 2 שלה בבחירות האחרונות, נדב דואני.
גוטרמן בת 63, נשואה ואמא לארבעה ילדים, סבתא ל-6 נכדים (השביעי בדרך). היא בעלת תואר במנהל ציבורי ומשפט ותעודת הוראה. בנוסף ניהלה את תיאטרון בימתרון בהוד השרון במשך 17 שנה והיתה יו"ר ועד שכונת נווה נאמן. היא חברה בפוליטיקה המקומית מזה עשור, מתוכם 5 שנים כיהנה כסגנית ראש העיר וב-5 שנים האחרונות חברת אופוזיציה, לאחר שבבחירות 2013 התמודדה מול חי אדיב על ראשות העיר.
"התבלטתי קשות, אחרי מחשבות מרובות החלטתי להתמודד בבחירות על ראשות העיר", אומרת גוטרמן למיינט הוד השרון. "זה תפקיד שנושא משקל כבד מאוד, אחריות על 61 אלף תושבים והעיר עוד בצמיחה. עברתי הרבה בחיים, צברתי הרבה ניסיון ואני חושבת שיש לי את היכולות לשאת את התפקיד הזה. החלטתי לתת את כל כולי, בשבילי זאת משימת חיים. להיות ראש עיר זאת לא שררה, זאת עבדות, לאחר שהבנתי שאין מישהו מתאים להנהיג את העיר ואנשים שפניתי אליהם והצעתי להם את עזרתי לא רצו בה. מהמקום הזה של אחריות ושליחות ציבורית שמנהלת אותי 33 שנים החלטתי להתמודד על ראשות העיר.
"תושבי העיר פונים אליי והם יודעים שהם יכולים לפנות אליי בכל דבר ואני אעזור להם. כך גם עובדי העירייה. בשנים האחרונות תושבים איבדו את האמון במערכת ואני מאמינה שיש לי את היכולת להחזיר את אמון התושבים בעירייה. העירייה צריכה להפוך להיות נגישה ומודרנית ואני הולכת לעשות את זה. מבחינתי תושבים יגיעו לראש העיר ולכל גורם בלחיצת כפתור. אוזן קשובה ודלת פתוחה לכל תושב זה הכי חשוב בעיניי. העובדים בעירייה צריכים להיות מסופקים במקום העבודה שלהם, כך הם יתנו שירות טוב. צריך לשכלל ולחדש את המנגנון העירוני. אני מאמינה שכשאהיה ראש עיר לא יהיו לי אופוזיציה. אני לא אוריד הצעות לסדר רק כי הן באות מתוך שורות האופוזיציה ואקשיב לכל הצעה של כל חבר מועצה".
2 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
כיהנת אמנם כחברת מועצה מטעם האופוזיציה אך לא אחת הצבעת ביחד עם הקואליציה להפתעת הנוכחים.
"כשאופוזיציה מעלה הצעות פופוליסטיות אני אצביע נגד, כשקואליציה או אופוזיציה מעלה הצעות מצוינות אני אצביע בעד. דבר אחד מנחה אותי – טובת הציבור. כל ההחלטות שלי באות מהראייה שלי את עצמי כשליחת ציבור. כשהיה צריך לבקר את ראש העיר ביקרתי אותו וכשהיה צריך להגיד מילה טובה אמרתי לו. כשראיתי תקלות בעיר טיפלתי בהן ולא עשיתי סרטונים ופרסומים בפייסבוק".
הובלת עם חברות האופוזיציה הצעת תקציב אחר לישיבת התקציב, אך לבסוף נמנעת בהצבעה.
"חלק גדול מההמלצות שלנו נכנסו לתקציב וחלק גדול לא נכנס. חשבתי על מצב שבו לא יעבור התקציב והבנתי שזה יפגע בהמון דברים בעיר הזאת בעיקר באגף הרווחה ועצירת מינוי כח אדם לבית הספר החדש. לא רציתי לשתק את העיר וראיתי שההצבעה שלי לא היתה משנה את תוצאות ההצבעה. לא הייתי בעד התקציב שאושר אבל גם לא נגד, לכן נמנעתי בהצבעה".
איך זה להיות אישה שמובילה קמפיין שמושתת ברובו על גברים?
אביבה צוחקת: "יש לי בבית 5 גברים. בעל וארבעה ילדים. כולם 'גברים גברים' כמו שהחבר'ה אומרים. הסביבה הגברית לא זרה לי, אדרבא, אני מכירה את החשיבה הגברית ויודעת להעריך אותה. אני מודעת לחסרונות מסוימים שלי, ותמיד טוב שיש גברים חזקים כשצריך להרים ארגז כבד", היא מסכמת בחיוך.
ומה בעניין האיזון הנשי ברשימתך?
"הרשימה שלי מאוזנת בין נשים וגברים. הנושא המגדרי פחות בא לידי ביטוי כי אני מאמינה בשוויון הזדמנויות לכולם. מעולם לא קיבלתי הנחה על כך שאני אישה, אדרבא, תמיד הייתי צריכה להתאמץ יותר כדי להפגין את כישוריי. יחד עם זאת אני ערה לכך שבמקרים רבים 'אפליה מתקנת' מהווה תיקון חשוב לצמצום פערים בחברה ואני בהחלט מתכוונת לצמצם פערים ולסייע לנשים".
גוטרמן תתמודד על ראשות העיר מול מתמודדים רבים. נכון להיום המתמודדים הם חברי המועצה: נוה גור, יואב רוזן, יגאל הררי וכן משה חנוכה ונדב דואני שיפתחו בשבוע הבא את קמפיין הבחירות שלהם.
כזכור, בקדנציה הקודמת, נדב דואני היה מספר 2 של גוטרמן וכעת השניים יתמודדו זה מול זו על ראשות העיר. "אין לי מילים אחרות מאשר להגיד שנדב בגד בי והחליט לא להמשיך איתי", אומרת גוטרמן. "לטענתו אני רציתי להיות עם חי אדיב והוא סירב לכך. זה כמובן לא נכון כי הייתי הסגנית של חי אדיב ולכן הדלת היתה פתוחה בשבילי ולא בחרתי ללכת איתו. הייתי נאמנה לבוחריי לאורך כל הדרך. אני מקווה שתושבי העיר יבחרו באישה לראשות העיר, יש לי אומץ, יכולות הנהגה וניהול, יכולת לגעת באנשים ולהשקיע ולחולל שינוי. אני מתמודדת על ראשות העיר כי אני לא יכולה להפקיר את העיר האהובה שלי".
מטעם נדב דואני נמסר: "מנהיגות אמיתית היא מנהיגות שנאמנה לדרך שלה ולא מנהיגות מזגזגת. לאחר הבחירות ב-2013 נדב דואני סירב להצטרף לקואליציה בראשות חי אדיב ושמר על התחייבותו לציבור הבוחרים, על אף ניסיונות שכנוע בלתי פוסקים מצד גוטרמן. דואני עסוק כל כולו בעבודה למען תושבי הוד השרון ושום דבר לא יסיט אותו מכך".