3 צפייה בגלריה
ערב יום העצמאות בהוד השרון. למצולמים אין קשר לכתבה
ערב יום העצמאות בהוד השרון. למצולמים אין קשר לכתבה
ערב יום העצמאות בהוד השרון. למצולמים אין קשר לכתבה
בזמן שנהניתם מחגיגות העצמאות בפארק ארבע העונות בהוד השרון, רבים מתושבי שכונת מתחם 1200 בחרו שלא לחגוג את האירוע בעיר ופנו לערים השכנות. הסיבה לכך: העירייה לא הקצתה נקודת עצירה להסעה שתצא מהשכונה, אשר הינה מרוחקת מהפארק. כבר בשנים קודמות פנו התושבים לעירייה והלינו על כך שהשכונה לא נמצאת במערך ההסעות וזאת למרות שמדובר באחת השכונות הגדולות ביותר בעיר.
אירועי יום העצמאות של עיריית הוד השרון התקיימו, כמו מדי שנה, בפארק ארבע העונות. המופע המרכזי היה של הזמרת שרית חדד וכמובן מופעי הזיקוקים המרהיבים. אלפי תושבים מהעיר והסביבה הגיעו לאירוע הססגוני.
3 צפייה בגלריה
ערב יום העצמאות בהוד השרון. למצולמים אין קשר לכתבה
ערב יום העצמאות בהוד השרון. למצולמים אין קשר לכתבה
ערב יום העצמאות בהוד השרון. למצולמים אין קשר לכתבה
העירייה ארגנה הסעות חינמיות הלוך חזור ממספר מוקדים ברחבי העיר עבור התושבים, על מנת שיוכלו להשאיר את הרכב בבית כי כידוע למצוא חנייה בקרבת הפארק בערב העצמאות זו משימה בלתי אפשרית.
ההסעות עברו דרך השכונות גיל עמל, מגדיאל, נווה נאמן, נווה הדר, גני צבי ומספר מוקדים במרכז העיר ברחובות רמתיים, הבנים ועוד. דווקא השכונה המאוכלסת ביותר בהוד השרון נשכחה מתכנית ההסעות: שכונת מתחם 1200.
בעיניי התושבים, מדובר בנושא כאוב שכן גם בשנים קודמות לקראת יום העצמאות ביקשו תושבי השכונה כי ההסעות של העירייה יעברו גם בשכונה זו, אך גם לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל, שכונת 1200 נשכחה מהמפה.
"השכונה הזאת קיימת כמעט 5 שנים ותושביה משלמים את הארנונה הגבוהה ביותר בעיר", אומר תושב השכונה עומר שמרון. “יש בשכונה הזאת כ-5,000 תושבים ואלפי ילדים, אנחנו קהל היעד האידאלי לאירועי יום העצמאות ועדיין זה לא מספיק בשביל תחנת עצירה בשכונה? כנראה שאנחנו עדיין לא מופיעים על מפת העיר למעשה. תלושי הארנונה מגיעים בזמן, זה כן, אבל אוטובוס שייקח אותנו לפארק – זה לא".
"אני כתושב 1200 נאלץ לקחת רכב, לסבול בפקקים ובחיפוש חנייה, כדי להגיע לאירוע העירוני", אומר אורי בלק, תושב השכונה. “כל זה בשונה מיתר תושבי העיר. אחרי שאמצא מקום חנייה אלך מרחק ברגל כי רוב הרחובות סגורים לתנועה. למה? זה לא ראוי ולא הוגן. התחושה צובטת וצורמת. אנחנו לא חלק מהעיר? יש כאלה שאין להם אפשרות להגיע עם רכב, אז מה הם אמורים לעשות? שכחו מתחם שלם וזו לא פעם ראשונה. אני אישית ממש כואב על זה, זה מחדל".
3 צפייה בגלריה
שרית חדד על הבמה בהוד השרון
שרית חדד על הבמה בהוד השרון
שרית חדד על הבמה בהוד השרון
תושבת נוספת מהשכונה ציינה כי כבר קיבלה הבטחות מהעירייה להסעות מהשכונה לאירועי העיר, אך ההבטחות לא מומשו "למה בכלל אנחנו תושבי השכונה צריכים לבקש דבר כל כך אלמנטרי ובסיסי – להיות חלק ממערך ההסעות כמו כל שכונה אחרת בהוד השרון?”. מספר לא מבוטל מתושבי השכונה החליטו כאות מחאה ללכת לחגיגות העצמאות של הערים השכנות כפר סבא ורעננה.
תושבי השכונה פנו לחבר המועצה משה חנוכה, מחזיק תיק התרבות בעירייה, באמצעות הפייסבוק והווטסאפ ושאלו אותו לפשר העניין. חנוכה השיב להם כי "מערך ההסעות מתוכנן ומופעל על ידי מחלקת התחבורה בעירייה, אבל בהחלט אפנה להנהלת העירייה בכדי שבשנה הבאה תתווסף נקודת איסוף נוספת לאירועים גם במתחם 1200”. חנוכה ציין כי תפקידו ההתנדבותי כמחזיק תיק התרבות לא מחליף את העבודה המסורה של עובדי העירייה. היום (יום ראשון) שלח מכתב אל בכירי העירייה וביקש כי במסגרת הפקת הלקחים מאירועי העצמאות ולקראת האירועים הבאים, מחלקת התחבורה תדאג לתקן את עיוות זה, לדבריו, ותוסיף נקודת עצירה במתחם 1200.
יצויין כי מלבד נושא ההסעות, היה דוחק גדול סביב דוכני האוכל וראוי כי בשנה הבאה העירייה תדאג למקום יותר מרווח.
מהעירייה טרם התקבלה תגובה.