1 צפייה בגלריה
מימין: השר כהן, אלישע-כהן, השר משה כחלון. צילום: רמי זרנגר
מימין: השר כהן, אלישע-כהן, השר משה כחלון. צילום: רמי זרנגר
מימין: השר כהן, אלישע-כהן, השר משה כחלון. צילום: רמי זרנגר
עו"ד כנרת אלישע‑כהן, המכהנת כמשנה לראש העירייה, חי אדיב, במהלך הקדנציה הנוכחית, ומחזיקת תיק הרווחה ותיק המכרזים, הודיעה השבוע על התמודדותה לראשות עיריית הוד השרון.
באירוע ההשקה, שבו נכחו מאות תושבים, הגיעו לתמוך במתמודדת: שר האוצר, משה כחלון, שר הכלכלה, אלי כהן, וסגנו, מייקל אורן, ויו"ר סיעת "כולנו" רועי פולקמן. כן הגיע ראש העירייה אדיב, כדי לתמוך בחברת סיעתו. אדיב קיבל מינוי של יו"ר עמית בקק"ל ולא יתמודד שוב על ראשות העירייה.
באירוע הודתה אלישע‑כהן לחברי הכנסת ממפלגת "כולנו" על התמיכה במועמדותה: "תמיכה שמבוססת על דרך ארוכה, המתאפיינת ברגישות חברתית ובנחישות חסרת פשרות", אמרה. "אני מבקשת להודות לתושבי העיר המדהימה הזאת, שבלעדיהם לא יכולנו ליישם את העשייה הענפה שהובלנו בשנים האחרונות. אני מודה לאזרחים הוותיקים, על שהיו שותפים לתוכנית האב לאזרח הוותיק שהובלתי בקדנציה הנוכחית, להקמת מועצת הוותיקים, להקמת בית האזרח הוותיק, ולמגוון מהלכים שאיפשרו לאוכלוסייה עתירת הניסיון להשתתף באופן פעיל בחיים העירוניים, תוך חיזוק החיבור הבין-דורי.
"אני מודה לארגוני הרווחה ולעמותות הפועלות בעיר, שבזכות עבודתם הטובה הצלחתי להגדיל את תקציביהם עד פי עשרה, במסגרת תפקידי כממונה על תחום הרווחה בעיר".
בצד הברכות, לא היססה אלישע‑כהן למתוח ביקורת על התנהלות העירייה: "תושבים רבים חשים בפער, בין ההבטחה הטמונה בעיר וההון האנושי שמאכלס אותה, לבין השירותים שהם מקבלים וההקשבה לצורכיהם. לצד ההצלחות שהובלנו בשנים האחרונות, עדיין מגיע לתושבים הנהדרים שלנו הרבה יותר ממה שהם מקבלים כיום. מצב התחבורה בעיר, התשתיות ככלל, המענה שניתן לתושב, מוסדות החינוך המיוחד בעיר, חזותה של העיר על כל חלקיה — כל אלה הם רק חלק מהאתגרים הבוערים העומדים לפתחנו, שבהם אני מתכוונת לחולל רפורמות מקיפות.
"נבחר ציבור הוא אדם המקבל את המנדט שלו מהציבור, ועשייתו חייבת לשקף את הצרכים של בוחריו. ההבנה של הצרכים הללו מתחילה בדיאלוג אמת, בשותפות ובשקיפות, בין תושבי העיר לעירייה. לכן, העירייה בראשותי תוביל שיתוף מלא עם התושבים, בכינון חזון שישקף את הרצונות והמאוויים שלהם, את הדברים שמכאיבים להם ואת החלומות שהם חולמים בעבור עצמם ובעבור ילדיהם — בכל שכונה ובכל בית. רק ראש עירייה, שחשה תשוקה יוקדת לשרת את הציבור, שרואה בכל תושב עולם ומלואו, ומשלבת רגישות חברתית עם נחישות חסרת מעצרים, תוכל לממש את החזון הזה".
בהכרזתה, מצטרפת אלישע‑כהן לשמונה שכבר הכריזו על התמודדותם לתפקיד: נווה גור, יואב רוזן, יגאל הררי, אביבה גוטרמן, משה חנוכה, נדב דואני ויפעת קריב.