1 צפייה בגלריה
יפעת קריב. צילום: רפאל בן משה
יפעת קריב. צילום: רפאל בן משה
יפעת קריב. צילום: רפאל בן משה
יפעת קריב, מי שכיהנה בעבר כחברת מועצת העיר הוד השרון וכחברת כנסת, רוצה עכשיו יותר, והכריזה, כי תתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העיר.
קריב נולדה וגדלה בבאר שבע, ומתגוררת בהוד השרון זה 26 שנים, מאז הכירה את בעלה דביר, יליד העיר, ואיש שב"כ לשעבר. היא אם לארבעה, ובעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית. היא כיהנה כראש מינהל חינוך ורווחה במרכז השלטון המקומי, ועבדה בארגון ג'וינט ישראל, שם הקימה עשרות מרכזי צעירים ברחבי הארץ. היא פעילה בעמותת כ"ן, וכיהנה כיו"ר מעגל הנשים בעיר.
בשנת 2008 נבחרה למועצת העיר מטעם רשימה עצמאית, והקימה את מועצת הנשים העירונית.
בשנת 2013 נבחרה לכנסת ה-19 מטעם מפלגת "יש עתיד", והיתה אחראית לחקיקת "חוק הסרטונים" (איסור על הפצת תמונות וסרטונים, בעלי תוכן מיני, בלי ידיעתו של המצולם או בכפייה), לחקיקת חוק לייצוג הולם לנשים בבחירות לרשויות המקומיות, לחוק המאפשר לנפגעי אלימות מינית לבחור את מין החוקר במהלך החקירה במשטרה, ועוד. היום היא מכהנת כסמנכ"ל פיתוח עסקי של קבוצת "דנאל - בית אקשטיין".
כבר בתחילת חודש מרץ השנה הודיעה קריב, כי תתמודד על ראשות העירייה. "אני מאמינה שראש עירייה צריך קודם כל ניסיון ניהולי בכיר, ומנהיגות", היא אומרת. "מנהיג צריך יכולת לגעת בבני אדם, אנושיות. יש לי הניסיון והתכונות הנכונות. אני מכירה את הוד השרון כמו את כף ידי, ולכן אני מאמינה שאני המתאימה ביותר לכהן כראש העירייה. הוד השרון זה הבית שלי ובאתי להעיר ולהאיר את העיר".
הנושא של קידום נשים קרוב ללבך.
"אני פורצת דרך בכל הקשור לנשים ולתפקידים בכירים. כמה נשים כיהנו כראש עיר מאז הקמת המדינה? פחות מאחוז אחד. נשים עדיין לא פורצות את תקרת הזכוכית, בתחומים רבים, בפרט בכל הקשור לשלטון המקומי. ואני, שבעצמי נתקלתי פעמים רבות בתקרת הזכוכית, פועלת עכשיו כדי לנפצה — לפחות בהוד השרון. בעירנו מעולם לא היתה ראש עירייה אישה, והגיע הזמן. עבדתי קשה במהלך החיים שלי, והגעתי להישגים גדולים. בעיר, בהנהגתי, נשים יכהנו בתפקידים בכירים, ושום תקרה לא תעצור אותן".
מה התוכניות שלך להוד השרון?
"בנושא החינוך יש כמה דברים שבוערים לי במיוחד: הקמת מגמת רובוטיקה והקמת תיכון דמוקרטי ואנתרופוסופי. הבת שלי סיימה את לימודיה בבית הספר היסודי הדמוקרטי, ורצתה להמשיך במסגרת הזאת בהוד השרון, אבל אין כזאת, ולכן היא לומדת בתיכון מחוץ לעיר. אפעל להקמת בתי ספר ותיכונים בשיטות חינוך חדשות ומתקדמות, וכן בתי ספר לתלמידי החינוך המיוחד. אין סיבה שהם ייסעו בהסעות מחוץ לעיר.
"נושא התחבורה גם הוא מציק לי מאוד. הוד השרון היא עיר כלואה, ואני הולכת לטפל בנושא הזה. אני גם תומכת לחלוטין בתושבים שעצרו את תוכנית המתאר. העיר הולכת וגדלה, וצריך לתכנן אותה בצורה חכמה. קודם כל תשתיות, ורק אז בנייה ותושבים חדשים. אין היכל תרבות בעיר, ואין אולמות ספורט שאינם קשורים לבתי הספר. כל הדברים האלה ישתנו. אני מאמינה שאנחנו משרתי ציבור, ואצלי תהיה דלת פתוחה, מפגשים שבועיים עם תושבים, עם נציגי שכונות, ועוד".
עלתה טענה, כי לא היית זמינה בשנים האחרונות בעבור תושבי הוד השרון, וחזרת רק לרגל הבחירות.
"כחברת כנסת הייתי חברת הכנסת של הוד השרון. הבאתי את מחאת הארנונה של שכונת 1200 לכנסת, בעיית הטאבלטים הגיעה לוועדת החינוך של הכנסת אחרי שתושבים פנו אליי, מעגל הנשים ומועצת הנשים של העיר הגיעו לכנסת. לא נטשתי את העיר, אלא תמיד הייתי ופעלתי למען תושבי העיר, גם אם זה ממקומות אחרים".
במקרה שלא תיבחרי לראשות העיר, תכהני כחברת מועצה?
"אני פה מתוך שליחות ציבורית, ואשרת את תושבי הוד השרון בכל מקום שבו אהיה, כולל כמובן כחברת מועצה. אני לא מחפשת ג'ובים. ארוץ ברשימה עצמאית, המבוססת על קבוצת תושבים, שעובדת יום ולילה למען העיר, בתחומים רבים".