לפני שבוע ערכנו את משאל מיינט הגדול בעיר, והתוצאות כנראה יפתיעו לא רק אותנו.
כך למשל בשאלה 'מה הדבר הכי חשוב לך במועמד לראשות עיר?', הצביעו 63.4 אחוזים (המהווים 567 מצביעים) ביכולת ביצוע מוכחת כתכונה החשוב ביותר. נגישות לתושבים הגיעה במקום השני עם 249 קולות המובילים המהווים כ-28 אחוזים מהקולות, הרבה לפני שתי האופציות האחרות: השכלה ורקע (6.3 אחוזים) והשתייכות פוליטית (2.6 אחוזים). למי שלא הפנים, ראש העירייה הבא יהיה כנראה איש שהתושבים רואים בו איש ביצוע.
1 צפייה בגלריה
משאל הבחירות הגדול | צילום: פרטי
משאל הבחירות הגדול | צילום: פרטי
משאל הבחירות הגדול | צילום: פרטי
ומהו הנושא הכי חשוב בבחירות אתם שואלים?
45.1 אחוזים מהמצביעים הצביעו כי נושא החינוך הוא הנושא החשוב ביותר בבחירות. מצב התברואה בעיר תפס את המקום השני עם כ-25 אחוזים. 18.5 אחוזים חושבים שהמיסים צריכים להיות הנושא החשוב ביותר בבחירות הקרובות ואילו 11.5 רואים ביחסי הדתיים-חילוניים כנושא שצריך להיות במוקד הבחירות.
מבחינת רמת החינוך גופה הרי שלפחות לפי דעת התושבים, המצב לא כל כך נורא. כך למשל הודו 53.5 אחוזים מהמצביעים שהם רואים במערכת החינוך העירונית כסבירה. 15 אחוזים נוספים מגדירים אותה כלא פחות ממצוינת.
בנושא השני שיגרור תשומת לב בבחירות הקרובות, מצב התברואה בעיר, אומרים 48.7 אחוזים מהמצביעים כי לפעמים הם מרוצים מרמת הניקיון ולפעמים לא. 41.7 אחוזים נוספים מודים כי הם אינם מרוצים מרמת הניקיון רוב הזמן. 9.6 אחוזים מרוצים מאוד מרמת הניקיון העירונית.
באורח לא מפתיע 62 אחוזים (546) הצבעות מגדירים את מצב התחבורה העירוני כקטסטרופלי. כ-86.2 אחוז מגדירים את אופציות יציאות הלילה בעיר כמוגבלות עד לא קיימות. גם בנוגע לרמת הפיתוח הסביבתי (פארקים ומסלולי אופניים) יש אכזבה לא מעטה בקרב התושבים. כאשר 46 אחוזים מהמצביעים מאוכזבים מאוד,44.4 אחוזים מרוצים חלקית ואילו רק 9.6 אחוזים מרוצים מאוד מהאופציות הקיימות בעיר.
בשאלת השורה התחתונה 'האם הייתם ממליצים לחברים שלכם לעבור לעיר?' הצביעו 56.8 אחוזים לכך ש-'לא בטוח, היא לא להיט'. לעומת שליש מהמצביעים שממליצים בחום לכל אחד לעבור להוד השרון וכ-10 אחוז שהיו מזהירים את חבריהם מלעבור להוד השרון.
אם יש משהו שקופץ מהמשאל היא העובדה שההוד השרונים ביקורתיים מאוד כלפי העיר שלהם. מצב התחבורה די מוציא אותם מדעתם, והם די גאים במצב החינוך בעיר. לראש העירייה הבא אחרי חי אדיב, יש לא מעט עבודה לפניו.