לפי עתירתה שנדונה בבית המשפט המחוזי בלוד, עם פתיחת ההרשמה לרשימות למועצה ביום רביעי ה-27.9, הייתה שרי ירושלמי בין הראשונים והראשונות שהגישו את רשימותיהם. אלא, שירושלמי לא חתמה בסמוך לשמה. פגם שהוביל לכך שמספר החברים ברשימתה ירד אל מתחת למינימום של 6 חברים, ולפסילה של הרשימה כולה על ידי מנהל הבחירות בעיר.
1 צפייה בגלריה
ירושלמי. "שמחה שהאמת והצדק ניצחו" | צילום: סיון שחור
ירושלמי. "שמחה שהאמת והצדק ניצחו" | צילום: סיון שחור
ירושלמי. "שמחה שהאמת והצדק ניצחו" | צילום: סיון שחור
לפי העתירה, מנהל הבחירות אלי והבה ומזכירתו, איתרו את הפגם כבר ביום שלישי ה-2.10 והודיעו על כך לירושלמי. בהתחשב בכך שהמועד האחרון לתקן ליקויים ברשימות עמד על ה-7.10, ביקשה ירושלמי להגיע כבר באותו היום ולתקן את הפגם. אלא שאז הרגיעה אותה והבהירה לה מזכירתו כי:
"מנהל הבחירות אמר לי להודיע לך שלא תצטרכי להגיע עכשיו, נחכה לליקויים שיימצאו ואז נביא את כל הליקויים, כאילו אם יהיו עוד נוספים...". כשירושלמי תהתה האם הדבר עלול להביא לפסילתה, אמרה מזכירתו כי "יש ימים כאלה שמגישים אותם (את התיקונים, א.י.) בסדר?", ולבסוף אמרה "אנחנו נעדכן אותך". עם זאת, הדבר הוביל בסופו של דבר לפסילתה של ירושלמי על ידי מנהל הבחירות.
המשיב לעתירה, מנהל יום הבחירות בעיר, אלי והבה, טען מצידו כי הכשל היסודי היה של ירושלמי "שלא חתמה על טופס ההסכמה מלכתחילה, וכי לא היה בסמכותו לאשר את הרשימה לאחר שהתגלה החוסר בחתימה, גם אם התגלה הדבר באיחור מסוים". עם זאת, כפי שיובהר בהמשך על פי בית המשפט היו אלה דווקא ליקויהם של מנהל הבחירות ועוזרתו, שהובילו לפסילתה של ירושלמי.
הליקויים של מנהל הבחירות
השופט בבית המשפט המחוזי אילן שילה אמר בגזר דינו כי "העדר חתימה אינו נימוק שלא לקבל את הרשימה", במיוחד לאור העובדה שהרשימה הוגשה ביום הראשון שלאחריו היה עוד יום להרשמה, ולכן היה עוד זמן לתקן את הרשימה.
כמו כן, מוסיף השופט כי "אילו המשיב (והבה, א.י.) היה ער להעדר החתימה, כפי שהיה צריך להיות בטרם אישרה", ירושלמי הייתה יכולה להוסיף חתימתה בו במקום ולחסוך את הפסילה. כמו כן, מוסיף השופט שעקב ההודעה של ברייטברג שהודיעה לירושלמי כי אין צורך עדיין להוסיף את חתימתה ב-2.10, הרי שוהבה ביצע עוד ליקוי שמנע את התיקון המתבקש מצד ירושלמי, שכן אפשר היה לתקן את הרשימות עד ל-7.10.
בסופו של דבר, קיבל השופט שילה את עתירתה של ירושלמי, וביטל את החלטתו של והבה לפסול את רשימתה.
שרי ירושלמי אמרה ל-"מיינט":
"הרשימה שלנו נפסלה על פרט טכני. עורכי דין מומחים טענו שאין לנו סיכוי לנצח אך לא ויתרנו והתעקשנו לערער על ההחלטה, ויצאנו למאבק לא פשוט למען הזכות להתמודד בבחירות ולייצג את הציבור.
"כהרגלי אני לא מוותרת על הדברים שאני מאמינה בהם. אני נלחמת על האמת ועל עקרונות שאני פועלת לפיהם ומוכנה לעשות הכל לשם כך. אחרי דיון ארוך השופט פסק פסק דין תקדימי לטובתנו! ואישר את התמודדות סיעת חינוך ושיוויון בראשות שרי ירושלמי בבחירות בהוד השרון. אני מאושרת שהאמת והצדק ניצחו".
מנהל יום הבחירות, אלי והבה אמר ל-"מיינט": "אני לא יכול למסור אינפורמציה בלי אישור של משרד הפנים".