לאור וכולדר, מנהל מסעדת בליקר סטריט בהרצליה, עוסק כבר עשרות שנים בתחום המסעדנות. את הנסיון הרב שלו, את אהבת המקצוע ואת החשיבה היצירתית הוא גייס על מנת להוכיח כיצד אפשר לצלוח את אתגרי התקופה הנוכחית.
2 צפייה בגלריה
"אבא, מה הבעיה. פשוט תחלק את המסעדה".
"אבא, מה הבעיה. פשוט תחלק את המסעדה".
"אבא, מה הבעיה. פשוט תחלק את המסעדה".
(צילום: עומר וכולדר)
"הפתרון עלה לי כבר באפריל, כשהמסעדה הייתה סגורה. ישבנו בבית, וחשבנו מה לעשות. הבת האמצעית שלי, בת ה-12, אמרה לי 'אבא, מה הבעיה. פשוט תחלק את המסעדה'. למחרת רצתי לספק פרזול וזכוכיות, ובאמצע אפריל זה כבר עמד".
לאור בנה במסעדה חללים מופרדים, השומרים על קפסולות של בין שני אנשים לעשרה ומבטיחים בידוד מיטבי. הקהל הגיע בהמוניו: "איך שפתחנו זה היה מדהים. אני עובד על קהל מבוגר והמסעדה עבדה פצצה במהלך חודש יוני. היו מזמינים את הקפסולות במיוחד".
2 צפייה בגלריה
מבטיח בידוד מירבי
מבטיח בידוד מירבי
מבטיח בידוד מירבי
(צילום: עומר וכולדר)
כעת, בעקבות הפרסומים על גל הקורונה הגואה, הירידה בעסקים מורגשת גם כאן – על אף השמירה הקפדנית על ההנחיות: "יש ירידה של 50 אחוז לעומת החודש שעבר", מספר לאור, "אני אזרח שומר חוק, ומה שאומרים לי אני עושה. אבל אני חושב שאם יבואו הרגלטורים הם יבינו שזה אבסורד. אצלי הלקוחות יושבים במרחק של שלושה מטרים, ויש מחיצת זכוכית ביניהם. הנה, יש פתרונות אחרים שמאפשרים לענף המסעדנות להמשיך ולפעול.
"זאת לפי דעתי דרך מעולה לשמור על תפוסה של לפחות 80 אחוז מסך התפוסה של המסעדה אשר בהחלט יכול לתת לנו אפשרות לעבור את התקופה הקשה בשל מגפת הקורונה".
מסעדנים המעוניינים להתייעץ עם לאור על המיזם שיפנו למייל - leor.bleecker@gmail.com והוא ישמח לסייע.