מעקוד תפוחי אדמה הוא עוד מעדן מהמטבח הצפון אפריקאי. מתאבן חם או קר, שאני אישית מעדיף עם סלט מבושל חריף, מטבוחה או זעלוק.
הכנתי את הגירסה הטריפוליטאית, אך יש גם אלג'ירית, טוניסאית ומרוקאית. בליל של צורות בישול עשירות או פשוטות. אפשר להעשיר את המתכון עם כבדי עוף, גזר, אפונה, צ'ילי, כורכום וקורקבנים, טחול או עוף, והוא יכול להיות צמחוני או בשרי.
פשטידת מעקוד
החומרים: 6 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לקוביות קטנות 8 ביצים 2 כפות קמח מצה 1 חבילה גדולה של כוסברה, קצוצה גס 1 חבילת פטרוזיליה, קצוצה גס פלפל שחור גרוס צ'ילי לפי הטעם מלח שמן לטיגון (אפשר להוסיף כפית כורכום)
1 צפייה בגלריה
פשטידת מעקוד. צילום: ריאן
פשטידת מעקוד. צילום: ריאן
פשטידת מעקוד. צילום: ריאן
אופן ההכנה: מחממים את השמן במחבת גדולה, מוסיפים את קוביות תפוחי האדמה ומטגנים כמה דקות תוך כדי נענוע של המחבת (להימנע מלטגן את תפוחי האדמה - רק לרכך אותם).
מסננים את תפוחי האדמה ומעבירים למגש פתוח, מרופד בנייר סופג. מצננים היטב ומעבירים לקערה. מוסיפים את הביצים ואת שאר החומרים ומערבבים.
בסיר שטוח או מחבת עם שוליים גבוהים מחממים שמן, יוצקים את התערובת לסיר או למחבת. מתחילים עם אש גבוהה, ולאחר 5 דקות מנמיכים את האש ומקפידים לשחרר בעזרת סכין את דפנות הפשטידה מהמחבת כדי לאפשר הפיכה של הפשטידה בקלות. כשהביצים נקרשות מסירים מהאש ושוב משחררים בעזרת סכין את הדפנות.
מצמידים צלחת רחבה על פתח הסיר והופכים בזהירות את הפשטידה לתוך הצלחת. מחזירים לסיר כשהצד השחום כלפי מעלה. רצוי להוסיף מעט שמן לסיר. ממשיכים לבשל על אש קטנה עוד 30 דקות. מסירים מהאש והופכים שוב על צלחת רחבה או מגש. מצננים ופורסים למנות של משולשים.
אפשר גם: לוותר על ההיפוך ולהמשיך להכין את הצד השני באפייה בתוך התנור עד להשחמה.