ספר לי על עצמך
שמי טל שוורץ, בן עשרים ואחת מהוד השרון. קרוב לסיום שירות סדיר בצה"ל.
איך כתיבה נכנסה לחייך?
אני חושב שהכתיבה תמיד הייתה שם, אבל בסביבה שכל כך דחפה לכיוונים ריאליים לא הבנתי את האהבה לכתיבה עד גיל שש עשרה בערך. התחלתי בכל מיני תסריטים קטנים (גם בהשראת גיבורי על, האמת), לפני שהגעתי לכתוב את HEROCD, שהכתיבה שלו הייתה בעיקר פורקן מבחינתי.
2 צפייה בגלריה
HEROCD - גיבור טורדני כפייתי
HEROCD - גיבור טורדני כפייתי
HEROCD - גיבור טורדני כפייתי
(צלם: הליה ברקמן ואורין מחוזאי)
מאין הגיעה ההשראה לרומן?
ההשראה לספר מגיעה בעיקר מניסיון אישי שלי עם ההפרעה. אני מתמודד עם הפרעה טורדנית כפייתית בערך כל חיי, אך לא הייתי פתוח בנוגע לנושא עד לכתיבת הספר. רציתי לגרום לאנשים להבין את הנושא, ואולי לגרום לאנשים אחרים המתמודדים עם ההפרעה להרגיש שהם לא לבד.
רציתי להנגיש את הנושא בצורה מעניינת, לכן לקחתי השראה מז׳אנר גיבורי העל - ז׳אנר שמאפשר לחקור דמות בצורה מבדרת ועם הרבה אקשן - ומשם הכתיבה זרמה.
אתה מכיר את נושא ה- או-סי-די, הפרעה טורדנית-כפייתית מקרוב?
קרוב מידי. למעשה, במשך הרבה זמן לא ידעתי שזה מצב מוכר- חשבתי שאו סי די זה פשוט להיות מסודר, ושהמוח שלי סתם לא פועל כמו שצריך. בגלל זה אובחנתי רק לפני כשנה, למרות שזה משהו שהיה שם כל הזמן.
האם נתקלת באתגרים/ קשיים במהלך הכתיבה?
באופן אירוני, חלק מהקשיים נבעו מההפרעה עצמה, שכן העיסוק במספרים מעט מפריע בעבודה על ספר עם פרקים ממוספרים. מלבד זאת הכתיבה זרמה, שכן לא ניסיתי להשתמש ביותר מידי ״פילטרים״- רציתי שהספר ישקף כמה שיותר את ההתמודדות עם ההפרעה. אומנם היא מאוד אינדיבידואלית, שכן הטקסים וחומרתם משתנים מאוד בין אדם לאדם, אך אני מאמין שהסיפור משקף דוגמה טובה לחיים עם או סי די.
2 צפייה בגלריה
טל שוורץ: HEROCD - גיבור טורדני כפייתי
טל שוורץ: HEROCD - גיבור טורדני כפייתי
טל שוורץ: HEROCD - גיבור טורדני כפייתי
(צלם: הליה ברקמן ואורין מחוזאי)
מה המסר שלך לקוראים?
אני חושב שהספר עצמו מעביר מסרים רבים, אבל מסר אחד שאני קצת מתחרט שלא התעכבתי עליו יותר הוא חשיבות האנשים שסביבנו. אנשים המתמודדים עם או סי די- או כל מחלת נפש אחרת- הרבה פעמים נתמכים על ידי האנשים שסביבם- בין אם אלו משפחה או חברים. האנשים האלה יכולים להביא כל אחד להיות גיבור, גם אם יש לו הפרעה כזו או אחרת.
האם אתה עובד על משהו חדש בימים אלו?
התחלתי כבר לכתוב את הסיפור הבא שלי, אך אותו אני אפרסם בפורמט דיגיטלי באמצעות הרשתות החברתיות. במידה ומישהו מעוניין בכתיבה שלי, אינסטגרם הוא כנראה המקום הטוב ביותר שיהיה לצרוך אותה (tal_schwartz_).
אולי אפתח בלוג בהמשך, אבל אני עדיין לא בטוח. מלבד זאת כנראה שהרפתקאותיו של ביט ימשיכו בספר נוסף, אבל לא באופן שהקוראים אולי יחשבו עליו.
HEROCD - גיבור טורדני כפייתי – הוא רומן שונה ומופלא המדגיש את העולם מאחורי הפרעות טורדניות. בעלילה מקסימה ששובה את לב הקורא, הסופר מנגיש את הנושא הכול כך חשוב.
מראיינת: אלינור לוגאסי
HEROCD" - גיבור טורדני כפייתי" – טל שוורץ
לרכישה בחנויות הספרים ובאתר NETBOOK