הנה זה קורה. אחרי שפספסנו את האירוח בחג הפסח בגלל הקורונה, הופך חג השבועות הקרוב לתחליף ראוי ובו נוכל סוף סוף לארח את המשפחה המורחבת כמו שצריך. מתוך מודעות למצב הכלכלי, יצאנו לחפש את סל הקניות המשתלם לחג והגענו לחצי חינם, הרשת שחגגה לאחרונה 30 שנה ומחזיקה בסניפיה את הכל מהכל.
5 צפייה בגלריה
המעדנייה של חצי חינם
המעדנייה של חצי חינם
המעדנייה של חצי חינם
(צילום: באדיבות חצי חינם)
גם הפעם, כמו בכל חג, דאגו שם לחוויית קנייה ללקוח ולמחירים אטרקטיביים במחלקות הגבינה, הבשר, הדגים, המאפים וכלי הבית, כדי שנוכל לבנות את העגלה שלנו לחג במחיר שווה לכל כיס.
"כאן יש את הכל, אפשר לחגוג את חג שבועות בגדול וליהנות מחוויית קנייה ייחודית וגם ממגוון ענק של מוצרים במחירים משתלמים ביותר", אומרת אורית שלום-בג, סמנכ"לית השיווק והסחר, שהתלוותה אלינו לסיור.
שבועות אמנם מזוהה עם הצבע הלבן ועם הגבינות, אך בשנים האחרונות הפך לחג שמסמל את הקולינריה, המטבח והאירוח. יש מי שמעדיף לאכול גבינות ויין, יש כאלה שמעדיפים איזה מנגל טוב ומגוון, אחרים מתמקדים בעוגות וקינוחים, וגם הנראות של השולחן היא ערך מרכזי, בטח כשמארחים. כמי שאוהבים מאוד בשר אך זורמים עם המסורת החלבית בערב החג, שמחנו למצוא בחצי חינם מבצעים מעולים לכל כיס הלוקחים בחשבון את כל האהבות והצרכים שלנו לחג השבועות.
5 צפייה בגלריה
הגבינות והטאפסים של חצי חינם
הגבינות והטאפסים של חצי חינם
הגבינות והטאפסים של חצי חינם
(צילום: באדיבות חצי חינם)
כשמדברים על מחירים לכל כיס מתכוונים למגוון סוגי הגבינות במעדנייה של המותגים המובילים. למשל ניתן למצוא גבינה צהובה נעם-טרה (22%,28%) במחיר של -2.90 ₪ ל- 100 גרם וגבינה צפתית/בולגרית של תנובה או משק צוריאל במחיר של 2.90 שקל ל-100 גרם. בנוסף, תמצאו גבינת גאודה של המותג "יורו" רק ב-2.90 ₪ ל-100 גרם, וגבינות שמנת 30% של המותג "גד" רק ב 2.90 ₪ ל 100 גרם. וגם... מבחר מוצרי גבינות שבמקררים של המותגים פיראוס, תנובה, גד או משק צוריאל במבצעים של 1+2 מתנה. בנוסף שלוש יחידות גבינה לבנה תנובה/ סקי שטראוס / טרה250 גרם בעשרה שקלים בלבד, סדרת בורקס פילו 600-700 גרם של שלושת האופים רק ב-9.90 שקל, פיצת השף "שגב משה" רק ב-9.90 שקל, שתי אריזות רביולי/ טורטליני שטראוס 300-400 גרם ב-25 שקלים, שלושה בקבוקי קוקה קולה / זירו 1 ליטר בעשרה שקלים, 2 יחידות פתי בר אוסם 500 גרם ב-12 שקלים, לקט לפשטידה סנפרוסט 800 גרם ב-9.90 שקל בלבד, ועוד מגוון רחב של מבצעים משתלמים במיוחד.
5 צפייה בגלריה
הקצביה של חצי חינם
הקצביה של חצי חינם
הקצביה של חצי חינם
(צילום: באדיבות חצי חינם)
במחלקת הבשר מצאנו סטייק אנטריקוט טרי ב-99 שקלים לקילו, סטייק סינטה טרי ב-79 שקל לק"ג, 4 קילו חזה עוף שלם טרי ב-100 שקלים בלבד. במחלקת הדגים, שגם הם הפכו להיט עבור אלה המשלבים בשולחן גם דג עם המאכלים החלביים, מצאנו פילה סלמון נורבגי טרי ב-79 שקלים לק"ג, מגוון דגים איכותי וגם ברבוניות שאפשר לנשנש בכיף.
5 צפייה בגלריה
הדגיה של חצי חינם
הדגיה של חצי חינם
הדגיה של חצי חינם
(צילום: באדיבות חצי חינם)
שמחנו לגלות כי במחלקת המאפים חשבו על שתי אופציות האירוח, הבשרית והחלבית, ומצאנו מבצעים גם על לחם מחמצת, בורקסים, מקלות פילו גבינה, עוגות גבינה, אשר מתאימים בצורה מושלמת לצד ממרחים, מטבלים וכל הרטבים בצד, שיהפכו כל ביס לפצצה של טעמים בפה. הבשריים שבינינו יוכלו ליהנות מממארזים פרווה של פחזניות, מקרונים, סופלה שוקולד ועוד. מי שמעדיף לאפות בבית יוכל להינות ממבצעים על עוגיות אוראו, לוטוס וממרח לוטוס, ביסקווטים, אינסטנט פודינג ועוד.
עלייה לקומה השנייה חשפה בפנינו עולם שלם לעיצוב הבית ובפרט לשולחן החג. החל ממגשי אירוח מיוחדים, מפות מעוצבות, פלסמנטים ועוד אופציות רבות לאבזור בכל מה שיכול לתת לשולחן שלנו מראה יוקרתי וחגיגי - וכל זה במבצעים חסרי תקדים.
"אנחנו שמחים שסוף סוף אפשר לחגוג את חג השבועות עם כל המשפחה", אומרת הסמנכ"לית שלום-בג, "אנו מזמינים את קהל הצרכנים לחצי חינם ליהנות ממאות מבצעים מיוחדים לחג שיוזילו משמעותית את סל הקניה. כמו כן, תגברנו את כמות נותני השירות במעדניית הגבינות, בקצביה ובשאר המחלקות על מנת לשמור על חווית קניה טובה ומהנה במהלך הקניות לחג. אני מאחלת לכל בית ישראל חג שמח".

המלצת השף ברק חי-חורש: כך תצלחתו נכון

חג שבועות מאופיין בצריכה גדולה של גבינות ויין, והשאלה הגדולה היא כיצד ניתן לחדש או לתת טאצ' אחר למוצרים שאותם אנו מבקשים להגיש במסגרת האירוח. שף ברק חי-חורש, המנהל הקולינרי והשף של מחלבות טרה, משק צוריאל ומולר, נידב לנו כמה טיפים לשולחן מושלם, הממזג טעמים ומטעמים.
"כל גבינה שתוסיפו, גבינות משק, מלוחות או צפתיות מלוחות וקלאסיות, תקפיץ את המתכון", הוא אומר. "הביס המושלם צריך להיות הומוגני מבחינת הטעמים, ואפשר להפוך כל מאכל לגורמה עם שילוב נכון של לחם, גבינה ורוטב. עם המוצרים של חצי חינם זה פשוט הופך לקל יותר".

5 צפייה בגלריה
הצעת הגשה של השף ברק חי חורש, משק צוריאל
הצעת הגשה של השף ברק חי חורש, משק צוריאל
הצעת הגשה של השף ברק חי חורש, משק צוריאל
(יח"צ)

לדברי השף, בצלחת יש לשלב לצד הגבינות פירות העונה ואגוזים, פירות יבשים ותבלינים: "אנחנו נוטים לשתות יינות פירותיים לצד הגבינות, והשילוב הזה הוא הנכון ביותר. אם אגיש, למשל, צפתית מעודנת של משק צוריאל, אפשר להתאים אותה לפירות מיובשים, לדר, משמשים, צימוקים. כל הגבינות המעודנות זו אותה צפתית קלאסית וכל תבלין שרגילים להוסיף במשפחה ישדרג את הטעם. לצד הגבינות, מומלץ להוסיף לחם מחמצת, ויחד נקבל טעמים חמוצים של ארומות מאוד רחבות וכיפיות".
איך שומרים על הטריות של הגבינות לאורך זמן?
"אם קונים למשל גבינה בולגרית במעדניה, יש לבקש להוסיף מי תמלחת ולשמור עליהם. אם אין, חובה לעטוף כל גבינה בניילון נצמד כדי שלא יגיע אליה חמצן ויהרוס את המרקם שלה. יש להחליף סכין בין גבינה לגבינה כי לכל גבינה יש את המחמצת שלה, וכמובן לבצע את החיתוך בסכין ובקרש חיתוך יבשים".
בא לנו להתפרע. תן לנו את המהלך המנצח מבחינתך שישדרג לנו את הגבינה.
"יומיים לפני ערב החג, הכניסו גבינה מלוחה כמו בולגרית 24 אחוז או בולגרית משק של 5 אחוז צפתית מעודנת או קלאסית אל תוך צנצנת, ומלאו אותה ביין לבן או ברוזה סמוק. אפשר להכניס לתוך הצנצנת גם תבלינים, כשלצפתית קלאסית הייתי מוסיף טימין ולצפתית מעודנת אורגנו או זעתר. הכבישה מייצרת הומוגניות מטורפת בעולמות של טעמים וצבע משגע במרקם הגבינה.
"אם רוצים משהו יותר פשוט, אפשר להוסיף לגבינה קצח, שומשום או תבלינים שאוהבים, אך לא לפני ששמתם אותם על מחבת חמה לקלייה קצרה – ואז להוסיף על הגבינה".

כך תהפכו את הגבינות שנשארו לפשטידה מעולה עם בטטה ותרד

מרכיבים:
(תבנית בגודל 30X20 ס"מ או תבנית בקוטר 26 ס"מ)‬‬‬‬‬‬
  • 150 גרם צפתית קלאסית 5% של משק צוריאל - חתוכה לקוביות בינוניות.
  • 50 גרם גבינה בולגרית 5% מעודנת של משק צוריאל – חתוכה לקוביות בינוניות.
  • 50 גרם גבינה בולגרית קלאסית 24% של משק צוריאל – חתוכה לקוביות בינוניות.
  • 150 גרם בטטה – שטופה, קלופה וחתוכה לקוביות קטנות.
  • 300 גרם תרד טרי – שטוף, מיובש וחתוך גס.
  • 1/2 כוס בצל ירוק.
  • כף שמן זית.
  • 50 גרם חמאת טרה.
  • 2 גביעים שמנת חמוצה 15% טרה.
  • 4 ביצים.
  • 4 כפות קמח.
  • פלפל שחור גרוס.
אופן ההכנה:
  • מחממים את התנור ל-180 מעלות.
  • מטגנים את הבצל וקוביות הבטטה בשמן זית וחצי מכמות החמאה למשך כ-5 דקות ולבסוף מוסיפים את עלי התרד לטיגון קצר. מורידים מהאש ומניחים למסה להתקרר לטמפ' חדר לפחות.
  • מערבבים בקערה נפרדת את הביצים עם הקמח והשמנת החמוצה.
  • מוסיפים לבלילה את המסה של הירקות ואת קוביות הגבינה ומערבבים בעדינות לפיזור אחיד במסה.
  • משמנים את התבנית בשארית החמאה.
  • יוצקים את התערובת לתבנית ואופים בתנור לכ-30 דקות.
בתיאבון!
השף ברק חי-חורש, "משק צוריאל"