בעוד שאצל ציירים המכחול והצבע יכול להפוך מרקע לבן לציור שמעורר בנו רגשות ותחושות, כך בכוחה של המילה הכתובה למלא דפים על גבי דפים בעלילה ודמויות וליצור עולמות שלמים, תרחישים, סצנות ואנשים. אלו ספרים נוכל ללמוד במסגרתן של הסדנאות? על כך נענה בהרחבה עם הדגמתם של 3 מסלולים שונים המוצעים בליתם הוצאה לאור שכפר ביונה.
1 צפייה בגלריה
ליתם הוצאה לאור
ליתם הוצאה לאור
ליתם הוצאה לאור
(צילום: FREEPIK)
סדנת לכתיבת ספרי ילדים כתיבתם של ספרי ילדים מצריכה מאתנו לא רק טכניקת כתיבה טובה, אלא גם שילוב עם דמיון פורה כמחשבה מקדימה לקו העלילה והדמויות. אך בכל זאת, הדף ריק והוא ממתין לכתיבה, כיצד עושים זאת נכון? מטרתו העיקרית של הקורס היא להסביר איך הופכים ספר לספר ילדים. איך מתרגמים השראה פנימית לספר שמתאים לגיל הנכון, מה הם מאפייניהם של ילדים בחתכי גילאים שונים, אילו ז'אנרים קיימים בסיפורי ילדים? שכן יש כתיבה הומוריסטית, יש מעשיות ואגדות, כתיבה לירית ועוד, כיצד יוצרים עלילה וכיצד בונים דמות ויוצקים אותה לתוך הסיפור? שימוש במטאפורות, אסוציאציות, יצירת בנק מסרים וזה רק על קצה המזלג. במסגרת הקורס שמועבר בליתם הוצאה לאור, ניתן גם לקבל ליווי לאיור הספר, עימודו והדפסתו. סדנה זו יכולה להתאים להורים שמבקשים להעביר מסר מסוים לילדיהם או להשריש ערכים מסוימים, למטפלים ומטפלות המעוניינים לרכוש כלי טיפולי נוסף ויעיל וכן לסופרים מתחילים ומנוסים המעוניינים להרחיב את סל הכלים שלהם ולהכיר טכניקות כתיבה חדשות.
סדנת כתיבת ספרי חיים על פניו, מדובר בכתיבה שאמורה להיות קלה ונוחה יותר עבורנו. הרי בכתיבתו של סיפור חיים אנו מגוללים את מעלליו וחוויותיו של אדם. מטרתו של קורס זה היא לנבור לשורשו של הסיפור, שכן לכל אדם ואדם יש סיפור מרכזי מסוים שמאפיין אותו ואת דרכו. הקורס מלמד כיצד מבצעים תחקיר מעמיק, וכיצד יוצקים את כל המידע הרב שנאסף אל תוך קו עלילתי מרתק ומעניין. קורס שכזה יכול להתאים לכל מי שמעוניינים לכתוב סיפור אודות עצמם או אודות אנשים היקרים ללבם כמתנה יקרת ערך וייחודית. לקריאה נוספת בנושא זה, ניתן להעמיק במאמר של ליתם הוצאה לאור בנושא כתיבת והוצאת סיפורי חיים.
סדנת כתיבה יוצרת מציאות ולסיום, קורס שאיננו מלמד בהכרח כיצד לכתוב ספר, כי אם כיצד להשתמש במילה הכתובה כאמצעי מעצים שיכול לספק לנו את ההכוונה והדרך. סדנת כתיבה זו מלמדת את כוחה של המילה, האופן שבו היא יכולה לחולל שינוי בכל אחד ואחת מאתנו. הסדנה משמשת אנשים המבקשים להביא לשינוי בחייהם, וגם למטפלים דוגמת מאמנים אישיים המעוניינים בכלי נוסף עבור המתאמנים. בין היתר, לומדים במהלך הסדנה כיצד לכתוב משפטי השראה אישיים למחשבות חיוביות, כיצד לתקשר עם התת-מודע באמצעות הכתיבה, על רזיה של הכתיבה הרגשית ועוד.
מידע נוסף בנושא זה, תוכלו למצוא באתרה של ליתם הוצאה לאור בניהול של ענת אומנסקי.