לא קורונה, "רק" צנתור: עירנותה של ד"ר שרון שמואלי רופאת משפחה של מכבי שירותי בריאות הצילה את חייו של א', תושב העיר.
1 צפייה בגלריה
ד"ר שרון שמואלי. שלחה אותו לבדיקות מקיפות
ד"ר שרון שמואלי. שלחה אותו לבדיקות מקיפות
ד"ר שרון שמואלי. שלחה אותו לבדיקות מקיפות
(צילום: דוברות מכבי)
סיפורו של א' (64, תושב השרון) התחיל עם פרוץ הגל הראשון של הקורונה "חזרתי בתחילת חודש מרץ מטיול בפרו. אשתי ואני החלטנו לעשות טיול אחרי צבא, באיחור של 40 שנה. טיילנו שם במשך חודש, בזמן שבעולם כבר התחילה להתפשט המגיפה" מספר א'.
ביום שא' ורעייתו נחתו בישראל, הנחיות הבידוד לשבים מחו"ל עוד לא היו קיימות, אבל הוא החליט לגלות אחריות והכניס את עצמו לבידוד ביתי "כשחזרנו לארץ הרגשתי מצוין אבל מכיוון שאני עובד במקום חיוני ובא במגע עם הרבה אנשים מידי יום, החלטתי לגזור על עצמי בידוד ביתי לכמה ימים".
את מה שקרה בשבועיים הבאים, הוא לא תיאר לעצמו שיקרה. במהלך הבידוד הביתי הוא החל לחוש ברע "זה התחיל בשיעול יבש והלך והחמיר עד שהרגשתי קושי רציני בנשימה. זה היה בדיוק תחילת הגל הראשון של מגפת הקורונה. עוד לא היה ברור מה התסמינים ולמי צריך לפנות. חברים ומשפחה איתם דברתי, העלו את החשש שאולי נדבקתי בקורונה. זאת הייתה מילה חדשה בישראל ומאוד מפחידה. התקשרתי ובקשתי לעשות בדיקת קורונה. לאחר כמה ימים קבלתי תשובה שלילית אבל המצב שלי לא השתפר" מספר א'.
על אף שהתבשר כי הוא לא חולה בקורונה, א' לא נרגע "השיעול שלי רק הלך והחמיר, היה לי קושי לנשום, מעולם לא הרגשתי ככה והייתי מאוד מתוסכל כי לא הצלחתי להבין למה אני מרגיש ככה. אני בן אדם בריא, מבצע פעילות גופנית ואפילו הפסקתי לעשן לפני כמה חודשים. מעולם לא הרגשתי ככה והתחלתי להיות מודאג מהמצב".
א' פנה לד"ר שרון שמואלי רופאת משפחה של מכבי שירותי בריאות ושיתף אותה במה שעבר בשבוע שעבר מאז שנחת בישראל. הוא סיפר לה על הטיול בפרו ועל הכאבים וקשיי הנשימה. ד"ר שמואלי האזינה בקשב רב והפנתה אותו בדחיפות לצילום סיטי ויעוץ אצל קרדיולוג. "א' תיאר מצב מתמשך של קושי בנשימה, על רקע העובדה שהוא הפסיק לעשן לא מזמן, נדלקו לי כל הנורות האדומות והבנתי שזה אירוע רפואי שככל הנראה קשור ללב. החשש לקורונה לא עלה מבחינתי מההתחלה כי הוא לא היה מלווה בחום או חולשה, התסמינים היו שונים" מסבירה ד"ר שמואלי.
לאחר קבלת תוצאות הבדיקה, התברר חשדה של הרופאה כמדויק – א' סבל מחסימה של 90% בעורק הראשי של הלב והובהל לצנתור "ד"ר שמואלי היא ממש מלאך. כשספרתי לה ממה אני סובל היא שאלה שאלות מדויקות, בסבלנות וביסודיות. עובדה שהיא קלעה בול באבחנה שלה. אלמלא הערנות שלה, מי יודע איפה הייתי היום".
ד"ר שמואלי מדגישה:" בתקופה האחרונה, בצל מגפת הקורונה, הרבה אנשים נמנעים מלהגיע לרופא. הם מדחיקים, מתעלמים או דוחים בדיקות שיכולות להציל את חייהם ולא משתפים את רופא המשפחה כדי להימנע מביצוע בדיקות או הגעה לחדר ניתוח. לצד הקורונה, החיים ממשיכים וחשוב להמשיך לשמור על הבריאות, להיות ערניים ולפנות לרופא במידת הצורך. הפחד מהקורונה יכול לגרום לנזק בלתי הפיך מכיוונים אחרים".