614 ישראלים החליטו להצטרף בשנה האחרונה למכבי שירותי בריאות. בהשוואה לקופות המתחרות, היא היחידה שמסכמת את שנת 2020 כשנת צמיחה וגדילה במספר החברים.
4 צפייה בגלריה
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי
(צילום: עופר חג'ייב)
נתוני המעברים בין קופות החולים בכל הארץ:
בהוד השרון מכבי מסכמת שנה רביעית ברציפות של צמיחה. 42.3% מתושבי העיר הם חברי מכבי והיא קופת החולים היחידה שצמחה בשנה האחרונה.
שנה עמוסה באתגרים ואירועים דרמטיים פקדה את מערכת הבריאות. התפרצות נגיף הקורונה בישראל הציבה את קופות החולים בחוד החנית של המאבק במגיפה. ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי מספרת :"כבר בחודש מרץ פתחה מכבי את מתחמי הבדיקות הראשונים בארץ הכולל מערך דוגמים שעבדו סביב השעון כדי לשמור על קצב ביצוע בדיקות ולהחזיר תשובה תוך 24 שעות. במקביל למערך הדגימות הוקם מערך טיפול מקוון בחולי קורונה. כ95% מחולי הקורונה לא הגיעו לבתי החולים וטופלו על ידי רופאי המשפחה של מכבי. בשיא גלי התחלואה טופלו במחוז השרון מעל 5000 חולי קורונה בעת ובעונה אחת" היא מתארת את מערך הטיפול בחולים "המוקד המקוון שליווה וטיפל בחולי הקורונה כלל צוות של רופאים, אחיות, עובדות סוציאליות ועובדי מנהלה ששוחחנו פעם ביום עם החולה, עקבו אחר מדדים, שאלו לשלומו ובדקו האם זקוק לסיוע בשל הבידוד והמחלה".
גם בהוד השרון, עבדו הצוותים של מכבי סביב השעון כדי להעניק שירות למטופלים במסגרת המאבק בנגיף, שירות רפואי במרפאות והובלת מבצע החיסונים.
במעבדת הקורונה של מכבי בעיר, בוצעו 5548 בדיקות קורונה ובמתחם חיסוני הקורונה באולם הספורט בבית הספר הירוק בוצעו מעל 13,600 חיסונים.
השנה נחנכה "מרפאת בית" ייחודית נוספת של מכבי בה ניתן לקבל שירותים של רופאי משפחה, רופאות נשים, דיאטנית, פיזיותרפיסטית רצפת אגן, אחות, גסטרו אנתרולוג, אורטופד ורופאת עור, הכול תחת קורת גג אחת. הצוותים הרפואיים של מכבי בעיר השקיעו מאמצים רבים להעלות את מודעות המטופלים לביצוע בדיקות סקר מצילות חיים והעלו את אחוז הנבדקים המגיעים מידי שנה לבדיקות. מכבי מציעה לחבריה בעיר שירותים נוספים ביניהם מרפאת מכבי דנט המעניקה מגוון שירותים בזמינות גבוהה ובתי מרקחת של מכבי הממוקמים בצמוד למרכזים הרפואיים לרווחת המטופלים. בנוסף, המרכז הרפואי ברחוב הבנים התרחב – הקומה השלישית אוכלסה ע"י מעבדה חדשה ויחידה לבריאות הנפש (מרפאות בריאות הנפש לילדים ומרפאת הפרעות אכילה). במהלך 2022 יפתח מרכז רפואי נוסף ב"כיכר המושבה".
הצמיחה של מכבי בהוד השרון גם בשנת קורונה מצביעה על הבעת אמון ושביעות רצון גבוהה ממגוון השירותים הניתנים בעיר.
4 צפייה בגלריה
מתחם החיסונים של מכבי בהוד השרון
מתחם החיסונים של מכבי בהוד השרון
מתחם החיסונים של מכבי בהוד השרון
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
נתוני המעברים בין קופות החולים בהוד השרון בשנת 2020
ד"ר אנג'לה עירוני ראש מחוז השרון במכבי שירותי בריאות: "זאת השנה השישית ברציפות שמכבי היא הקופה המובילה בכמות המצטרפים בכל הארץ וגם במחוז השרון. השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד לאור התפרצות נגיף הקורונה וניהול המשבר על ידי קופות. מדובר בהבעת אמון חסרת תקדים ובנתון שמוכיח שהצרכן הישראלי המגיע לבחור ארגון שיטפל בבריאותו, בוחן בודק ומשווה ובוחר במכבי כקופה עליה הוא סומך כשמדובר בבריאות".