החורף בעיצומו, ולאחר שנתיים של התמודדות עם נגיף הקורונה, בצירוף וריאנט האומיקרון, חשוב יותר מתמיד להתגונן מפני המחלות העונתיות.
5 צפייה בגלריה
להגן על מערכת החיסון
להגן על מערכת החיסון
להגן על מערכת החיסון
(צילום: shutterstock)
לקראת העונה הקרה הכנתי יחד עם מומחי חברת Forever Living מדריך קצר עם טיפים, שיעזרו לגוף לשמר את היכולת המופלאה שלו להגן על עצמו. שמירה על המערכת החיסונית צריכה להתחיל מבפנים, ממערכת העיכול, כי למעי שלנו יש תפקיד חשוב בתמיכה במערכת החיסונית.
תתחילו מהצלחת
העניקו כוח למערכות ההגנה שלכם בעזרת תזונה נכונה, זאת על ידי שילוב מגוון רחב של מזונות עתירים בוויטמינים וסיבים תזונתיים במסגרת התפריט היומי שלכם. הרבו באכילת דגנים מלאים המספקים לגופכם את הסיבים שהוא זקוק להם כדי לתמוך בפעולת מעיים אופטימלית ותדלוק החיידקים הטובים במעי.
5 צפייה בגלריה
שתיית נוזלים עם הארוחות תגרום לארוחות להרגיש משביעות יותר
שתיית נוזלים עם הארוחות תגרום לארוחות להרגיש משביעות יותר
פירות, ירקות ומים
(צילום: shutterstock)
שלבו בארוחות עלים ירוקים טריים המכילים סיבים תזונתיים וויטמינים חשובים, שמסייעים למערכת העיכול להגיע למיקרוביום הנכון כדי לתמוך בטריליוני האורגניזמים המפעילים את החיסוניות.
קראו גם:
שלבו בארוחות שפע פירות וירקות טריים. לדוגמא, הבננה היא פרי דל פרוקטוז המכיל לצד סיבים תזונתיים גם אינולין, העוזר לחיידקים הטובים להתרבות במעי. גם אבוקדו הוא מקור נהדר לחומרים חיוניים ומזינים, סיבים ושומנים בריאים המסייעים לקדם חיסוניות דרך המעי.
היזהרו מהתייבשות
הגוף שלנו מורכב ברובו ממים ואנו מאבדים נוזלים כל הזמן. בחורף, כשהטמפרטורות צונחות ומרבית החללים מחוממים, גם אם אנחנו לא תמיד מרגישים בכך, ניתן לאבד נוזלים ואף להתייבש. לפיכך, חשוב להקפיד לשתות מים לאורך כל שעות היממה, לשלב שתייה חמה ולהכין חליטות בריאות שיגרמו לכם לשתות יותר.
5 צפייה בגלריה
להגן על מערכת החיסון
להגן על מערכת החיסון
להגן על מערכת החיסון
(צילום: shutterstock)
לשתיית מים מרובה יש השפעה חיובית על דופן המעי והיא מסייעת בשמירה על רמות תקינות של חיידקים בריאים.
היכנסו למודעות קשובה
מצאו דרכים לשלב מודעות קשובה בשגרת היומיום בעזרת תרגולי מדיטציה או יוגה. התודעה האנושית נוטה לקפוץ ממקום למקום, ו"מיינדפולנס", או מודעות קשובה, מאפשרת תשומת לב לחוויה המיידית. רובנו לא מודעים לכך, אך למתח יש השפעה לא מבוטלת על המערכת החיסונית בכלל ועל המיינד בפרט.
מחקר שפורסם בכתב העת Psychosomatic medicine דיווח כי במסגרת מחקר שבוצע ובו תרגלו המשתתפים מיינדפולנס באופן קבוע, נצפתה עלייה ברמת נוגדני השפעת בדם, בהשוואה לקבוצת הביקורת.
השלימו את רכיבי התזונה
כדי להגיע לתפקוד אידיאלי של מערכת החיסון, נדרשת השלמה של רכיבי התזונה, שכן לרוב לא נצליח להגיע לצריכת הוויטמינים והמינרלים היומית המומלצת מהמזון שאנו צורכים. על פי האקדמיה האמריקאית לתזונה ודיאטה, קיים קשר בין צריכת פרוביוטיקה לעמידותה ויעילותה של מערכת החיסון. לכן בתקופת החורף מומלץ לשלב תוספי תזונה וצמחי מרפא שיתרמו לחיזוקה.
בין תוספי התזונה המומלצים לחיזוק המערכת החיסונית מככב ויטמין C שצריכה יומית שלו ידועה כמשפרת משמעותית את יעילותה של מערכת החיסון. צמח האלוורה מומלץ כתוסף מזון הודות למרכיבים חיוניים שהוא מכיל כמו חומצות אמינו, אנזימי עיכול, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון.
5 צפייה בגלריה
יתרונות האלוורה
יתרונות האלוורה
יתרונות האלוורה
(צילום: יח"צ forever living)
שימוש פנימי באלוורה הוכח כמסייע לעיכול ולספיגה מקסימלית של חומרים מזינים ומהווה מקור חשוב לפרוביוטיקה ולחומרים אנטי-ויראליים.
ממחקר שנערך בנושא, שימוש באלוורה למטרת הנדסת רקמות, במרכז ריצ'י מכון הדסון למחקר רפואי בשיתוף המחלקה למיילדות וגינקולוגיה באוניברסיטת מונאש, קלייטון אוסטרליה, עולה כי צמח האלוורה (AV), הנחשב כמרפא טבעי במשך מאות שנים, נמצא כמתאים לטיפול בפציעות עור אנטי-סרטניות, סוכרת ועוד.
לאחרונה ראיות מדעיות מתפתחות שנצפו במספר מחלות (כמו פרקינסון, אסטמה, סוכרת, סרטן, כוויות וזיהומים) הניעו את החוקרים לבחון ולהרחיב את השימוש באלוורה כדי לבחון דרכים לשפר, לתקן ולחדש רקמות פגועות.
פרופוליס, הידוע כ"אנטיביוטיקה טבעית" עשיר במיוחד בפלבנואידים - חומרים פעילים טבעיים מהצומח, המחזקים את המערכת החיסונית על ידי האצת מנגנוני ההתרעה של הגוף ונחשבים למנטרלי רדיקלים חופשיים.
את התוספים ניתן לצרוך בדרכים שונות כמו טבלייה, מסטיק, משקה ג'ל, אבקה להכנת משקה ועוד ובהתאם לגיל ולמידת הצורך.
5 צפייה בגלריה
מתבלבלים ולא זוכרים מתי מפסידים ומתי מרוויחים? חורף – ח – אחורה. קיץ – ק – קדימה
מתבלבלים ולא זוכרים מתי מפסידים ומתי מרוויחים? חורף – ח – אחורה. קיץ – ק – קדימה
הקפידו על שבע שעות שינה בלילה
(צילום: shutterstock)
תהפכו את הלילה לטוב יותר
שנת לילה איכותית של לפחות שבע שעות משפיעה על חיזוק מערכת החיסון. לפי מחקר שנערך
ב-מרכז השינה UW, שינה גרועה פוגעת בתהליכים גנטיים בתאי מערכת החיסון ומהווה גורם המזרז תהליכים דלקתיים בגוף. שינה טובה על בסיס קבוע תמנע עייפות ותעניק כוח, חיוניות ומצב רוח מצוין.
ד"ר פיטר את'רטון, רופא וחוקר באוניברסיטת אוקספורד באנגליה, העוסק במחקרים על אלוורה. המדריך נכתב בחסות מומחי חברת הבריאות והטיפוח האמריקאית Forever Living