בזכות ערנותה של לוקחת הדמים במכבי שירותי בריאות, הסכימה המטופלת לגשת לבדיקת דם סמוי בצואה וגילתה סרטן במעי הגס בשלב מוקדם. היום היא לאחר ניתוח ומודה "בלעדיה מי היה יודע איפה הייתי היום".
1 צפייה בגלריה
לאה שביט ועטרה הילר. "הצילה את חיי"
לאה שביט ועטרה הילר. "הצילה את חיי"
לאה שביט ועטרה הילר. "הצילה את חיי"
(צילום: דוברות מכבי)
קראו גם >>
הכול התחיל לפני כחודשיים. לאה שביט (68, הרצליה) הגיעה לבדיקות דם שגרתיות במרכז הרפואי של מכבי שירותי בריאות. לאה, המנהלת אורח חיים בריא ופעיל, לא שיערה שבדיקות הדם יביאו אותה במקרה לגילוי שיציל את חייה. תוך כדי הבדיקה, היא ניהלה שיחה קצרה ונעימה עם עטרה הילר נוטלת הדמים במעבדה, שביצעה את הבדיקה. לקראת סיום ורגע לפני שלאה יצאה מהמעבדה, עצרה אותה עטרה וביקשה שתלך לבצע בדיקת דם סמוי בצואה כבדיקה מקדימה לבדיקת קולונוסקופיה "עטרה ראתה בנתונים שלי במחשב שעל אף גילי, לא עשיתי את הבדיקה ולכן העלתה את הנושא. בנעימות ובעדינות היא הסבירה לי כמה הבדיקה הזאת חשובה ואפילו הצליחה להוציא ממני הבטחה ללכת ולעשות את הבדיקה" מספרת שביט.
ההבטחה שנתנה לאה לעטרה גרמה לה ללכת ולבצע את הבדיקה "אני מודה שדחיתי את בדיקת הדם הסמוי בצואה והקולונוסקופיה במשך השנים. חששתי מהבדיקה ומאי הנעימות שלה ולכן כל פעם נמנעתי ממנה. הפעם, ההתחייבות לעטרה הניעה אותי לעבור את המחסום הפסיכולוגי הזה ועשיתי את זה" מספרת לאה.
לאחר כמה ימים קבלה לאה את תוצאות הבדיקה והתבקשה להגיע גם לבדיקת קולונוסקופיה. בבדיקה התגלו ממצאים שדורשים ניתוח "אני מנהלת אורח חיים בריא ופעיל, מתעמלת ובריאה באופן כללי לכן לא שיערתי שזה יכול לקרות לי. התוצאות שהגיעו הפתיעו אותי. מצד שני, הבנתי איזה מזל היה לי שגילינו את זה בזמן, בשלב שעוד אפשר לטפל בזה, לפני שזה נהיה בלתי הפיך. פתאום הבנתי שהרווחתי את חיי".
לאחר הניתוח להוצאת הגידול, הגיעה לאה למרכז הרפואי של מכבי בהרצליה וביקשה לפגוש את עטרה "לא ידעתי אפילו איך קוראים לה. ביקשתי מהצוות שיכנסו לתיק הרפואי שלי ויצפו בבדיקות הדם האחרונות שלי, כך גילינו מי עשתה לי את הבדיקה והגעתי לעטרה. התקשרתי אליה וסיפרתי לה הכול. שתינו התרגשנו מאוד. הודיתי לה, אמרתי לה שהכול בזכות הערנות והתושייה שלה להפציר בי לגשת לבדיקה. בלעדיה, מי יודע איפה הייתי היום".
עטרה הילר עובדת כלוקחת דמים במכבי שירותי בריאות כבר 29 שנים. זה לא המקרה הראשון שבו הצילה חיי מטופל בזכות העקשנות ויכולות השכנוע שלה "בכל פעם זה מרגש מחדש. כשלאה התקשרה אליי התרגשתי מאוד. אלו בדיוק המקרים שהופכים את העבודה שלנו לעבודת קודש. אני זוכרת את השיחה עם לאה. היא ספרה שקבלה בעבר תזכורות לגבי הבדיקה אבל לא רצתה ללכת, אחרי הרבה שכנועים, בקשתי ממנה שתבטיח לי שהיא עושה את הבדיקה, אם לא בשבילה- בשבילי. וזה קרה. אין דבר משמח יותר מלקבל שיחה כזאת ממטופלת".
עכשיו, לאחר הניתוח מגלה לאה יותר ויותר אנשים בסביבתה הקרובה שנמנעים מביצוע הבדיקה "פתאום אני שומעת על עוד חברים קרובים שדוחים את הבדיקה, בדיוק כפי שאני עשיתי. אני מסבירה להם כמה זה שטותי. הבדיקה לא כואבת, מהירה וממש יכולה להציל חיים. דחיתי אותה והתחמקתי ממנה ובעצם סיכנתי את עצמי. בדיעבד זה היה מיותר ומזל שהצלחתי לתפוס את זה בזמן. היום אני מסבירה לכל מי שנמצא במצב שלי שזה הכרחי ופשוט וחשוב מאוד. אני מקווה שהסיפור שלי יגרום לעוד אנשים לעשות את הבדיקה", מסכמת לאה.