עיריית הוד השרון והוועדה למעמד האישה ושוויון מגדרי, מציינות את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים.
1 צפייה בגלריה
מגוון פעילויות ברחבי העיר
מגוון פעילויות ברחבי העיר
מגוון פעילויות ברחבי העיר
(צילום: מוטי קמחי)
קראו גם >>
הוד השרון תציין את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שיחול ב-25/11 בשורה של פעילויות, הרצאות, קמפיין ציבורי ופעילות במערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

הרצאות מקוונות:

• ביום ג' ה-24 בנובמבר בשעה 19:30, תתקיים הרצאתו של ניר אלימלך, על סיפור חייה ומותה של אחותו, ענת אלימלך ז"ל שנרצחה על ידי בן זוגה לפני 23 שנים.
• ביום ד' ה-25 בשעה 19:00, תתקיים הרצאתה של מיס עולם לשעבר לינור אברג'יל על סיפור חייה המרתק והתמודדותה המדהימה מילדותה בנתניה ועד למועמדות לפרס האמי, דרך האסון הנורא שקרה לה באיטליה. *רות רזניק, כלת פרס ישראל למפעל חיים ומייסדת ויו"ר עמותת "ל.א לאלימות נגד נשים", תישא את דברי הפתיחה להרצאה. בסיום הרצאתה של לינור אברג'יל יתקיימו מעגלי שיח של תנועות הנוער העירוניות.
• ביום ה' ה-26 בשעה 19:30, תתקיים הרצאה של השחקנית דניאל גל לנוער וצעירים (לגיל 16 ומעלה) על סיפורה האישי "מטראומה לגאולה - על טראומה גאולה והקשר של שתיהן ליצירה".
• באותו היום (26.11) בשעה 20:30 תתקיים הרצאה להורים של יואב סלע, מנהל מח' החינוך של מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית – השרון "בין מיניות בריאה לפגיעה מינית בקרב בנות ובני נוער. ידע וכלים להיות שם עבורן.ם".
• ביום א' ה-29 בשעה 19:30, תתקיים הרצאתן של בטי מרטין-קורן, מנכ"לית מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית-השרון ומיקה נטוביץ מנצור, תושבת העיר ומנהלת מערך סיוע אונליין של מרכזי הסיוע , "איך להפסיק להיבהל ולהתחיל להקשיב. כלים ראשוניים לסיוע ולהקשבה לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית".

מסתכלים לנרצחות בעיניים:

יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים יצויין בהוד השרון גם בקמפיין שילוט על לוחות המודעות העירוניים. מטרת השילוט היא לתת במה לנושא כאוב שיש לטפל בו מהיסוד. לפיכך, בחרנו להציג את פניהן של נשים שנרצחו, רק בשל היותן נשים. לגרום לכולנו להסתכל להן בעיניים ולהבטיח שנעשה כל שניתן כדי להיאבק באלימות כלפי נשים.
כמו כן יתקיים בשיתוף ויצ"ו ותנועות הנוער, אירוע של איסוף בגדים ומכירתם. ההכנסות מהמכירה יועברו כתרומה למעון לנשים מוכות.
בנוסף תיערכנה שורה של פעילויות בקרב עובדי העירייה, בשיתוף אגף משאבי אנוש וועד העובדים ובהן שיחות עם העובדות והעובדים להעלאת המודעות לנושא וכן הרצאה של גורמי מקצוע.
כמו כן, יוכן קליפ להעלאת המודעות בהשתתפות מנהלי האגפים וכל העובדות והעובדים יגיעו לעבודה ב-25 בנובמבר, לבושים בשחור. בנוסף, תועבר עצומה לחתימה בנושא: קביעת משרד הבריאות כי אירוע פגיעה מינית איננו עונה להגדרה של מצב חירום.
פעילויות הסברה תתבצענה גם במסגרת מערכת החינוך, הפורמלית והבלתי פורמלית. תנועות הנוער תערכנה כאמור מעגלי שיח בנושא האלימות ובני הנוער ישתלבו גם בחלוקת מסכות וסטיקרים במטרה להעלות את המודעות לנושא. בתי הספר יעבירו גם הם מערכי שיעור בנושא וצוותי ההוראה יעברו הדרכות מקצועיות לזיהוי מקרים של אלימות פיזית ומינית ולטיפול נכון בהן.
לדברי חברת המועצה עו"ד כנרת אלישע כהן, יו"ר משותף של הוועדה למעמד האישה ושוויון מגדרי: "בימים בהם אנו שומעים על יותר ויותר מקרים של אלימות בתוך המשפחה, מחובתנו לעשות כל שניתן בכדי לייצר מודעות בקרב הציבור כולו לתופעה, לזיהוי שלה וליכולת של כל אחת ואחד מאיתנו להציל חיי אדם, אם רק נהיה קשובים מספיק.
"מעבר להעלאת המודעות באמצעות תוכן, קמפיין ומתן כלים חינוכיים לבתי הספר ולאנשי המקצוע, אנו מבקשים גם להביא לידיעת הציבור, את קיומו של מרכז למניעת אלימות במשפחה בעיר, מרכז שעושה עבודת קודש יום יום שעה שעה. אני רואה חשיבות רבה בהעלאת המודעות לקיום כלי מקצועי זה לטובת תושבי ותושבות העיר. אני מתחייבת כי אמשיך לפעול, מעל כל במה שתינתן לי, הן במסגרת הארצית והן במסגרת המוניציפאלית, למיגור התופעה של רצח נשים ואלימות כלפיהן, על ידי קידום מודעות, מתן כלים חינוכיים, העמדת תקציבים וטיפול באמצעות חקיקה והרתעה".
ראש העירייה אמיר כוכבי אמר: "בימים אלו בהם הקורונה משאירה אותנו בבתים, חשיבות העירנות וחוסר הסובלנות שלנו לאלימות מגדרית עולה. המטרה המרכזית שלנו באירועי המאבק למניעת אלימות נגד נשים, היא לא רק להנכיח את הקורבנות מכל המגזרים ושכבות החברה אלא גם לגרום לכולנו לעצור ולחשוב, מה אנחנו יכולים לעשות כדי לסייע, כדי להקשיב לקריאה לעזרה, כדי למנוע את הרצח הבא. נשים לא צריכות לחיות תחת איום באלימות פיזית, נפשית או כלכלית ועלינו כחברה לפעול בכל דרך בכדי לשים סוף לאלימות במשפחה".