תושב כפר סבא הגיש תביעה על סך 4,400 שקלים לבית משפט לתביעות קטנות בעיר על עוגמת נפש לאחר שהאוטובוס לו המתין בהוד השרון לא הגיע לתחנה. בית המשפט חייב את חברת "אפיקים" לשלם לו 1,200 שקלים: "קווי שירות שאינם יוצאים בזמן, משנים את מסלולם וכיוצ"ב, פוגעים בראש ובראשונה בחלקים החלשים של האוכלוסייה, אולם הם גם פוגעים כלכלית בציבור".
1 צפייה בגלריה
ממתינים בתחנה. למצולמים אין קשר לכתבה
ממתינים בתחנה. למצולמים אין קשר לכתבה
ממתינים בתחנה. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום המחשה: אוהד צויגנברג)
קראו גם >>>>
בכתב התביעה טען התושב כי האוטובוס לא הגיע לתחנה בה המתין לו וגולל את השתלשלות האירועים, כולל פניותיו למוקד שירות הלקוחות של החברה שלא סייע לו, וכי בסופו של דבר נאלץ להמתין כארבעים דקות לאוטובוס הבא. גם מכתב תלונה ששלח לא נענה.
בכתב ההגנה נטען מנגד, כי החברה מחויבת לשעת היציאה מתחנת המוצא בלבד, ומצוין כי זמן ההגעה לתחנות הביניים (והתובע המתין באחת מאלו) הוא משוער בלבד. בדיון התברר, כי בשונה מהנטען בכתב ההגנה אכן – האוטובוס לא הגיע לתחנה בשל טעות של הנהג.
בפסק דינו של השופט הוא הזכיר כי "קווי שירות שאינם יוצאים בזמן, משנים את מסלולם וכיוצ"ב, פוגעים בראש ובראשונה בחלקים החלשים של האוכלוסייה, אולם הם גם פוגעים כלכלית בציבור, ומונעים מעבר רצוי לתחבורה ציבורית". וציין כי רף הפיצוי הנהוג בגין איחור משמעותי של אוטובוס נע בן 1,000 עד 2,500 שקל.
סיכומו של דבר, החליט השופט איתי רגב לחייב את חברת אפיקים לפצות את התושב בסך 1,200 שקל.