בפעילות משותפת של יחידת הפיקוד וסיור הביטחון של העיר, נתפסו קטינים כשבידיהם חומרי נפץ מסוכנים. מתחילת החודש דווחו על 15 אירועים דומים ברחבי העיר, שגרמו נזק סביבתי והפרה של הסדר הציבורי.
1 צפייה בגלריה
15 מקרים של שימוש בנפצים ברחבי העיר
15 מקרים של שימוש בנפצים ברחבי העיר
15 מקרים של שימוש בנפצים ברחבי העיר
(צילום המחשה: דוברות המשטרה)
קראו גם >>>
לאחר החרמת חומרי הנפץ, הועברו שמותיהם של הקטינים למחלקה למניעת אלימות סמים ואלכוהול, אשר אנשיה יוצרים קשר עם ההורים והנער במטרה להסביר להם את חומרת המעשים ואת הסכנות שיש באחזקתם.
משטרת הוד השרון, יחד עם סיור הביטחון, ויחידת הפיקוח פועלים גם אל מול החנויות והקיוסקים ברחבי העיר, על מנת לוודא כי לא מתבצעת כל מכירה אסורה על חוק של נפצים חומרי נפץ מסוכנים, לא לבני נוער ולא למבוגרים.
לדברי סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון נאור שירי: "שימוש בנפצים ובחומרי נפץ למיניהם אסור על פי חוק, מסכן חיי אדם וגורמת לבהלה בקרב בני אדם ובעלי חיים גם יחד. מדובר בתופעה שקיימת לכל אורך השנה, אך גוברת ככל שאנו מתקרבים לחג הפורים. אנו פועלים למגר את התופעה, הן באמצעות אכיפה והן באמצעות פעולות הסברה מול ההורים ובני הנוער עצמם כשאנו מסבירים להם שלא מדובר רק בעבירה פלילית אסורה על פי חוק, אלא גם בהתנהגות אנטי חברתית שפוגעת בכל הסובבים אותם, אני רוצה להודות לאגף הביטחון והאכיפה על העבודה והמחויבות במיוחד בימים עמוסים אלו".