בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר 14 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פיצוי לנפגעות העבירה בסך של 262,500 ₪, וחילוט והשמדה של כל המדיה המגנטית שנתפסה מידיו על בנו ריינהורן, שהורשע בשורה ארוכה של עבירות מין באינטרנט כלפי 24 קטינות, 3 בגירות וכן ניסיונות לעבור עבירות מין ב-38 צעירות נוספות.
2 צפייה בגלריה
בנו ריינהורן בבית המשפט
בנו ריינהורן בבית המשפט
בנו ריינהורן בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
קראו גם >>>
ריינהורן הודה בכתב-אישום מתוקן שכלל 30 אישומים, מתוכם 8 אישומים של אינוס וירטואלי או מעשה סדום וירטואלי בנסיבות אינוס, והשאר – עבירות של מעשים מגונים מקוונים, יצירת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, החזקת חומרי תועבה, וכן גניבת זהות.
על פי כתב האישום בגינו הורשע, ריינהורן נהג להתחזות ברשת לסוכנת דוגמנות, באמצעות חשבונות פיקטיביים שפתח ברשת ה"אינסטגרם". הוא יצר קשר עם עשרות קטינות, ופיתה אותן במרמה להתכתב עמו, באינסטגרם וב"וואטסאפ", ובהמשך לעבור "אודישן" לצורך קבלתן כ"דוגמניות" לסוכנות.
2 צפייה בגלריה
ריינהורן. עשרות קטינות
ריינהורן. עשרות קטינות
ריינהורן. עשרות קטינות
(צילום: יריב כץ)
ריינהורן, בדמותו הפיקטיבית, אותה נהג לשנות מדי מספר חודשים, דרש מהקטינות כי תשלחנה לו תמונות וסרטונים שלהן, תחילה בלבוש חלקי ומאוחר יותר בעירום מלא, ובחלק מהמקרים תוך ביצוע מעשים מיניים בעצמן לרבות החדרת חפצים שונים לאיברי המין שלהן.
כדי לרכוש את אמונן של הקטינות השתמש ריינהורן בשפה התואמת את גילן, ושיתפן בפרטים כוזבים, כך למשל הבטחות לשלוח להן מתנות, לשתפן בתוכניות טלוויזיה מובילות, ובקליפים של אמנים ידועים.
עו"ד שירי רום, שניהלה את ההליכים נגד ריינהורן מטעם מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ועמדה בקשר לאורך ניהול המשפט עם הנפגעות ובאי-כוחן, עתרה לעונש שלא יפחת מ-16 שנות מאסר בפועל.
הסנגורים, עורכי-הדין חיים יצחקי ויגאל דותן, עתרו למאסר בפועל של מספר שנים בודדות בלבד. במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ציינו את התחכום הרב שבמעשיו של בנו ריינהורן, ואת העובדה שהתנהל אחריו "מצוד" משך מספר חודשים. הנאשם יצר חשבונות אינסטגרם שונים, באמצעותם התכתב עם הקטינות, והשתמש בשרתי Proxy בזמן שגלש באינטרנט, כדי להקשות על איתור כתובת ה-IP המשויכת אליו.
כן השתמש באמצעים נוספים, כגון יצירת מספרים וירטואליים, הרצת תוכנה המוחקת כל העת את התכנים שנוצרים ומתועדים במחשבו, וכן דפדפן TOR לגלישה ב"רשת האפלה". מעצרו של ריינהורן קטע את רצף מעשיו הפליליים ומנע את הסיכון בפני פגיעות מיניות נוספות.
עו”ד חיים יצחקי ועו”ד יגאל דותן, סניגוריו של ריינהורן, מסרו: “התיק הוגש לבית המשפט כאחד מתיקי הסייבר המורכבים של השנים האחרונות, ועימת את הצדדים עם שאלות ראייתיות תקדימיות. במהלך שלב ההוכחות חקרו הסניגורים את ראש צוות החקירה ואת מומחי הסייבר מיחידה 105, וחשפו קשיים ראייתיים בתיק. בעקבות כך הפנה בית המשפט את הצדדים להליך גישור שבמסגרתו תוקן כתב האישום כך שנמחקו כשליש מהעבירות שיוחסו לנאשם בתחילת המשפט”.
עוד הוסיפו השניים: “נציין כי עם פתיחת המשפט עמדה הפרקליטה על כך שהקטינות תעדנה לפני כל יתר העדים, ורק לאחר התנגדות ההגנה והתערבות שופטי ההרכב, שונה סדר העדויות באופן שמנע את זימון הקטינות לעדות בבית המשפט. במהלך הדיון היום הביע הנאשם חרטה עמוקה על מעשיו”.