אסון כבד: מתיתיה (מתי) ברדה בן ה-21 מאלעד נהרג הלילה בתאונת אופנוע בכביש 471.
התאונה אירעה קצת לאחר חצות, כשמתי רכב על אופנועו בכביש מכבית (471) מכיוון מחלף נחשונים לכיוון מחלף שעריה. נסיבות התאונה נבדקות בשלב זה אך ככל הנראה מדובר בתאונה עצמית. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש ושם נקבע מותו.
3 צפייה בגלריה
מתיתיה (מתי) ברדה
מתיתיה (מתי) ברדה
מתיתיה (מתי) ברדה
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות, פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
פארמדיקית מד"א, ליז גורל, סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו על הכביש צעיר כבן 21 מחוסר הכרה, עם חבלה רב מערכתית קשה, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה כל הדרך לבית חולים כשמצבו אנוש".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה, מתיתיה ברדה (משמאל)
זירת התאונה, מתיתיה ברדה (משמאל)
זירת התאונה, מתיתיה ברדה (משמאל)
(צילומים: זירת התאונה - דוברות איחוד הצלה; מתיתיה ברדה - מתוך הרשתות החברתיות)
יאיר הירש ועזריאל גרוס, חובשים בכירים ביחידת האופנועים של מד"א הצלה פתח תקוה, סיפרו: "כשהגענו למקום מצאנו את רוכב האופנוע מוטל בצד הכביש סמוך לאופנוע כשהוא מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית , הענקנו לו טיפול ראשוני מציל חיים במקום והעלנו אותו במהירות לניידת טיפול הנמרץ להמשך פינוי לבית החולים".
(צילום וידאו: דוברות איחוד הצלה)
אלי גנסיא, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "מדובר בתאונת דרכים עם מעורבות רוכב אופנוע כבד ומשאית שהתרחשה בכביש 471 בין מחלף נחשונים לפתח תקווה. יחד עם חובשים נוספים מאיחוד הצלה ביצענו פעולות החייאה ברוכב האופנוע שנפצע באורח אנוש וסבל מפגיעה רב מערכתית"
מנחם סלובטיצקי, חובש באיחוד הצלה, הוסיף: "מדובר בזירה קשה מאוד, רוכב האופנוע היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית. לאחר שחזר דופק בזירת האירוע הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כאשר הוא מורדם ומונשם".
מותו של מתי היכה בתדהמה את משפחתו ומכריו שכבר בשעות הלילה והבוקר המוקדמות החלו להציף את הרשתות החברתיות בהודעות לזכרו.
מתי הוא בנו של רבי אופיר ברדה, רב קהילת תפילה למשה באלעד.
"אני לא מאמינה", כתבה ידידתו. "כל הזמן אמרתי לו שמור על עצמך, תזהר עם האופנועים, זה מסוכן. והוא אמר 'אני מוגן' והראה לי את כל המגנים בגוף. הוא היה יפה טוהר, מיוחד, חכם, מוכשר, פשוט הכל מהכל. היו לו הרבה חלומות להגשים. לא מצליחה לעכל את הבשורה".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
חבר נוסף כתב בדף הפייסבוק של מתי: "הלוואי וזה לא נכון, שכל הבכיות והכאב היה לשווא. אולי תפתיע אותנו ונשב ונצחק...אין הרבה להרחיב עד כמה אתה איש ענק, רק ממבט ראשוני אפשר לראות את זה. אוהב אותך אחי, אולי תפתיע ותחזור".
עם תחילת הקורונה, כתב מתי באופן מצמרר: "אומרים שאם יש לך קסדה ואופנוע אתה חסין קורונה, אז יצאנו לתת גז לברוח מכל השיט הזה. אם זה סוף העולם אז נסיים אותו כמו שאנחנו אוהבים".
יהי זכרו ברוך.