לפני מספר ימים, תושבת הרצליה, קשישה בת 85, הנמצאת בהסגר עקב היותה בקבוצת סיכון, נפלה בביתה, נחבטה בפניה ולא יכלה לתקשר כדי להזעיק עזרה. בזכות שעון חכם של חברת הסטארט אפ "אוליטיקס" המנטר את פעילותה של האישה הבחינו במוקד כי קיימת פעילות חריגה, הזעיקו צוות רפואי שהפנה אותה לטיפול.
1 צפייה בגלריה
השעון איתר פעילות חריגה
השעון איתר פעילות חריגה
השעון איתר פעילות חריגה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
השעון החכם הינו פיתוח של חברת Owlytics, המספקת פתרונות לניטור רפואי מרחוק של בני הגיל השלישי, ומבוסס על שעון מעוצב חכם Watcher, עמיד במים, משולב בלחצן מצוקה, אשר אוסף מדדי בריאות אישיים המתעדכנים בקביעות מכל משתמש, כך שאלגוריתמים של למידת מכונה, יכולים להעריך את סיכון הנפילה האישי ולבצע איתור וגילוי אוטומטי של אירועי נפילה.
בחברה מספרים כי: "בבוקר לפני האירוע נתקבל במוקד השליטה המאויש 24/7, דפוס התנהגות חריג של האשה שלא היה רגיל. החריגה בדפוס הפעילות הרגיל המנוטר בקביעות, הפנתה את תשומת לב אנשי המוקד, עובדה שאפשרה תגובה מהירה לאירוע הנפילה, שהקפיץ כאמור סיוע מיידי לקשישה בביתה".
אגב, חודש וחצי לפני האירוע, ניצלה אותה קשישה בזכות השעון ממצב חמור בהרבה, כשהשעון הזניק באופן אוטומטי צוות סיוע רפואי.
גיל צפריר מנכ"ל החברה: "מה שמיוחד בחיזוי נפילות שלנו הוא שיש דברים שקשורים לשינוי תרופתי, שינויים פיזיולוגיים יומיים, שינויים ביציבה – כל אלו הם המקור שמאפשר לספק התראה על סיכון מוגבר לנפילה. אנחנו בעצם מספקים מעקב אישי צמוד ללקוחותינו, שמגביר את תחושת הבטחון האישי שלהם, ותורם משמעותית לאיכות חייהם״.