המאבק נגד תחנת הכח עולה שלב: אתמול (ראשון) נערך סיור באזור בו עתידה לקום תחנת הכוח בסמוך להוד השרון ובו השתתפו כעשרה ראשי רשויות יחד עם כשמונה חברי כנסת שהגיעו לתמוך במאבק המשותף. חלק מחברי הכנסת תהו מדוע לא ידעו כלל על הכוונה להקים את תחנת הכוח עד פניית נציגי המאבק.
2 צפייה בגלריה
סיור חברי הכנסת באזור תחנת הכח
סיור חברי הכנסת באזור תחנת הכח
סיור חברי הכנסת באזור תחנת הכח
(צילום: מטה המאבק)
בסיור נכחו חברי הכנסת: מרק איפראימוב (ישראל ביתנו), עמר בר לב (העבודה-גשר-מרץ), יעל גרמן (כחול-לבן), משה אבוטבול (ש״ס), יעקב אשר (דגל התורה), יואב קיש (הליכוד), מיקי חיימוביץ (כחול לבן) ורויטל סויד (העבודה-גשר-מרץ).
ממטה המאבק נמסר: "זה המאבק של כולנו, חוצה מגזרי: לא מדובר כאן בימין או בשמאל, בדתיים או בחילוניים, ביהודים או בערבים. חברי הכנסת הביעו תמיכה בלתי מסויגת במאבקנו הצודק ואמרו כי יפעלו הן על מנת לעכב את ביצוע ההחלטה לפחות עד אשר תוקם ממשלה חדשה שתבחן לעומק את הנושא והן על מנת לבטל את הקמת תחנת הכוח. תמיכתם חשובה אך לא מספיקה. כדי למנוע את הקמת התחנה אנחנו חייבים להעלות את המעורבות הציבורית, שישמעו אותנו מקבלי ההחלטות וכי כל משפחה באיזור תתרום ותירתם למאבק".
ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי: "אנו ממשיכים את המאבק המשותף בתוכנית תחנות הכוח שמאיימת לפגוע באיכות החיים של כולנו. מעל עשרה ראשי רשויות מארחים חברות וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית לשיח על ההשלכות הבריאותיות והכלכליות של הקמת התחנות ובעקבותיו סיור באתרי התחנות. ככל שעובר הזמן, ברור יותר ויותר שהרצון של הפקידות הממשלתית לקדם את התחנות נובע מאדישות לחלופות הקיימות ומאינטרס כלכלי שמתעדף את המיידי על פני החשוב, הנכון והארוך טווח. נמשיך לפעול בשותפות עם הרשויות השכנות, עם מטה המאבק ועם ארגוני הסביבה לשינוי התוכנית הקיימת לטובת מאות אלפי תושבות ותושבי האזור".
2 צפייה בגלריה
חוצה מפלגות
חוצה מפלגות
חוצה מפלגות
(צילום: מטה המאבק)
ובתוך כך, ראשי מטה המאבק מכפר סבא החלו בקמפיין מימון ההמונים נגד הקמת תחנת הכוח שנועד לסייע לפעול בערכאות משפטיות, להגדיל את המודעות בציבור לנושא הקמת התחנה והסכנות הטמונות בה, לנהל מאבק ציבורי, תקשורתי, פוליטי ועוד.
"אנו לא לבד במאבק הצודק הזה", מסרו היוזמים, "16 ראשי רשויות מהאזור נאבקים יחד איתנו על הבריאות ואיכות החיים של כולנו. התקופה הקרובה קריטית משום שאנו נמצאים כעת בתקופת בחירות, ולכן אנו יכולים לפעול ביתר שאת מול חברי הכנסת ומול המועמדים השונים. בשבוע הבא צפויים מספר חברי כנסת להגיע לסיור באזור ולשמוע על הסכנות הצפויות אם תחנת הכוח תקום. הצטרפו אלינו במאבק על חיינו ועל חיי ילדינו. כל תרומה שלכם תגדיל את היכולת שלנו למנוע את הקמת תחנת הכוח. כל שיתוף יסייע לנו לחשוף עוד אנשים לעוולות הללו ולניסיונות המחטף. אנחנו זקוקים לכם כדי למנוע בכייה לדורות".
להשתתפות במאבק לחצו כאן.
פורסם לראשונה: 08:31, 10.02.20