כתב אישום חמור הוגש בסוף השבוע נגד שמעון לוי תושב הוד השרון, בן 49 בגין אינוס (3 עבירות), מעשה סדום, מעשים מגונים והטרדה מינית. לוי, בעל חברת הניקיון ש.אור, ביצע את העבירות כלפי 9 מתלוננות שעבדו בחברה לשירותי ניקיון בבעלותו.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עינת לב ארי, הנאשם הינו בעליה של חברת ש.אור, המספקת שירותי נקיון. מטעם ש.אור הועסקו בעבודות הנקיון, בין היתר, נשים קשות יום, אשר נקלעו למצב כלכלי קשה, יוצאות מדינות חבר העמים לשעבר, שהגיעו לישראל במטרה לעבוד לפרנסתן. עובדות הנקיון אינן דוברות השפה העברית, אינן בעלות משפחה, קרובים או חברים בישראל. במסגרת עבודתן, נשלחו עובדות הנקיון לביצוע עבודות נקיון על פי צורך ודרישה במגוון יעדים, ביניהם – במשרדי החברה. בין השנים 2016 ל- 2019, במועדים שונים, הגיעו 8 מבין עובדות הנקיון– כל אחת מהן במועד אחר – לנקות את המשרד. עת הגיעו נפגעות העבירה למשרד, המתין להן הנאשם במשרדו, ניגש אליהן במהלך עבודת הנקיון או בסיומה, וביצע בהן עבירות מין בניגוד לרצונן: בשלוש מהן ביצע מעשי אינוס/מעשה סדום, ובחמש מעשים מגונים. כמו כן, הטריד הנאשם מינית את עובדת החברה, אשר פיקחה על עובדות הנקיון.
1 צפייה בגלריה
נשים קשות יום
נשים קשות יום
נשים קשות יום
(צילום המחשה: shuttersock by dmtry kalinovski)
בבקשת המעצר כתבה עו"ד לב ארי כי "… העבירות המיוחסות למשיב מקימות יסוד סביר לחשש כי המשיב יסכן את שלום הציבור ואת ביטחונן של נשים העובדות ונמצאות בנוכחותו, ואת המתלוננות בפרט… זאת בין השאר לאור מהות המעשים ונסיבותיהם המיוחסים לו בכתב האישום, וזאת תוך ניצול יחסי המרות ביניהם, ניצול חולשתן האובייקטיבית – מעמדן הלא חוקי בישראל, קשיי שפה, פערי תרבות, אמצעים דלים, חוסר יכולתן לפנות לרשויות אכיפת החוק (מחשש פן תיעצרנה) ועוד – הכל כדי לבצע את המעשים המיניים לסיפוק צרכיו.
מסוכנותו של המשיב אף נלמדת מתדירות המקרים ומכמותם. במשך 3 שנים פגע המשיב באופן שיטתי בתשע מתלוננות שונות, ושום דבר לא הניעו להפסיק את הפגיעה בהן. הדבר מלמד על משיב אשר אינו יכול לשלוט בדחפיו ותוקף שוב ושוב ללא יכולת להפסיק תוקפנותו…"
בין החומר שהביא למעצרו של הנאשם נועם לוי, הציגה הפרקליטות; עדויות נפגעות העבירה, מסרונים ששלחה אחת מנפגעות העבירה בזמן אמת, בהן דיווחה, כי נפגעה ממעשיו של נועם שמעון לוי. וכן, תיעוד מתוך מכשירי הטלפון הניידים של נפגעות העבירה, עדויות עדים אשר פגשו בחלק מנפגעות העבירה בסמוך לאחר הפגיעה בהן, עימותים שנערכו בין נפגעות העבירה ובין נועם שמעון לוי, עדותה של עובדת החברה, אשר פיקחה על עובדות הניקיון, בה גוללה את האירוע במהלכו אף היא הוטרדה מינית על ידי לוי.
על פי כתב האישום, מדובר היה בנשים קשות יום, אשר נקלעו למצב כלכלי קשה, יוצאות מדינות חבר העמים לשעבר, שהגיעו אל ארץ ישראל במטרה לעבוד לפרנסתן.
עו"ד אבי חימי, המייצג את הנאשם: "מרשי הינו אדם נורמטיבי, נעדר עבר פלילי ובעל זכויות רבות. כתב האישום שהוגש כנגדו חוטא למציאות וגורם לפגיעה קשה במרשי על לא עוול בכפו".