עשרה בני אדם נהרגו בשבוע האחרון בתאונות דרכים. שלושת החודשים האחרונים (מאי, יוני ויולי) היו הקטלנים ביותר השנה והמגמה נמשכת גם בתחילת חודש אוגוסט, למרות הקורונה ומספר כלי הרכב הנמוך יחסית שנעים בכביש.
1 צפייה בגלריה
תאונת דרכים קטלנית
תאונת דרכים קטלנית
תאונת דרכים קטלנית
(צילום המחשה: תיעוד מבצעי מד"א השרון)
על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס בבחינה של חמש השנים האחרונות (2015-2019), עולה כי בחודשי הקיץ והחופש הגדול (מאי-אוגוסט) ישנה היפגעות גובהה יותר בתאונות דרכים מאשר בחודשי החורף למרות שחודש מרץ הוא החודש בו נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים במהלך חמש השנים האחרונות בערים – 6,390.

זו רשימת חודשי ההיפגעות בתאונות הדרכים בהוד השרון:

ינואר - 23
פברואר - 26
מרץ - 35
אפריל - 25
מאי - 29
יוני - 23
יולי - 28
אוגוסט - 23
ספטמבר - 26
אוקטובר - 27
נובמבר - 14
דצמבר - 23
סך הכל: 302
החודש הבא אחרי מרץ במספר הנפגעים הוא יוני שבמהלכו נפגעו 6,364 בני אדם, לאחריו מאי שבמהלכו נפגעו 6,329 בני אדם בתאונות, בחודש יולי נפגעו 6,299 בני אדם בתאונות דרכים ובחודש אוגוסט נפגעו 6,010 בני אדם. החודש בו המסוכנות הנמוכה ביותר על פי הניתוח של אור ירוק הוא חודש דצמבר כאשר בחמש השנים האחרונות נפגעו בתאונות בחודש זה 5,180 בני אדם.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בחינת נתוני ההיפגעות בכל עיר וישוב יכולים לסייע לרשויות לאתר את החודשים האדומים ואפשר פעילות מדויקת ונכונה לצמצום מספר הנפגעים. אנו נמצאים בשיאו של החופש הגדול, תקופה מרובת תאונות דרכים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף הרשויות המקומיות חייבים לרכז מאמץ לצמצום מספר הנפגעים הגבוה בקרב האוכלוסיות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים - ילדים, אזרחים וותיקים, רוכב אופניים רגילים וחשמליים ורוכבי האופנועים והקטנועים.
"ריכוז של מאמץ מצד הגורמים לצמצום התאונות בקרב אותן אוכלוסיות יכול להציל חיים. התקציבים למאבק בקטל בדרכים הולכים ויורדים ולכן ראשי הערים והרשויות חייבים להקצות יותר משאבים לאיתור נקודות התורפה בישובים ולטיפול מהיר ויעיל כדי להציל חיי אדם".