מריחים את השינוי? פיילוט לפתרון בעיית הריחות ממתקן טיהור השפכים הוד השרון כפר סבא החל במזרח העיר, עם פריסה של משטחי ג'ל הפועלים בטכנולוגיה ירוקה תוצרת גרמניה.
1 צפייה בגלריה
המט"ש בהוד השרון. "הסלון הפך לביוב פעיל"
המט"ש בהוד השרון. "הסלון הפך לביוב פעיל"
המט"ש בהוד השרון
(צילום: יעל שרר)
קראו גם >>>
50 אלף שקל הושקעו בפיילוט במסגרתו בוצע שימוש בפיתוח חדשני ידידותי לסביבה, בשכונת הרמטכלים במזרח העיר: תושבי השכונות הסמוכות יחלו להרגיש בשינוי בימים הקרובים לאחר שתאגיד מי הוד השרון התקין משטחי ג'ל ייחודי בשוחות הביוב. הכל במטרה לשים סוף לבעיית הריחות מהמט"ש.
הפיילוט יימשך כחודשיים, במהלכם יבצע התאגיד מעקב אחר תלונות התושבים באזור על מנת לבדוק את האפקטיביות של הכלי הטכנולוגי. מיקום השוחות נקבעו בעזרתו של רוברטו צימרמן, נציג וועד הפעולה של תושבי הוד השרון, ואבי ליש, יבואן הטכנולוגיה.
א.ב טכנולוגיות מחזור תעשייתיות בע"מ נבחרה מתוך יותר משמונה חברות מובילות בארץ שניגשו למכרז שיזם תאגיד מי הוד השרון, והציעו מגוון של פתרונות טכנולוגיים למטרד הריח. הפיילוט יתבצע כצעד משלים להצבת המתקנים לנטרול ריחות בספטמבר האחרון, וכחלק משורה נוספת של צעדים שננקטו למען פתרון בעיית ריח ביוב באזור קרי שטיפת קו הולכת הביוב.
החברה שנבחרה עובדת ביותר מ-42 מדינות ברחבי העולם וכן עם שורת תאגידים בישראל, מעיינות בצפון ובסיסים של צה"ל. לצורך התקנת המשטחים אין צורך בהתערבות גסה בתשתיות, או בשימוש של משאבים כמו מים חשמל או אוויר. כמו כן, בהתאם לפידבק מהתושבים, ניתן להוסיף ולהפחית יחידות ג'ל. אבי בן ליש, מנכ"ל החברה הסביר כיצד זה עובד: "הפתרון קל ליישום- מדובר בטכנולוגיה של חברה גרמנית שבבסיסה התקנה של משטחי ג'ל שעשוי מפולימר ספוג בחומר נדיף. ברגע שמשחררים את הג'ל, מתחילים להתפזר באוויר מולקות של חומר מחמצן שנקשר לריח הרע ולמעשה ומנטרל אותו. אורך החיים של הג'ל תלוי בהרבה פרמטרים כמו טמפרטורה, זרימת אוויר, וחשיפה לשמש."
נדב דואני, יו"ר התאגיד: "בעיית הריחות במזרח העיר היא משימה עירונית דחופה שנמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. במסגרת קול קורא מצאנו טכנולוגיה ירוקה חדשה שאמורה להפחית את הריחות. מדובר בהליך ביולוגי שלא דורש משאבים בזבזניים ומזהמים. כמובן שבסופו של דבר היעד הסופי שלנו הוא להוציא את המט"ש מן העיר, אולם עד אז נעשה כל שביכולתנו לשים סוף לתופעה המטרידה הזו".