עשרות מנות אוכל של צהרוני גני הילדים בהוד השרון נזרקות מידי יום, כך דיווח עו"ד משה חנוכה בישיבת מועצת העיר האחרונה: "מנותקים. יש ילדים שאין להם מה לאכול ובהוד השרון זורקים אוכל".
2 צפייה בגלריה
אוכל זרוק ברחוב
אוכל זרוק ברחוב
אוכל זרוק ברחוב
(צילום: פורום אביב - קהילת תושבי הוד השרון)
בישיבת מועצת העיר עלה לדיון עתידה של החברה לקידום החינוך והתרבות (חברת מוסדות), והמועצה החליטה פה אחד להקים צוות שיבחן את המשך פעילותה של החברה ויגיש המלצותיו תוך 3 חודשים. בצוות תהיה חברה מטעם האופוזיציה אביבה גוטרמן.
ברקע הדיון הציג חבר מועצת העיר משה חנוכה פוסט בו פורסמה תמונה של אוכל זרוק שלדבריו יועד לצהרונים בגני הילדים. חנוכה טען שהתמונות מצטרפות לדיווחים שמתקבלים מסייעות בשטח על כמויות מזון רבות שנזרקות לאחר מכן, עקב, ככל הנראה, הזמנה לא מתואמת של אוכל לצהרונים.
הפוסט עצמו שפורסם ב"פורום אביב - קהילת תושבי הוד השרון" לא התייחס לצהרונים אלא לעצם זריקת אוכל ברחוב, והאפשרות למנף זאת ליוזמות חברתיות: "אני רואה המון אוכל ברחוב! אוכל טוב, אכיל, לא מקולקל שכל מיני אנשים שמים בחוץ. אולי בגלל לא תשחית, אולי בגלל שהם באמת מאמינים שמישהו ייקח אוכל מעל גדר ברחוב או מליד הפח.
"אז חשבתי להקים גם בעיר שלנו את פרויקט המקרר הקהילתי: מקרר גדול צמוד לחנות שמוכנה לתת לו אספקת חשמל קבועה, בצל, ובתוכו מניחים מוצרי מזון תקינים בלבד (לא אוכל מבושל) שמי שצריך יכול לקחת. פעמיים ביום עובר שם מתנדב לוודא שהמקרר נקי. זה עובד חזק בערים אחרות , מציל מזון ומאפשר למי שצריך לקחת, בלי שאלות, בלי צילומים, בלי לבקש".
2 צפייה בגלריה
עו"ד משה חנוכה
עו"ד משה חנוכה
עו"ד משה חנוכה
(צילום: אסף פרידמן)
חנוכה אמר בישיבת המועצה: "כמה מנותקים אתם? לילדים אין מה לאכול ואתם זורקים אוכל? מדובר בכשל ניהולי"
כוכבי ביקש מחנוכה שבפעם הבאה כשרואה דברים שכאלה ידווח לו באופן אישי וכאמור בסוף הישיבה הצביעה המועצה פה אחד על הקמת צוות משותף לקואליציה והאופוזיציה שיבחן את פעילות החברה ויגיש המלצות למועצה תוך 3 חודשים. במקביל החברה תעביר לעיון חברי המועצה תוך 10 ימים דיווח על הוצאת הכספים בחודשים האחרונים.