כשדורית פריאל מהוד השרון החליטה להתנדב במסגרת פרויקט "נפגשים של מכבי שירותי בריאות" היא לא דמיינה שהיא עומדת לפגוש אישה שגם בגיל 80 מתנדבת בעצמה מידי שבוע כליצנית רפואית בבית אבות.
2 צפייה בגלריה
רובין רייס ודורית פריאל
רובין רייס ודורית פריאל
רובין רייס ודורית פריאל
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
לפני כמה חודשים קבלה דורית פריאל, תושבת הוד השרון, מייל ממכבי שירותי בריאות המציע לה לקחת חלק בתוכנית ההתנדבות "נפגשים". התכנית נועדה לתת מענה לתופעת הבדידות ולהפגיש בין מתנדבים לחברי מכבי הזקוקים לחברה. התכנית פועלת בכל הארץ ואליה הצטרפו כבר מאות אנשים בגילאים שונים. דורית, שהתנדבה במסגרות שונות בתקופות שונות בחייה, החליטה להצטרף לתוכנית: "לאורך כל חיי אני מקפידה בנוסף לעבודה, להקדיש גם זמן להתנדבות וללימודים", מספרת פריאל .
לאחר כמה שבועות היא הגיעה לביתה של רובין רייס (80, הוד השרון) והקליק היה מיידי. "התחלנו לדבר. נושא אחד הוביל לאחר ולא שמנו לב איך הזמן עף. היה פשוט חיבור טבעי, כאילו אנחנו מכירות כבר שנים" משחזרת דורית.
רובין היא רוקחת במקצועה שעלתה לארץ מדרום אפריקה לפני כ- 23 שנים והיא מתגוררת בישראל לבדה, שכן ילדיה מתגוררים בחו"ל. דורית, שהגיעה במטרה לארח לה לחברה ולסייע במה שניתן, גילתה מהר מאוד כי היא מתנדבת בביתה של אישה מיוחדת. ככל שהקשר בין השתיים העמיק, גילתה דורית כי רובין, על אף מצבה הבריאותי המורכב, גילה המתקדם ומגבלות גופניות מהן היא סובלת עקב מחלה, מתנדבת בעצמה. רובין מתנדבת כליצנית רפואית כבר ארבע שנים, מידי שבוע, בבית אבות ברעננה . "זה הקסם של רובין" מסבירה דורית "היא מגיעה כל שבוע להתנדב ולשמח קשישים בבית אבות. היא כמעט בגיל של דיירי בית האבות והיא מגיעה כדי לשמח אותם. דבר כזה לא רואים כל יום. האישיות והגישה שלה לחיים, נדירה".
2 צפייה בגלריה
רובין מימין. "נוצר קליק מיידי"
רובין מימין. "נוצר קליק מיידי"
רובין מימין. "נוצר קליק מיידי"
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
רובין מקפידה למלא את חייה במעשים טובים ועל אף העובדה שמשפחתה גרה הרחק מישראל, היא מוקפת בחברים. את ההחלטה ללמוד ליצנות רפואית היא קבלה לפני ארבע שנים. "זה מתאים לאופי שלי, זה עושה טוב לאנשים אחרים וזה מלא בצחוק והומור, אז אמרתי לעצמי – למה לא?". לאחר שסיימה את הקורס החלה להתנדב במקומות שונים. עד לפני כמה חודשים היא התנדבה כליצנית רפואית במסגרות שונות כדי לשמח ילדים חולים ומוגבלים. רובין מגיעה מידי יום שישי לבית האבות ברעננה כדי לשמח את הדיירים "הדיירים ממש מחכים לי. הם שואלים מתי אני מגיעה. אני מדברת איתם, שרה להם ויוצרת איתם קשר חם. אני מתאפרת ומתלבשת כליצנית בתחפושת מלאה. גם בגילי, זה חלק מהעניין וזאת ההנאה שלי. לבושה כליצנית, עם כל התחפושת. ברגע שאני נכנסת לדמות הליצנית, אין בכלל חשיבות לגיל" היא מספרת.
"הקשר יוצא הדופן שנרקם בין דורית לרובין מוכיח שהתנדבות היא מקום מעולה להכיר אנשים חדשים, לעשות מעשה טוב ואפילו לייצר חברויות אמת בכל גיל" אומרת העובדת הסוציאלית ליאת דקל המרכזת את התכנית במכבי שירותי בריאות "לכאורה התנדבות היא מעשה טוב שאתה עושה עבור מישהו אחר אבל בעצם, המעשה הזה הוא טוב לשני הצדדים באותה מידה. אנחנו מזמינים את כל מי שמעוניין לשמוע פרטים נוספים ולעשות מעשה טוב למישהו אחר וגם לעצמו- לפנות אלינו ולהצטרף לתכנית המקסימה הזאת".