"מגיל צעיר חלמתי להיות דוגמנית ושחקנית בעולם הפרסום. והצלחתי לקדם את החלום שלי", אומרת שיראל בן חמו מכפר סבא. את קריירת הדוגמנות שלה החלה באחרונה אחרי שבמשך שנים רבות התמודדה עם בעיות חברתיות ורגשיות, מהן נחלצה בעזרת הוריה.
3 צפייה בגלריה
שיראל בן חמו. "הגשמתי חלום"
שיראל בן חמו. "הגשמתי חלום"
שיראל בן חמו. "הגשמתי חלום"
(צילום: אסף פרידמן)
בן חמו (18) נולדה בטבריה, שם למדה עד כיתה ד' ועברה חרם חברתי. "הייתי ילדה ביישנית וחסרת ביטחון, לא הצלחתי ליצור קשרים חברתיים, חוויתי התעללות חברתית ושיימינג, הציקו לי, ירקו עליי, הדביקו לי שמות גנאי".
"לא ידענו אז מה עבר עליה", אומר אביה אריה. "היינו עסוקים מאוד בטיפול באחיה מאור (17), ילד עם צרכים מיוחדים שנזקק לכל תשומת הלב והזמן שלנו, ושיראל נותרה קצת בצד, עזובה, שברירית. לכן היא איבדה מביטחונה העצמי", הוא מסביר.
כשהיתה בת עשר עברה המשפחה לכפר סבא, לאחר שמצאה ברעננה מסגרת חינוכית מתאימה למאור הלוקה במחלת ניוון השרירים. שיראל ואחיה הצעיר נריה (16) נשלחו לבית הספר הדתי בר אילן. שלוש שנים למדה שם, לא אהבה את האווירה הדתית ("הפריע לי, למשל, שצריך ללבוש חצאית"), ולבקשתה הועברה למסגרת חילונית - חטיבת הביניים בר לב. גם שם היא סבלה ממצוקה חברתית ויצאה לתרבות רעה בהשפעת חבריה לכיתה ולשכבה. "היא הייתה כמו עלה נידף", אומר אביה.
אחרי שנתיים הועברה בן חמו שוב למסגרת לימודית חדשה. הפעם לבית ספר בעמק חפר. גם שם התמודדה עם הצקות והתעללות חברתית. כשנוכחו לדעת שמצבה החברתי והלימודי החמיר, החליטו הוריה להוציאה מבית הספר, ופנו לגורמי הרווחה בעיריית כפר סבא. אחרי שישבה בבית שלושה חדשים, נקלטה בן חמו בפנימיית הדסים והחלה ללמוד בית הספר מפתן השחר בכפר סבא במגמת עיצוב שיער. "קיווינו שבית הספר הזה יעלה אותה על דרך המלך", אומר אביה.
3 צפייה בגלריה
שיראל בילדותה
שיראל בילדותה
שיראל בילדותה
(צילום: פרטי)
וכך היה. בסוף כיתה י"א זכתה לתעודת הצטיינות בשל השקעתה הרבה בשיעורים והישגיה הלימודיים. "את מציבה לעצמך מטרות ומתמידה בחריצות יוצאת דופן עד למימושן", ציינו מנהלת בית הספר ומחנכיה. "על אף האתגרים שניקרו בדרכך ופרק הזמן קצר שעמד לרשותך להשלים פערים, לקחת ברצינות את נושא הלימודים ועמדת בו בהצלחה רבה". בן חמו השתלבה היטב מבחינה חברתית בבית הספר וגם בפנימיית הדסים שם התקבלה לפרויקט ההכנה לצבא "אחריי!" ומתאמנת בחוג לג'ודו. "כולם אוהבים אותה שם, וחייה קיבלו תפנית", אומר אביה.

ממריאה

אחרי שלוש שנים קשות מאוד השתפרו גם יחסיה של בן חמו עם הוריה. "היא כל הזמן טענה שאני עוצר אותה, מפריע לה להגשים את חלומה להיות דוגמנית, להיות שחקנית, להיות מפורסמת", אומר האב. "הבנתי שבמקום לאבד את הבת שלי עליי לתת לה יד תוך נכונות לצאת מהמוסכמות הדתיות שלי, כמו שמירה על צניעות, ולחרוג מאזור הנוחות שלי. אמרתי לה: 'אני מוכן להגשים לך את החלום ואת צריכה לתת פייט'".
תחילה רשם אותה לקורס בסוכנות טלנטים, שם למדה בין היתר משחק וניהול אינסטגרם, צולמה לבּוּק מקצועי שפורסם באתר הסוכנות ונשלחה לאודישנים. "כבר בחטיבה למדתי לשחק בחוג לדרמה", היא מספרת. "בסוכנות לימדו אותי איך לעמוד על הבמה, איך להתלבש, איך לעבור אודישנים ואיך לנהל את האינסטגרם שלי, אילו תמונות להעלות, מה לכתוב, ואיך להגדיל את כמות העוקבים".
3 צפייה בגלריה
"התעללות חברתית קשה"
"התעללות חברתית קשה"
"התעללות חברתית קשה"
(צילום: אסף פרידמן)
בשלב הזה עברה בן חמו לסוכנות T4YOU, עשתה עוד בּוּק, נשלחה לאודישנים נוספים וכבר קיבלה שלושה קמפיינים – פרסומת לאיפור, פרסומת לקרם לטיפוח פנים ופרסומת לפאות. היא עשתה גם אודישנים לקמפיינים עבור חברת רכב וחברת קוסמטיקה ואודישן לתפקיד דרמטי בסדרת טלוויזיה, ועדיין ממתינה לתוצאות ("הכל התעכב בגלל הקורונה").
בסוף שנת הלימודים שעברה נבחרה שיראל לייצג את פנימיית הדסים בסרטון לגיוס תרומות מיהודי קנדה. "היא סיפרה את סיפור חייה, מתקופת השפל עד להצלחה", אומר אביה, "ובזכות הסרטון הזה הצליחו לגייס כסף רב".
באחרונה התבקשו הוריה של בן חמו, אריה ומירי, להציג בפני 50 עובדות סוציאליות את סיפור התמודדותם המשפחתית המורכבת. "סיפרנו להם איך הצלחנו לעשות לימון מלימונדה".
שמלה: נתיקה; איפור: שרה אדוט, זר: 102 בלונים