רגע אחרי שסיים ד"ר גיל אספרנה מרמת השרון את השתלת השיניים הזמניות בפיה של שירה איסקוב (32), שניצלה מניסיון הרצח על ידי בעלה אביעד משה, היא התקשרה בשיחת וידאו אל אמה, אסנת איסקוב, כדי להראות לה את החיוך המושלם ששב אל פניה, והאם הגיבה בדמעות של התרגשות.
2 צפייה בגלריה
שירה איסקוב וד"ר אספרנה
שירה איסקוב וד"ר אספרנה
שירה איסקוב וד"ר אספרנה
(צילום: חמ"ל בר גפן)
אתמול בבוקר (ראשון) עשתה שירה איסקוב את דרכה מבית הוריה אל מרפאת השיניים של ד"ר גיל אספרנה, מומחה לשיקום הפה, מרמת השרון לממרפאתו ברמת החייל בתל אביב. זאת, לאחר שד"ר אספרנה פנה אל איסקוב והציע לה לשקם את שיניה שנהרסו באירוע האלים, לגמרי בהתנדבות.
איסקוב כאמור, נענתה להצעה המרגשת ופגישה ראשונה נערכה כבר בתחילת החודש, אז החל ד"ר אספרנה לתכנן את השתלים, והיום השתיל את השיניים הזמניות בפיה של שירה, שיצאה בתוך מספר שעות עם חיוך מנצח, כזה שרבים חיכו לו. בחודש הבא יושתלו השתלים הקבועים.
לינוי בר גפן, שמלווה את שירה בהליך השיקום הרפואי, במסגרת 'חמ"ל בר גפן' סיפרה: "שירה נמצאת בשלב ב' של השיקום ואנו עוברות בין רופאים של מתחום הכירורגיה הפלסטית, כירורגיה פה ולסת, טיפולי שיניים וטיפולי עור.
2 צפייה בגלריה
שירה איסקוב
שירה איסקוב
שירה איסקוב
(צילום: חמ"ל בר גפן)
"בגלל ששירה גרה בכרמיאל אנו קובעים ימים מרוכזים. היינו בכירורגיה פלסטית לצורך מעקב אחרי ההצטלקויות, ויכול להיות שבהמשך יוחלט עם פעולות כירורגיות. ברור לנו שיש הרבה עבודה שיקומית לעשות. התחלנו היום אצל רופא השיניים שהחזיר לשירה את החיוך".
איך שירה הגיבה בתום הטיפול?
בר גפן: "שירה מאוד קול, אני זו שקפצתי כמו ילדה קטנה מהתרגשות לראות אותה אחרי ההשתלה. לה היה חשוב מאוד לא ללכת בלי להודות לרופא כמו שצריך. מיד אחרי הטיפול התקשרנו לאמא שלה בשיחת וידאו, ואמא שלה הייתה עם דמעות של התרגשות לראות את שירה שוב מחייכת אליה בפה מלא".
כאמור, בתום טיפול השיניים המשיכו השתיים אל רופאים כירורגיים נוספים: "שירה מדהימה היא משתפת פעולה עם כל הרופאים, נותנת אל כל המידע גם שהשאלות לא נעימות".
במקביל היום, כארבעה חודשים לאחר ניסיון הרצח, החל משפטו של אביעד משה, בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המואשם כי ניסה לרצוח את רעייתו לעיני בנם. המשפט מתקיים בהרכב של שלושה שופטים ובפניהם יידרש משה להתייחס להאשמות החמורות נגדו.
בדיון שנערך היום בזום טענו באי כוחו של משה כי בשל הקורונה הם נתקלים בקשיים גדולים בעריכת הבדיקות שברצונם לבצע, והדיון נדחה ל-14 בפברואר.
בר גפן: "זה היה יום עם הרבה אומץ. אביעד היה צריך לתת מענה היום לכתב האישום, ובין רופא לרופא התעדכנו על הנעשה עם הפרקליטות. הבנו כי ייתכן שזה הולך לכיוון של בקשה לעסקת טיעון כדי לנסות להציל את עצמו כמה שאפשר".
המצב המורכב לא נותן לאיסקוב להשפיע על מצב רוחה: "אנחנו מסתובבות בתל אביב והרבה מאוד אנשים עוצרים אותה וכולם מחזקים אותה, והיא עונה לכל אחד ואחת שפונה ומודה, היא לא מנפנפת אנשים למרות שיש עומס.
"נשים ניגשות אליה ומספרות על אלימות שהם חוו, אחת מהן אמרה לה משפט מרגש 'אני חוויתי פעם אלימות, פעם אני הייתי שירה ואני יודעת בדיוק מה עובר עליך'. זה מדהים לראות עד כמה שירה מוציאה מאנשים כנות".