לפני כשלושה שבועות התמוטט נער בן 14 באמצע הרחוב במצב של מוות קליני. יאיר פרץ, כונן מד"א שהגיע ראשון למקום ביצע בו פעולות החייאה נמרצות ולפני מספר ימים, לאחר שבועות בהם היה מורדם ומונשם הוא התעורר ואפילו, כמאמר הקלישאה, התלוצץ עם רופאיו.
1 צפייה בגלריה
יאיר פרץ בניידת מד"א
יאיר פרץ בניידת מד"א
יאיר פרץ בניידת מד"א
(צילום: פרטי)
"הגעתי ראשון לזירה", מספר פרץ, "לאחר שקיבלנו קריאה על נער השוכב באמצע הרחוב בעיר. כצעד ראשון ביצעתי לו שוקים חשמליים, כי הוא היה חסר הכרה, ובלי דופק, לאחר מכן הגיעו עוד צוותים רפואיים, בהם ניידת טיפול נמרץ, שהוסיפו לתת עוד שוקים חשמליים בצירוף תרופות. אומנם אמרו לי לאחר מכן, כי השוקים הראשונים שנתתי, במצב של דום לב, הם אלו שהצילו את חייו, אבל לדעתי מדובר בעבודת צוות מופלאה של כל העוסקים במלאכה".
הנער כאמור הובהל לבית החולים מאיר, שם הורדם והונשם, וביצעו בו ניתוח מציל חיים. יאיר פרץ, נסע לבקר את הנער במהלך הניתוח כדי לברר לשלומו, שם נפגש גם עם האם, שהודתה לו בכל לב ובהתרגשות עצומה.
לפני כארבעה ימים הנער התעורר לאחר תקופה בה היה מורדם ומונשם, החל לדבר עם הצוות הרפואי, ובקרוב, תאורגן פגישה מרגשת בין הנער לכונן הכפרסבאי.
בקבוצת הווטסאפ השכונתית בה מתגורר הילד נרשם בסוף השבוע: "תושב כפר סבא יאיר פרץ הגיע לילד ברחוב שהיה במצב של מוות קליני .יאיר עשה עבודה מדהימה עליו והצליח להציל את חייו. מאז ועד היום הילד בבית חולים מאיר מורדם מונשם. היום הילד ברוך השם התעורר והתחיל לדבר אפילו עם הצוות הרפואי. כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא".