המדוזות כאן: בסוף השבוע האחרון דיווחו מתרחצים על מספר מדוזות צורבות שנצפו בחופי אכדיה דרום ובחוף השרון בהרצליה. על פי הערכות מדובר בנחיל של מאות אלפי מדוזות צורבות העושה דרכו לחופים ואלו הן "הסנוניות הראשונות".
1 צפייה בגלריה
המדוזות כבר כאן
המדוזות כבר כאן
המדוזות כבר כאן
(צילום המחשה: אבי מועלם)
קראו גם >>>
דור אדליסט, אקולוג ימי מאוניברסיטת חיפה ומייסד האתר "מדוזות בע"מ" שנבנה בשיתוף האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי הסביבה אומר כי "עד כה הציבור דיווח לנו על תצפיות של מדוזות ברוב חופי ישראל. בימים הקרובים אני מניח שהחופים כבר יתמלאו במדוזות. זה נראה כמו נחיל טיפוסי של מאות אלפי מדוזות עד מיליונים. בממוצע הן נמצאות פה עד השבוע הראשון של אוגוסט כי אז המים מתחממים מדי והזרמים מוציאים אותן צפונה".
ד"ר תמר לוטן, ראש החוג לביולוגיה ימית בבית הספר למדעי הים על שם צ'ארלי באוניברסיטת חיפה מסבירה מה צריך לעשות כשנעקצים: "ישנם שלושה סוגי צריבה: הראשונה היא על פני שטח גדול ולכן חייבים להגיע מהר לבית חולים, שם יטפלו גם בצלקת. במקרה אחר - גם הוא מחייב פנייה לחדר מיון - הוא אם התחלתם להרגיש בחילות וחום גופכם עולה. המצב השלישי ו"הטוב" ביותר הוא שהאדם הנעקץ חש צריבה קלה ולא בשטח גדול, שבו אפשר לטפל ממש כפי שהיינו מטפלים בפצע רגיל".