"שלוש פעמים ישבנו עם נציגי העירייה ונתיבי איילון במפגשי שיתוף הציבור עד שהצלחנו לשכנע אותם להרחיק את פרויקט 'מהיר לעיר' מהעסקים שלנו במרכז העיר", כך אומר חיים דבי, הבעלים של "הטאבון של חיים" בדרך רמתיים בהוד השרון, שבוע לאחר שבעיר כבר החלו העבודות במסגרת הפרויקט הלאומי "מהיר לעיר".
1 צפייה בגלריה
"מהיר לעיר" לאחר העבודות
"מהיר לעיר" לאחר העבודות
"מהיר לעיר" לאחר העבודות
(צילום הדמיה: נתיבי איילון)
"הפרויקט הזה טוב לתושבי הדרום והצפון שנוסעים בתחבורה ציבורית דרך הרחוב הראשי, אבל הוא לא טוב לתושבי הוד השרון ולבעלי העסקים ברחוב. הזמינו את בעלי העסקים לפגישות. הגיעו בערך עשרה, רובם בעלי עסקי מזון, ואני הייתי הדומיננטי. צעקתי שם. טענתי נגד התוכנית להציב תחנות אוטובוס ליד העסקים שלנו, שלא תהיה חניה ללקוחות ולספקים, איך תהיה לספקים גישה לחנות שלי, איך יספקו לי את הבשר, הירקות, המשקאות? ואיך הלקוחות שרוצים מנה שווארמה יוכלו להגיע אלינו? בסוף החליטו להתחשב בנו, לשנות התוכנית ולהתחיל את נתיבי התחבורה הציבורית מקטע דרומי יותר, שם כמעט אין עסקים קטנים כמונו, רק בנק וחנות רהיטים".
לאחר חמישה מפגשי ציבור במהלכם הוצגו התוכניות לתושבים ולבעלי העסקים, ולאחר שינויים מהותיים שהכניסה העירייה בפרויקט, יצא "מהיר לעיר" לדרך.
במסגרת הפרויקט, שיתבצע מתחנת הדלק פז עד לצומת עדנים, יתווסף בדרך רמתיים נתיב חדש לתחבורה ציבורית לאורך 5.7 ק"מ. בתוך כך יחודשו הכביש, המדרכות, תחנות האוטובוס, התאורה, רשת החשמל תוטמן מתחת לקרקע וייסללו מסלולי אופניים. בשבוע שעבר החלו העבודות במקטע הראשון בין דרך ז'בוטינסקי לרחוב הגיבור, ועל פי התוכנית תבוטל כיכר הספורטן. במקום הכיכר יוצב רמזור ויורחב צומת ז'בוטינסקי. העבודות יימשכו כשלוש שנים, בעלות 140 מיליון שקל, ובמהלכן, כך לדברי העירייה, תישמר הנגישות לבתי העסק ולהולכי הרגל.
סמנכ"ל "מהיר לעיר" בנתיבי איילון טליה כהן וולף: "תושבי העיר ייהנו ממערך תחבורה ציבורית משודרג שיעניק להם אלטרנטיבה אמיתית לרכבים הפרטיים".