בעקבות דבריו של שר החינוך רפי פרץ, שפגעו בחברי הקהילה הגאה בארץ, הנחה ראש העירייה אמיר כוכבי את אגף החינוך לאפשר לפעילי "איגי" ("ארגון נוער גאה") בהוד השרון, לחשוף את פעילות הארגון בחטיבות הביניים ובתיכונים, כמו יתר תנועות הנוער. אגף החינוך פעל באופן מיידי לקיום שיעורי הסברה על מהות הדמוקרטיה ושוויון הזכויות בחברה, ומדריכי הארגון כבר הופיעו בפני תלמידי תיכון "הדרים" ובפני תלמידי חטיבות "הראשונים" ו"השחר".
1 צפייה בגלריה
כוכבי עם מדריכי הארגון (משמאל, בירנצוויג ועמבר)
כוכבי עם מדריכי הארגון (משמאל, בירנצוויג ועמבר)
כוכבי עם מדריכי הארגון (משמאל, בירנצוויג ועמבר)
(צילום: באדיבות העירייה)
"מרגש אותנו שיש מי שעומד מאחורינו", אומרים מדריכי "איגי" בעקבות יוזמת ראש העירייה. "הופתענו לגלות שלא רק תלמידים לא יודעים על כך שיש 'איגי' בהוד השרון, אלא גם יועצות ורכזות חברתיות", אומרים יאיר בירנצוויג ושקד עמבר, מדריכים בארגון המקומי. "הפעילות שלנו בבתי הספר נמצאת כרגע בשלב של הפצת הבשורה. אנחנו נכנסים לכיתות, מספרים קצת על עצמנו ועל 'איגי', ומזמינים בני נוער שנמצאים בשלבים שונים בגיבוש הזהות המינית שלהם לפנות אלינו".
ראש העירייה התארח בשבוע שעבר בפעילות של "איגי" בעיר, שוחח עם החניכות והחניכים, ושיבח את המדריכים על פעילותם להעצמת בני הנוער הלה"טבים ולמאבק בשנאה ובהומופוביה. "בהוד השרון יתקיים שיח מתמיד בנושא הכלה, קבלת השונה וערכי היסוד של הדמוקרטיה", אמר כוכבי. "אלה הדברים הבסיסיים שעלינו לקיים כחברה, כדי לשמור על המרקם הקהילתי שלנו".
"כוכבי היה אחד מראשי הערים הראשונים לגנות את דברי השר", מציינים מדריכי "איגי" בהוד השרון, "זה היה רב-משמעות בעבורנו ובעבור חניכינו".
איך הגיבו החניכים שלכם להצהרות שר החינוך?
יאיר בירנצוויג, מדריך קבוצת י"א-י"ב: "לצערנו, אמירות דומות נשמעות לעיתים קרובות מדיי, כך שהתגובה הראשונית של החניכים לא הייתה חריפה מאוד. הרחבנו את הדיון לשיח בנושאים חופש הביטוי וגבולותיו, מה המשמעות של אמירות כאלה כאשר הן מגיעות מאדם במעמד כזה, האם הן מזיזות ומשנות את הגבולות, ואיך ממשיכים הלאה מכאן".
יש הבדל בתפיסת האירוע בין תלמידי ז'-ח' לבין תלמידי י"א-י"ב?
שקד עמבר, מדריכה את קבוצת ז'-י': "יש חניכים להוטים מאוד לפעילויות מחאתיות וחברתיות, ויש מי שנשארים אדישים יותר לאירועים כאלה. בדיונים שאנו מקיימים, אנו נותנים לחניכים מקום להתבטא וגם לפרוק רגשות. אם הדיון חד-צדדי, אנחנו משתדלים להציג גם את הצד האחר, לאתגר אותם מהבחינה הזאת ולגרום להם לא לקבל את הדברים כמובנים מאליהם".
ניסיון החיים שלהם מסייע להם לתמוך בחניכים. "כמי שחוו את גיל ההתבגרות כלהט''בים, אנחנו יודעים כמה זה יכול להיות מורכב", אומרים עמבר ובירנצוויג. "יש סיטואציות שחניכים מספרים לנו עליהן ואלה דברים שקרו גם לנו, וגם אם לא קרו לנו, אנחנו תמיד שמחים לייעץ ולעזור. 'איגי' זה בדיוק המקום לפגוש בו אנשים שדומים לך, וזה כל הקסם של הארגון שלנו. חניכים פוגשים אותנו, בעלי ה'ניסיון', בסך הכול בכמה שנים מבוגרים מהם, ופוגשים גם חניכים שנמצאים כמוהם באותו השלב בחיים פחות או יותר".
עד כמה ההורים מעורבים?
"אנחנו פחות בקשר עם הורי החניכים, כדי לשמור על המרחב הבטוח של החניכים, כדי שירגישו איתנו בנוח. רוב החניכים נמצאים בארון או בתהליכי יציאה ממנו. לצערנו, לא כל החניכים משתפים את הוריהם בנוגע להגעתם לפעילויות שלנו. מצד שני, יש הורים שתומכים, מתעניינים, ומציעים עזרה בארגון פעילויות למיניהן". 
פורסם לראשונה: 08:11, 26.01.20