לאחר חמש עשרה שנים בתפקיד היועץ המשפטי של עיריית הוד השרון בהן הפך כל אבן, בנה חטיבה משפטית יעילה ואפקטיבית, עיצב את נהלי עבודת הועדות והיווה חלק בלתי נפרד מהנהלת העירייה הודיע לאחרונה עו"ד ירון סולברג לראש העירייה אמיר כוכבי על רצונו לצאת לדרך חדשה ולפתח משרד עצמאי. עו"ד סולברג יכהן בתפקידו עד ה 31.3.
1 צפייה בגלריה
(עיריית הוד השרון | צילום: אריאל ימיני)
נדמה שזה היה רק אתמול כשעו"ד ירון סולברג נכנס במסדרונות עיריית הוד השרון אבל התהליכים אותם הוביל מעידים על התקופה בה כיהן ועל האתגרים עליהם נאלץ להתגבר כדי לייצב מערך משפטי עירוני ראוי לעיר בצמיחה בימים בהם המחלקה המשפטית המצומצמת נשענה בעיקר על ייעוץ חיצוני.
במהלך התקופה ניכר היה שעצמאותו של תפקיד היועמ"ש ויכולתו לשרת את האינטרס הציבורי הם הערכים המגדירים את תפקידו. פיתוח המנגנון המשפטי העירוני המונה היום 7 עו"ד ועובדי עזר נוספים נותן מענה למאות חוות דעת, תביעות משפטיות, סיוע לקידום מדיניות ומענה לנבחרי ציבור ועובדי עירייה תוך עמידה על תפקידו של היועמ"ש כ"שומר סף".
במהלך תקופתו של עו"ד סולברג הוצת משרד היועמ"ש שלוש פעמים. גם אל מול האיום המוחשי הזה, לא הרפה היועמ"ש מעמדותיו ומהקו המנחה לשמירה על האינטרס הציבורי והצליח כל פעם מחדש לאסוף את אנשיו ולהובילם בדרך אותה התווה. במהלך שנות כהונתו בתפקיד נקט בגישה מניעתית שתפקידה לאזן את התהליכים הקורים בעירייה, צופה מראש את הבעייתיות ומונעת אותה על ידי כיוון להליכים הנכונים מה שלרוב הוביל גם לחיסכון תקציבי. ניתן לראות כי גישה זאת הייתה יעילה גם כשהגיעו תיקים כאלו ואחרים לבתי משפט שלרוב מצאו את עמדת העירייה כנכונה ואת התהליכים בבסיס ההחלטות כתקינים.
כיועץ משפטי לעירייה, שהסמכתו מתקבלת מהיועמ"ש לממשלה שימש גם כראש התביעה העירונית וסייע תוך שמירה על האיזון בין הפרטי לציבורי בביצוע וביישום של הנחיות היועץ המשפטי לממשלה וכן במדיניות עירונית במגוון תחומי האכיפה, ובה בשעה גם שמר על זכויות התושבים בהליכים הפליליים שנוהלו כנגדם.
היועמ"ש קיים לאורך השנים ממשק עבודה בריא עם גורמי ממשלה מה שסייע לעירייה לא מעט ולראייה בתקופתו זכתה העיר למעמד רשות איתנה. עוד יצויין כי ליווה את תהליכי הרפורמה בועדה לתכנון ובניה עד להבאתה למעמד של ועדה מוסמכת.
ראש העירייה אמיר כוכבי שעבד מול היועמ"ש בעשור האחרון כחבר מועצה באופוזיציה, כסגן ראש עירייה ובשנה האחרונה כראש עירייה ציין כי "מקצועיותו של עו"ד סולברג לאורך השנים ובכל התפקידים בהם כיהנתי היוותה נקודת מבחן מאוזנת ומאזנת ומקור לביטחון עירוני בתהליכים ובקבלת ההחלטות. במישור האישי, אציין שבחירתו של ירון מסמלת משהו עמוק על האני הפנימי – היכולת לזהות דרך וללכת בה למרות האתגרים ולמרות הקשיים, גם כאשר ההחלטה והדרך מוציאות אותו מאזור הנוחות וגם על זה, אני מלא הערכה ומאחל לו הצלחה רבה"
את דרכו בעירייה סיכם עו"ד סולברג: "אלה היו השנים המשמעותיות של חיי. הזכות לשרת את הציבור היא פסגה של יעוד ושליחות וצריך להתייחס אליה בחרדת קודש. ניסיתי כמיטב יכולתי להצליח בכך ואני מקווה שעמדתי במשימה. בפני ראש העירייה, חברי המועצה והעובדים ניצבים אתגרים אדירים והאחריות המוטלת על כתפיהם היא כבדה. לכולם אני שולח ברכת הצלחה מכל ליבי. אני מבקש להודות לראש העירייה על שיתוף הפעולה והאמון שניתן בי. הפכתם כולכם לחלק בלתי נפרד מחיי ותישארו כך תמיד".