תושב האזור שהיה נשוי לאשתו במשך 30 שנה, החליט במפתיע להתגרש ממנה. הוא פנה לעורכת הדין זהר רון, לה הסביר כי הפסיק להסתדר עם אשתו והוא אפילו רואה בה מטרד שמציק לו ומונע ממנו מלממש את עצמו.
כשנשאל האם יש בתמונה מישהי אחרת, השיב: "יש לי כמה. החלטתי לחגוג את החיים. אני לא מאמין יותר במונוגמיה ולא מסתיר את זה מאשתי ומאהובותיי. החלום שלי הוא להקים משפחה פוליאמורית, כלומר משפחה מרובת בנות זוג".
2 צפייה בגלריה
(גירושים. צילום: shutterstock)
לטענתו, "מוסד הנישואים פשט את הרגל. כשאשתי הודיעה לי שהיא לא מוכנה לסבול את הפריחה המאוחרת שלי בחיים ואת האושר שאני חווה בגילי המתקדם הבנתי שאני כבר לא אוהב אותה ולכן מבלה בעיקר בחברת נשים אחרות שיודעות זו על זו ומסכימות לכך בחפץ לב.
"אשתי אמרה שאני שובר את הכללים, ובנישואים לא אמור להיות פתח לצדדים אחרים. היא גם אמרה שאני עלול להביא לה מחלות וזעמה על ההתפתחות האישית שלי. בשלב זה היא החליטה שאין מנוס מגירושים. חבל שהיא לא יכולה להבין את זה שיש לי לב רחב ואני יכול להכיל בו הרבה אהובות. לא הסקס הוא העיקר בפוליאמוריה אלא בעיקר הרגשות. לשמחתי, בגילי המתקדם הגעתי להבנה שפוליאמוריה נוצרה בשבילי".
האיש הוסיף וסיפר כי במשך שנות חייו הוא לא הבין מדוע הוא מתאהב בכמה נשים בו־זמנית. "עכשיו אני יודע שאני לא חריג", אמר. "יש הרבה אנשים שמרגישים בדיוק כמוני, והקהילה הזאת נוצרה בשבילנו. הכרתי מישהי מקבוצת הפוליאמוריה ואחרי כמה דייטים היא הציעה לצרף לקשר עוד שתי חברות נחמדות שלה. חברה מביאה חברה.
"האמת שגם את אשתי הייתי מצרף בשמחה לסגנון החיים הזה, אבל הוא לא מקובל עליה בשום פנים ואופן. אשתי אומרת שזו בגידה כפולה ושבירת מוסד הנישואים. היא גם אומרת שאין לי סיבות לבגוד בה כי תמיד היינו זוג לדוגמה והיא הייתה אישה טובה כל השנים האלה. היא הוסיפה ואמרה שלו היו לה גברים אחרים הייתי אמור לקנא ולא לפרגן. לטענתה, ההצעה שלי היא סימן שאני לא אוהב אותה באמת. הסברתי לה שוב שהסקס הוא שולי בפוליאמוריה, אבל זה לא מקובל עליה כלל. היא נחושה להתגרש".
2 צפייה בגלריה
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
עו"ד זהר רון
(צילום: יח"צ)
עורכת הדין רון, מה הצעת לו לעשות?
"כעורכת הדין שמכינה את הסכם הגירושים שלהם אני יכולה להבין מדוע באו הנישואים הללו אל קצם. כשיש שוני גדול כל כך בהשקפות על אורח החיים אין אפשרות לגשר על הפער ואין מנוס מלפרק את החבילה".