ארבעה ימים עברו מאז הסופה שהכתה בעוצמה בישראל ובהוד השרון וגרמה לנזקים רבים, שחלקם טרם תוקנו. אחד מהנזקים הכואבים הוא נפילת עצים על מצבות ושבירתן בבית הקברות במגדיאל.
2 צפייה בגלריה
"כאילו המצבות עברו פוגרום"
"כאילו המצבות עברו פוגרום"
"כאילו המצבות עברו פוגרום"
(צילום: רועי ורדי)
כארבעה עצי ברוש הנטועים בסביבות בית העלמין ובגבולו נעקרו מחמת עוצמת הרוחות שהגיעו לכדי 100 קמ"ש, נפלו על מספר מצבות ושברו אותן. חלק מהמצבות נשברו כליל ונדרשות מצבות חדשות, חלקן זקוקות לשיקום.
נכון לאמש (ראשון) טרם טופלו המצבות או העצים, ומספר מבקרים בבית הקברות הזדעזעו מהמחזה: "במבט ראשון כשרואים את זה", אמר לנו תושב העיר, "נבהלים מאוד. רואים ממש מצבות שעברו פוגרום ואז מבינים שזה בעצם נזקי הסופה. חבל שהדברים האלו לא מטופלים כמה שיותר מהר.
2 צפייה בגלריה
חלק מהמצבות נותצו כליל
חלק מהמצבות נותצו כליל
חלק מהמצבות נותצו כליל
(צילום: רועי ורדי)
"יש בני משפחה שלא יודעים שהמצבות השייכות ליקירהם שבורות ומנותצות, מה גם שהעצים מפריעים בדרכי הגישה, ולדעתי מה שחמור יותר הוא העובדה שישנם עוד עצים במקום, חוץ מאלו שנפלו, שמי יודע אולי גם הם, עקב הסופה, נמצאים בסכנת נפילה, וזו כבר סכנה גדולה".
יו"ר המועצה הדתית, אבי בלושטיין מסר בתגובה: "ראיתי את המחזה והוא לא נעים בכלל. כואב לראות מצבות מנותצות. מייד פעלתי לטפל במצב: הזמנו שמאי שאמור להגיע ולהעריך את הנזק ואת עלות השיקום של המצבות ואנחנו נשקם אותן. לגבי העצים, כבר היום (שני) יגיעו מומחים כדי לפנות את העצים שנפלו ולהעריך את מצבם של יתר העצים שנמצאים במתחם בית העלמין".